פסטיבל מספרי סיפורים מציין את שנתו השלושים עם אלפי סיפורים, מאות משתתפים, עשרות מופעים, בתשעה ימים של סיפורים מרתקים מצחיקים ומפתיעים שמספרים את הסיפור המגוון והמורכב של הישראליות והיהדות: למות או לכבוש את ההר - 100 שנה לתנועת בית''ר, 50 שנה למותו של דוד בן גוריון, שופטי בית המשפט העליון מספרים – 75 שנות עצמאות במשפט הישראלי, 50 שנה למלחמת יום הכיפורים, סיפורם של הקראים, סיפורי מרגלים: הילדים מספרים על ההורים מהמוסד, היסטוריונים מספרים על דמוקרטיות שהיו. גולת הכותרת – מופע מיוחד של גורי ושרי  אלפי לרגל 30 לפסטיבל עם אורחים מפתיעים ש"סוגרים חשבון" עם יוסי אלפי וחוזרים לרגעים הגדולים של מספרי סיפורים.

אירועים מיוחדים השנה:

  • אחד על אחד עם חנן יובל - חנן יובל מספר ליוסי אלפי את הקול
  • ערב לאדינו עם הופעה מיוחדת של הזמרת הבינלאומית יסמין לוי
  • החפלה העיראקית המסורתית, הפעם עם נשים עיראקיות פורצות דרך
  • אברי גלעד ודוד ד'אור בערב משותף
  • זמרת השאנסונים הבינלאומית טילדה רג'ואן עם הטנור הכריזמטי והחזן הידוע בארץ ובעולם - דודו פישר בערב מחווה סוחפת לשירים הגדולים מתוך מחזות הזמר בברודווי ובווסט אנד לונדון 
  • שליחינו בתפוצות מספרים על פועלם בקהילות היהודיות ברחבי העולם בליווי מוזיקלי של יזהר כהן
  • סלוניראקים – מופע קברטי עם הרבה הומור ופניני חכמה

למחרת יום כיפור, ולתוך חוה"מ סוכות, בין התאריכים 26.9-5.10 יתקיים בתיאטרון גבעתיים פסטיבל מספרי סיפורים בפעם ה-30. הפסטיבל, הגדול מסוגו בעולם וללא ספק אחד הוותיקים בישראל, התקיים לראשונה ב-1993 בניהולו האמנותי של מספר הסיפורים, איש התיאטרון, הסופר, המשורר ואיש התקשורת יוסי אלפי. הפסטיבל הפך בעשורים האחרונים לנכס צאן ברזל וביסס את מעמדו כאוצר תרבותי יקר בחברה הישראלית. 

הפסטיבל מספר את סיפוריה המרתקים של מדינת ישראל ותושביה דרך עיניהם של מאות מספרים- אנשי תקשורת, אמנים, אנשי צבא, אנשי בידור ורבים נוספים מכל הקצוות של החברה הישראלית וגווניה. לצד פאנלים בנושאים מגוונים יתקיימו מופעים של טובי ובכירי אנשי התרבות.

בין המשתתפים בפסטיבל השנה יהיו: נשיא המדינה לשעבר ראובן (רובי) ריבלין, שופטי בית המשפט העליון לשעבר - אהרון ברק, איילה פרוקצ'ה, חנן מלצר, שלמה לוין, דוד חשין ודבורה ברלינר, מנכ''ל משרד הביטחון אייל זמיר, תא''ל במיל אביגדור קהלני, אלוף במיל' איציק מרדכי, ח"כ אביגדור ליברמן, גורי אלפי, אלוף במיל' עמוס ידלין, פרופ' אניטה שפירא, ד''ר רוביק רוזנטל,  פוצ'ו – ישראל מנחם דיסלר, יוסי מלמן, רינה מצליח, שרה'לה שרון, ד''ר אפרים סנה, אברי גלעד, דוד ד'אור, חנן יובל, יזהר כהן, בוקי נאה, רוני קובן, שמעון פרנס, ננסי ברנדס, חיים שפירא, ליהיא לפיד, ניצה שאול, מורין נהדר, צמד רעים, הרב בני לאו ועוד.