גיליוטינה אימתנית המוציאה אבטיחים להורג, תחכה מחוץ לבניין המישלמה ביפו כשהליצן X יבצע את גזר הדין, חיתוך האבטיחים לקול מצהלות הקהל, שבסופו יתכבד בפלחיו של האבטיח האדום. לפי שעה אין בישראל הוצאות המוניות להורג, ובינתיים תיאטרון הרחוב בניצוחו של הליצן X אותו מגלם השחקן אלדד פריבס בכפוף לציווי של שותפו בני אלדר - מבצע את חיתוך האבטיחים עם הגיליוטינה היורדת עליו מגובה 3.5 מ', מעין תמונת מראה למציאות הפוליטית חברתית הנוכחית.

המיצג המדמם של הגיליוטינה הוא אחד האירועים ב"פסטיבל יפו 110" של עירית תל אביב יפו. פסטיבל שהוא אירוע אמנות חיה ופרועה המשתלט על בניין המישלמה של העיריה בשדרות ירושלים 110 ביפו ביום חמישי 20 ביולי, החל מ-16:30 ואל תוך הלילה. הגיליוטינה תוצב בחזית הבניין כשהיא מעוטרת בדגלים וזורחת מאורות מנצנצים, כשלצידה במקום מיקשת אבטיחים יתמלא רכב הליצנים באבטיחים אדומים ועסיסיים שיוצאו להורג בהתאם לבקשת הקהל. "ככל שהקהל יהיה צמא דם יותר, כך יוצאו להורג עוד ועוד אבטיחים. ולאחר ירידת הגיליוטינה, הקהל יאכל את קרביו/פלחיו של האבטיח הקר" מבטיח פריבס.

יפו 110 (צילום: דימה חבר)
יפו 110 (צילום: דימה חבר)

הליצן X בראשותו של היוצר והשחקן אלדד פריבס, פועל מאז 2015 כגוף המאגד מגוון יוצרים מכל התחומים שפועלים יחדיו במטרה להחזיר את תיאטרון הרחוב לקהילה. "האבטיח הוא כידוע סמל העבדות מזה אלף שנים ויותר. הגיליוטינה היא דימוי מרכזי למתחולל בחיינו, כשכל צופה מוזמן לפרש את הדימוי לפי הבנתו. זהו שילוב טרגי קומי צ'פליני כשעין אחת בוכה ועין שניה צוחקת, טקס של תיאטרון מוסיקלי המפיח רוח חיים במוות. החיבור של המיצג לפסטיבל יפו 110 נובע מעצם שילובם של האמנים והיצירות עם הקהילה שבה הם חיים ופועלים. 

כיוצר יפואי בעשרים השנים האחרונות, אני מרגיש זאת על בשרי". במהלך שעות פסטיבל יפו 110, בניהולו של עוז זלוף, יהפוך בניין המישלמה בו שוכנים משרדי העיריה, לאתר אמנות רב-תחומי של "קבלת קהל". הבניין יארח בחלליו, בחדריו ובנתיב הרכבת הקלה בשדרה המובילה אליו - אמנים ואמניות, שיציגו שלל פעולות אמנות, פרפורמנס, מוזיקה, דראג, וידאו, שירה ומחול. 

אלדד פריבס (צילום: עובד סיטון)
אלדד פריבס (צילום: עובד סיטון)

בין האירועים הצפויים: אירוע השירה המרכזי של "הליקון" שיכלול הקראת שירה של שרה פון שוורצה, איימן סיקסק, איאת אבו שמיס ואחרים. הופעות מוסיקליות ליד דלפי קבלת הקהל ועל המרפסת הראשית הפונה לשדרות ירושלים, האמן מוחמד טוחי יציג 'זכרונות ארכיוניים', סדרת ציורים דיגיטליים בהשראת ארכיון צילומים של יפו בעשורים הראשונים של המאה העשרים; "יפו-זזה" תערוכת אמנות הכוללת מפגשים עם אמנים במשרדים, יצירות אמנות שנוצרו בשיתוף תושבי שכונות העיר, ציור על שלטי חוצות; הקרנות על מבנה העירייה, עגלות עם פסלי אמנות שינדדו בשדרות ירושלים; "שירת הים"- מופעים מוזיקליים של קבוצות יוצרות מקומיות - תזמורת, מקהלות, ספוקן-וורד; "היחידה להצלת יצירות אמנות" תחלק לקהל למטרת אימוץ יצירות אמנות של אמני יפו שנאספו מהרחוב| ושוקמו ועוד.

פסטיבל יפו 110, יום חמישי - 20.7 החל מהשעה 16:30. הכניסה חופשית.