לאחר שתיאטרון הבימה פורק על ידי בית המשפט בשנת 2019, ספקים רבים נותרו עם חובות פתוחים כאשר שניים מהנושים העיקריים היו בנק לאומי וחברת פאר לוין תקשורת – לה נותר התיאטרון חייב סך של 514,000 ₪. עוד לפני הפירוק, כאשר החוב הלך והצטבר והפתרון לא נראה באופק, החליטו בהבימה לרכך מעט את החוב הכבד לפאר לוין, כדי שהחברה תמשיך להעניק שירות לתיאטרון. 

אחד הפתרונות היצירתיים היה להעניק לחברה במתנה את הכיסא המיתולוגי עליו ישב גדול שחקני הבימה, רפאל קלצ'קין בתפקיד מר סאלימר בהצגה "ידי הבעלים" בשנת 1968, כולל תמונה שבה נראה קלצ'קין יושב על הכסא בהצגה זו. כך סיפרו תמיד בהבימה, ואף הציבו את הכסא המיוחד משך שנים רבות כמוצג לובי הכניסה לקומת ההנהלה של התיאטרון, מבלי שהתאפשר לאיש לשבת עליו, לבל יינזק.

הסיפור נשמע כל כך אמין עד כדי כך שהכיסא הוצב כלאחר כבוד בכניסה למשרדי פאר לוין בתל-אביב ומעליו שלט המספר את סיפורו של הכיסא המיתולוגי. הכיתוב שעל השלט ניתן לפאר לוין ע"י הנהלת הבימה ד'אז.

כעת משהוחלט למכור את פריט האספנות המיוחד הזה,  פנתה החברה לנעם סמל, מנכ"ל הבימה כיום – שאינו קשור כלל לסיפור הכסא שהתרחש טרם זמנו, כדי שיבדוק את אמינות המידע שנמסר בשעתו לחברה. לאחר שעות של חיפושים בארכיון התיאטרון, הודיע סמל: "לא מצאנו שום תמונה שמאשרת את הסיפור, שכנראה לא היה ולא נברא.. ".  

משיחה של בעלי החברה שהתקיימה היום עם מנהל ארכיון הבימה, עולה כי הכסא הזה אמנם לא שימש כנראה את קלצ'קין בשנות ה-60, אך סביר מאוד שכן שימש את הבימה בשנות ה-90, ולכן נשמר בקפידה.

בפאר לוין מייעדים את הכסא גם עתה למכירה לאספני אמנות או לכל המעוניין, אך לא מתחייבים באשר להיסטוריה שלו. דבר אחד בטוח – זה כסא יפהפה ומיוחד של תיאטרון הבימה ששימש את התיאטרון. מתיי והיכן? אין לדעת.