הפסטיבל הבינלאומי ה-25 לתיאטרון בובות יערך בחולון בין ה- 3 עד ה-12 באוגוסט. לא לילדים בלבד. הפסטיבל מציע 10 ימים של חוויה תיאטרלית לכל המשפחה עם עשרות מופעים, הצגות, תערוכות, סדנאות וחגיגה אמנותית במתחם יוצא דופן. אורח הכבוד השנה יהיה בארנבי דיקסון - בובנאי בינלאומי, אנימטור, מוזיקאי וזמר שקטעי הבובות שלו זוכים למיליוני צפיות ועוקבים. לחצו על התמונה לצפייה.

בארנבי דיקסון. בובנאי ואומן בינלאומי (צילום: יחצ)
בארנבי דיקסון. בובנאי ואומן בינלאומי (צילום: יחצ)

בפסטיבל יוצגו הצגות חדשות, ביניהן 'כמו למשל' (תיאטרון הנפש. בבימויו של ז'יל בן דוד הלא הוא 'מוישה אופניק' המיתולוגי) ; 'רוצה לשחק?' (תאטרון זיקית); 'הקוף הזועם' (תיאטרון לילדים ולנוער באר שבע); 'סיפורו של פרדיננד' (תיאטרון המדיטק); 'הביתה' (תיאטרון אולי) ועוד.

עוד בפסטיבל שתי הצגות לפי ספריו של דויד גרוסמן: 'יונתן בלש ממש' (מעין רזניק) ו'איתמר צייד החלומות' (תיאטרון הבובות של שושי); שתי הצגות לפי שיריו וסיפוריו של ע. הילל: 'כמה שמיים בשמיים' (להקת סקפינו) ו'דודי שמחה' של תיאטרון המדיטק; ההצגה 'האיש והתיבה' (אורנן ברייר) הצגה זוכת פרסים בפסטיבלים הן בארץ והן בחו"ל ועוד.

במוזאון לאמנות תיאטרון הבובות תפתח תערוכת הבובות 'דּוֹמֵם מְדַבֵּר - תיאטרון הבובות של נועה אריאל' ובה למעלה משישים בובות מתוך ההצגות של נועה אריאל ז"ל, זוכת פרס שר החינוך לתרבות יהודית ע"ש אורי אורבך 2017. נועה אריאל הייתה יוצרת, אמנית ובובנאית בולטת ומוערכת במגזר הדתי-לאומי. היא נחשבת לחלוצה פורצת דרך ומובילה בתרבות היהודית ובעלת השקפת עולם פמיניסטית ומהראשונות במגזר הדתי שהעלו על נס את נושא הפגיעות המינית והאלימות נגד נשים בקהילה הזו.

נועה אריאל ז''ל. חלוצה ופורצת דרך (צילום: דודי מוסקוביץ)
נועה אריאל ז''ל. חלוצה ופורצת דרך (צילום: דודי מוסקוביץ)

בנוסף לכל זאת תפתח גם תערוכת הצילומים 'בובות בתנועה' – צילומיו של הצלם והבובנאי האמריקאי ריצ'רד טורמני המתעד למעלה משלושים שנה את התפתחות הבובנאות באמריקה. עוד בפסטיבל: מופעי חוצות, אירועי 'רוקדים עם בובות' עם DJ דבי (שבעצמה גם בובנאית), סדנאות יצירה משפחתיות וכיתות אמן. מנהל אמנותי וכללי של מרכז תיאטרון בובות ושל הפסטיבל: אילן סביר.

פסטיבל תיאטרון הבובות הבינלאומי בחולון. 3-12 באוגוסט 2023. רחוב רמז 13 חולון. לפרטים ורכישת כרטיסים