"אנימיקס" תל אביב - הפסטיבל הבין לאומי לאנימציה, קומיקס וקריקטורה שאוצר את מיטב היצירה בתחומי האנימציה, הקריקטורה והקומיקס יתקיים השנה בפעם ה-23. מאז היווסדו הפך הפסטיבל למסגרת הגדולה בארץ שאוצרת וחושפת את החומרים המעניינים לקהל הרחב ולמיטיבי הלכת בתחומים אלו תוך טיפוח וחשיפת הדור החדש של אמני האנימציה והקומיקס בישראל, כאשר הפעם, החידוש הגדול הוא הפיכתה לראשונה של תחרות סרטי הסטודנטים "אסיף" - לתחרות בין לאומית.

הפסטיבל, שיפתח ב - 8 באוגוסט בסינמטק תל אביב ויימשך עד ל-12 לחודש, יציג תכנית עשירה וצבעונית הכוללת חמישה ימים מלאים של סרטי אנימציה באורך מלא, אסופות סרטים קצרים למבוגרים וילדים, תערוכות במגוון רחב של נושאים ועוד. בנוסף, במסגרת הפסטיבל יתקיימו אירועי מחווה, סדנאות מיוחדות, הרצאות, מפגשי אמן, תערוכות, אירוע מיוחד ליקיר הפסטיבל התסריטאי, הקריקטוריסט ובמאי האנימציה ניר מולד (נירמו).

השנה הפסטיבל מציין 100 שנה לדיסני! חוגגים את המורשת הקסומה של הסטודיו הגדול בעולם שכבר מזמן הפך שם נרדף לאנימציה, עם הקרנת הסרטים הקלאסיים, הרצאות וסדנאות. מסע אל הסיפורים המרתקים, הדמויות האייקוניות והמוזיקה הבלתי נשכחת שעיצבו דורות שלמים של ילדים והורים.

אחד מנושאי הדגל של אנימיקס השנה הוא משבר האקלים, במסגרתו יוצג סרט ישראלי חדש בשם "איילנד" של הצייר והאנימטור מיכאל פאוסט (הצייר של סרט המופת "אגדת חורבן"). הסרט זכה בפסטיבל "אנסי" – פסטיבל האנימציה הגדול ביותר בעולם. לצפייה בטריילר

כמו כן, תיערך מחווה לשני ענקי התרבות יהונתן גפן ומאיר שלו שהלכו לעולמם השנה: פורה פרי הגפן -  תוכנית מיוחדת לפסטיבל המציגה את פועלו הרחב של יהונתן גפן כסופר, מחזאי, פזמונאי וסטיריקן  ומאיר פנים - מחווה מאוירת לסופר מאיר שלו שבימים הקרובים צפוי להופיע ספרו החדש והאחרון עם איוריו של מישל קישקה. 

אירוע מחווה והוקרה מרגש נוסף יוקדש  לוותיק מדבבי דמויות האנימציה בישראל אלברט כהן - הקול העברי של סמי, עוזרו, קפטן קוק, האווז השיכור מ"חתולים בצמרת", הקוסם מרלין ב״החרב והאבן״ ועוד עשרות דמויות מוכרות ואהובות. לרגל הגיעו של כהן לגיל 90 יקיים הפסטיבל תוכנית מחווה מיוחדת בה ישתתפו גם אמני דיבוב  מוכרים נוספים שאתם וודאי תזהו (זוכרים את יאקו, וואקו ודוט מהסדרה ״אנימניאקס״? – אז הם) – שרית וינו אלעד, אלון נוימן ואוהד שחר. כמו כן נקבל הצצה מסקרנת אל העולם הקסום של תחום הדיבוב וגם נזמין ילדים מהקהל לנסות את כוחם בקריירת דיבוב קצרה. 

כבכל שנה, הפסטיבל מתייחס גם להתרחשויות אקטואליות ולנושא שמעסיק את החברה הישראלית בחצי השנה האחרונה, עם התוכנית והתערוכה "צייר לי מחאה !״  - קווים לדמותה של מחאת ההמונים ששטפה את ישראל" ב-2023". במסגרתה יידונו השאלות עד כמה משפיעה המחאה החזותית? האם יש קווים וגבולות להפגנה מאוירת ועוד, עם הסיפורים הקטנים מאחורי ההפגנות הגדולות במפגש יוצרים לרגל המחאה הגדולה להגנת הדמוקרטיה.