פחות משבועיים מתחילת שנת הלימודים מתקיים בגן הילדים של ציקי, אירוע הרשמה בהשתתפות ההורים, שמרגע לרגע הופך למפגש מטורף, רווי נונסנס ואלכוהול, כולל גילויים מביכים על שלוש הדמויות 'החינוכיות' ציקי, ציפי ועזרא. הסיפור על ציקי (טל לוי) הגננת ומנהלת הגן, ציפי (אביעד בנטוב) מפעילת חוגי הספורט והתנועה בגן, ועזרא (אודי גוטשלק) בעלה של ציקי, ואחיה של ציפי, ההנדי מן הכושל של הגן  - עומד במרכזו של המופע/הצגה.

הם תכף מגיעים: ההרכב האוקראיני המפורסם בעולם נוחת באילת
סיפור חייו כקומדיה: ההצגה החדשה של ניר שטראוס צוחקת על הכאבים הקשים

"ציקי" שיצר הצמד אודי ואביעד ביחד עם טל לוי. קומדיה מטורפת בהשתתפות הקהל שרצה בחודשים האחרונים על בימת צוותא הקטנה (2) ומחר, (שישי) היא עולה ב"צוותא" 1 כשאל הגן של "ציקי", מגיעה אורחת השחקנית והתסריטאית נועה קולר ("קופה ראשית") שלכבודה נכתב מערכון מיוחד.

הרעיון לקומדיה המוגזמת "ציקי", נולד אי שם ב-2019 בחיבור עם הקומיקאית והשחקנית טל לוי ("בלוגה", "בלוז", "חזרות", "מולי וצומי") בזכות דמות הגננת ציקי שיצרה וכיכבה ביו טיוב. "בשילוב עם טל לוי, והחומרים שאביעד ואני כתבנו וביימנו נולד המופע" אומר גוטשלק.

ציקי (צילום: דפנה בן נון)
ציקי (צילום: דפנה בן נון)

"'ציקי', הוא מופע חוצה ז'אנרים  שמשלב קומדיה מטורפת, נונסנס, סטנד אפ הומור פיסי וגם דרמה שהולכת עד הקצה. ההצגה המטורללת מגיעה ממקום אוהב ולא מתוך ביקורת וסאטירה" אומר גוטשלק ומבקש להדגיש: "חשוב לי להפריד אותה שלא תהיה מזוהה עם סיפורי הזוועה שצצים מדי יום על התעללות מטפלות וגננות בילדי הגנים.

אמנם ילדיי גדלו והם ורחוקים מגילאי גן, אבל כאבא אני חושב על ההורים הצעירים שעובדים וטרודים בפרנסת המשפחה, ורק מבקשים לדעת שהילדים שלהם נמצאים במקום שקט רגוע ואוהב. אני לא יכול לתאר לעצמי מה עובר עליהם ואיך הם מתמודדים עם הכאב ורגשות האשמה כשילדיהם חסרי הישע היו נתונים להתעללות".

 אתה מצדד בהצבת מצלמות בגני הילדים, כפי שהציעה גם שרה נתניהו?

"אני בעד כל תמיכה ועזרה כולל מכשירים אלקטורנים כדי לפקח על הנעשה בגנים. לא סתם הורים מחביאים מכשירי הקלטה בתיקי הפעוטות. אלמלא ההקלטות לא היו מגלים לעולם מה קרה לילדים. כמובן שאני לא עושה הכללה, אבל נראה שמדובר בתופעה. גם ככה החיים ב'שכונה' שלנו קשים, והתחושה שמה ששמר עלינו, הולך ומתערער".

שנחזור לקומדיה.

"אנחנו מגדירים את המופע 'ציקי' כאירוע וחוויה. מצד אחד יש עלילה ודרמה ומצד שני רמת הנונסנס גבוהה. אגב, ההצגה כתובה כמעט במאה אחוזים, ללא אלתורים, למעט תגובות הקהל שמתפקד כהורים במפגש. בין הצחוקים ההיסטריים מסתתרת גם אמת שכל אחד איתנו מכיר. מי לא היה פעם ילד בגן וגם כל מי שהוא הורה לילדים בגן מכיר ומזדהה עם הסיטואציות".

הקומיקאים אודי גוטשלק ואביעד בנטוב, מוכרים לנצח כצמד החנונים של עולם הילדים גור ואוח, זוג בימתי שכמעט אינו נפרד. כמעט. הריאיון עם אודי גושטלט מתקיים במעמד סולו, בשעה שחברו ושותפו אביעד בנטוב עושה דרכו מחופשה משפחתית בארה"ב.

"לאחר 15 שנים בעולם הילדים חזרנו לעולם המבוגרים, אל המקום הטבעי שלנו. במשך השנים היינו ממותגים בעולם הילדים והנוער. גור ואוח קרה לנו ממש במקרה, כשיום אחד קיבלנו טלפון מהפסטיגל, יה קשה להגיד 'לא' לעשיה של משהו גדול עם תקציבים, אף שחשוב לציין שלא התפשרנו ועשינו את האמנות והבאנו את ההומור שלנו" אומר גוטשלק.

ציקי (צילום: דפנה בן נון)
ציקי (צילום: דפנה בן נון)

בעבר הופיע הצמד במסגרות ותיאטראות למבוגרים ב"הבימה", "צוותא" בית ציוני אמריקה, הקומדי קלאב ועוד. בימים אלה רצות על בימת "בית ליסין" שתי הצגות משלהם. "משתמט" שכתב רועי חן וביים ארז דריקס  העוסקת בפרוייקט צה"לי שמטרתו לאתר גברים שבגיל 18 השתמטו משירות צבאי, ובהגיעם לגיל  ארבעים פלוס הם נתלשים מחייהם המוכרים עם קיטבג ולשירות צבאי מלא. בראש המשתמטים נהג האוטובוס רפאל "רוטויילר" (אביעד בנטוב) והלל בן שושן (אודי גוטשלק) אחראי מחלקת ארונות ב"איקאה".

ההצגה השניה "שיפוצים" מאת ארז דריגס  ובבימויו, בכיכובם של מיה דגן וצמד השיפוצניקים אודי ואביעד, מתמקדת בסיפורו של זוג צעיר שהכיר בטינדר בימי הקורונה, עובר להתגורר יחד בדירה חדשה, שמתברר כהכי רחוקה מלהיות חדשה. הם מזמינים את צמד השיפוצניקים "האחים חביב" ומשם העניינים מסתבכים.

 בסוף השיפוץ הם מתגרשים?

"השיפוץ הוא מראה ליחסי הזוג וההתמודדויות שלהם, ובסיומו הם מחליטים האם להמשיך את חייהם המשותפים או להיפרד". בחיים האמיתיים, לא הכול קומדיה, זאת יודע גם אודי גוטשלק, שבימים אלה ביתו בהוד השרון עובר שיפוץ מאסיבי. "אנחנו גרים בבית עשר שנים, הגיע הזמן לשפץ. אבל כשהקונגו דופק, הקירות נשברים והקרמיקות נופלות זה מעלה לך את הדופק ואתה מביך לאיזה ברוך נכנסת ומה הולך לקרות. בתקופת השיפוץ המשפחה שלי נעה ונדה בין בתים אצל אמא שלי, אמא של לאורה אשתי, דירת אר בי אנד בי, ובשבוע הבא אנחנו טסים לחופשה בחו"ל".

אודי גוטשלק, 48,  ואביעד בנטוב, 48,  כבר 25 שנים ביחד. הם החלו לשתף פעולה על במות לאחר שירותם הצבאי. בתחילת הדרך המשותפת הופיעו השנים במופעי סטנד אפ למבוגרים עם מערכונים כמו "אני יכול להיות אבא שלך', "חברים וחברות ידידים וידידות" "גולנה אבירם", "גבעת התחמושת" ועוד. בהמשך הופיעו בסדרות ובמערכונים כמו "גן חיות", "הקלמרים", והשתתפו בפסטיגלים, שם כאמור נולד  הצמד גור ואוח.

ציקי. קרדיט: באדיבות ציקי (צילום :באדיבות ציקי)
בימים אלה מוצג בהצלחה המחזמר "החב"דניקים" שאודי גוטשלק כתב ומביים ביחד עם גלעד קמחי המנהל האמנותי של תיאטרון הקאמרי. "זו עבודה ראשונה שלי כמחזאי בתיאטרון הרפרטוארי. שאפו לגלעד קמחי ולתיאטרון שהעזו להגשים חלום ליוצר כמוני" הוא משתפך.

בשבוע שעבר עלה בתיאטרון חיפה מחזמר נוסף משלו "סוף העולם שמאלה" בהשראת סרטו של אבי נשר. "עיבוד קולנועי ובימתי הם שני עולמות ומדיו שונים. בהצגה לוקחים את הסיפור העיקרי וחלק מהסצנות האייקוניות של הסרט, כשאת כל השאר אני כתבתי" מגלה גוטשלק.

הצמד אודי ואביעד עושה פרוייקטים נפרדים?

"אביעד ואני כמעט לא נפרדנו, כמעט כמו זוג נשוי רק בלי הסקס. 90% מהפרוייקטים הם של הצמד אודי ואביעד. אנחנו בזוגיות מקצועית ואנחנו גם חברים טובים מאד, גרים בשכנות בהוד השרון וגם המשפחות שלנו בנות הזוג והילדים חברים. בשבוע הבא שתי המשפחות נוסעות לחופשה משותפת ביוון.

כידוע גם אביעד השתתף בפרוייקטים נפרדים ככותב תסריטים ושירים והופעות בטלוויזיה. להבנתי כל פרוייקט שאני או אביעד עושים בנפרד, מקדם אותנו גם כזוג יוצרים ועל הבמה. אני בטוח שבעתיד גם נעשה מחזמר משותף ביחד. אנחנו מפרגנים אחד לשני, אין קנאה. אנחנו חברים מאד טובים".

ספר על החיבור שלך למחזות הזמר.

"כקומיקאי אני אוהב חומרים שיש להם בסיס דרמטי. המחזמר, שהוא ז'אנר שאני שרוף עליו, קצת יותר קליל. שני מחזות הזמר שכתבתי ועלו על הבמה לאחרונה,  נוגעים בקצוות של החברה הישראלית בקלילות עם הומור ומזווית טובה. אני בן אדם של גשר וחיבור. אני לא כאן כדי להגיד לאנשים 'נו נו נו' וללמד אותם איך לחיות את חייהם, אלא כדי לצחוק על החיים ועל העולם וליהנות בדרך".

האם תכתוב מחזמר על התקופה בה אנחנו חיים עכשיו?

"לצערי אנחנו חיים בפרק לא נחמד בתולדותינו. אני מקווה שאנחנו מספיק חזקים כדי שהפרק הזה ייגמר בלי שנתרסק. יש בתוכנו אנשים מאד טובים שיידעו ליצור את החיבור ואולי מעז ייצא מתוק. בינתיים, לכל מקום שאני מסתכל  אני רואה כאוס וחוסר חיבור שנובע מאיזו נקמנות מטורפת. 

כנראה שעד שלא נרד למקום הנמוך ביותר לא נדע איך לעלות ממנו לנשום ולהתלות בדברים הטובים שיש כאן. אני לא אומר את הדברים כמי שעוצם עיניים או טומן את הראש בחול. אפשר להשוות את המצב לתקופת שיפוצים. קודם שוברים והורסים והכל נראה אפור, שחור ומאובק. אז מתוך האבק קם  משהו חדש ויפה, אולי יפה יותר מזה שהיה".