בשל המחאה שקמה בישראל נגד הופעתם, בוטלה הגעת אנשי התיאטרון הרוסי לנקום (Lenkom Theatre), שהיו אמורים להגיע לארץ עם שתי הופעות של ההצגה "תפילה" של גרגורי גורין המבוססת על "טוביה החולב" אשר הייתה אמורה לעלות בהבימה בסוף אוקטובר בהפקתו של גדי אורון. 

סלידה או אמפתיה? המחזה שטשטש את חושיי וחצה את הגבול שבין אהבה וטירוף
כל הארץ במה: פסטיבלים חינמיים שסוגרים את הקיץ
 
המחאה פרצה בעקבות התמיכה שהביעו השחקנים בתיאטרון ובמאי ההצגה בנשיא פוטין ובפלישה לאוקראינה. כחלק מן המחאה פורסמה עצומה עליה חתמו אלפים רבים. בנוסף, רבים קראו לביטול ההופעה וציינו כי אם היא תתקיים, לא ילכו יותר למופעים שיתקיימו על ידי כל מי שהיה קשור להצגה הזו בארץ, ואף הודיעו כי רבים מהם יבטלו את המנוי שלהם להבימה.

מפיק המופע גד אורון הודיע: "לא חזינו את 'גובה המהומה', בעד ונגד, שפרצה עקב הקונפליקט הרוסי אוקראיני. כולנו, צוות המשרד והחתום מטה חשים כי אין כל סיבה להוסיף עוד מחלוקת בקרב הציבור כאן. ולפיכך, החלטנו לשחרר את התאריכים באולם רובינא ולדחות את ביקורה של להקת תיאטרון לנקום בישראל עד... 'שש אחרי המלחמה'".

בעצומה שפורסמה ברשת עם השם "אומרים לא לתיאטרון לנקום", ועליה חתמו למעלה מ-8,000 אנשים, נכתב: "אנו, מתנגדי הטרור הרוסי ותומכי אוקראינה, מתנגדים בכל תוקף לארח את תיאטרון 'לנקום' על אדמתנו. מדובר בשחקנים ובמאי שמעודדים פשיזם, את הממשל הרוסי והמלחמה באוקראינה. הם מתכננים להגיע בסוף אוקטובר עם ההצגה "תפילה" על פי ספריו של שלום עליכם (שבטח מתהפך בקברו רק מהמחשבה על כך) וגריגורי גורין שהיה ידוע בטוב ליבו וחמלתו כלפי האנושות. בהצגה זו אנו רואים זלזול בבני משפחותינו וחברינו שגרים באוקראינה ומותקפים מידי יום על לא עוול בכפם בזכות המיסים והתרומות שמעבירים שחקנים אלו".

"במדינה מתוקנות לא אמורים לערבב תרבות ותמיכה בטרור אך כפי שכולנו מבינים, ברוסיה זה ממש לא המצב ואין שום סיבה שזה ייגרר גם לישראל. אין בכוותנו להכפיש את המארגנים או לאיים. אך, ברור לכולנו שאם ההצגה הזאת אכן תתקיים הרוב המוחלט של החתומים לא ילכו יותר לאירועים ומופעים שיתקיימו על ידי כל מי שהיה קשור להצגה הזו בארץ ורבים מאיתנו יבטלו את המנויים שלנו בהבימה או כל גוף אחר שיתן להם במה".

כאמור, לאור המחאה הודיע המפיק גד אורון על ביטולה של ההצגה.