פסטיבל עכו לתיאטרון אחר שיתקיים בחול המועד סוכות, בין התאריכים 4-1 באוקטובר, פתח אמש את שעריו זו השנה ה-44. את האירוע אירחו ראש העיר עכו, מר שמעון לנקרי ומנכ"לית הפסטיבל והמפיקה הראשית, הגברת ליזו אוחיון. 

פסטיבל עכו הבינלאומי לתיאטרון אחר: עשרות הצגות ומופעי חוצות
פסטיבל עכו יוצא לדרך: המנכ"לית מספרת מדוע החליטה לשלם יותר לאומנים

במהלך האירוע הופיע עדן חסון שאירח את נתן גושן. כבר ביומו הראשון של הפסטיבל נמכרו אלפי כרטיסים להצגות ולמופעים השונים וחלק מהצגות התחרות נמכרו SOLD-OUT.

עדן חסון באירוע הפתיחה של פסטיבל לתיאטרון אחר (צילום: BR Productions)
עדן חסון באירוע הפתיחה של פסטיבל לתיאטרון אחר (צילום: BR Productions)

נתן גושן באירוע הפתיחה של הפסטיבל לתיאטרון אחר (צילום:  BR PRODUCTIONS)
נתן גושן באירוע הפתיחה של הפסטיבל לתיאטרון אחר (צילום: BR PRODUCTIONS)

שמעון לנקרי, ראש העיר עכו, מסר: "אנו גאים בכל שנה להרחיב את פעילות הפסטיבל ולהצליח להביא יותר הצגות ויותר פעילויות לקהל הרחב. עיריית עכו משקיעה משאבים רבים בפסטיבל ורואה בהצלחתו הישג רב משמעות ומכונן בפעילותה. אין ספק כי הפסטיבל ממלא את ליבם של כל תושבי העיר עכו, העסקים התומכים בפסטיבל וכמובן את אורחיו". 

ראש העיר עכו, מנכ''לית פסטיבל עכו, עדן חסון (צילום: BR Productions)
ראש העיר עכו, מנכ''לית פסטיבל עכו, עדן חסון (צילום: BR Productions)

ליזו אוחיון, מנכ"לית פסטיבל עכו ומפיקה ראשית: "אין מרגש מלעמוד פה ולפתוח את פסטיבל עכו הבינלאומי לתיאטרון אחר 2023, החוגג את שנתו ה-44. אחד מאירועי התרבות המיוחדים והמגוונים ביותר, הנותנים את הבמה המכובדת והגדולה ליצירה מקורית המשקפת את השיח החברתי האישי והציבורי, תוך התייחסות לנושאים הנוגעים לכל אחת ואחד מאיתנו. דווקא בתקופה כה מאתגרת, אנו רואים ותופסים את הפסטיבל כריאה ירוקה לתרבות הישראלית. מקור לאנרגיה של צמיחה ויצירה, שיקבלו ביטוי בלמעלה מ-50 מופעים והצגות הן אם בהצגות התחרות, החממה ליוצרים צעירים, הצגות אורחות והצגות מקור שאנו משקיעים בהם גם במרחב הציבורי. אין ספק כי אנו נמצאים בתקופה בה האיחוד והחיבור, צריכים להיות נר לרגלנו, תוך דגש לראיית האחר בכל מישור בחיים, בתרבות וביצירה בפרט".