גלריית אמנות חדשה, מפתיעה וצבעונית נפתחה בימים אלה במלון הסקוטי בטבריה, "ענבל גלרי", שבראשה עומדת ענבל קורץ. הגלריה מציגה אמנים לדוגמת אחמד כנעאן, יהודית ברזני, סנא פרח-בשארה, ליאור קסם חממה, אלי צרפתי, אליס קדוש, שציורים ופסלים שלהם הוצגו בשנה האחרונה בתערוכות בחו"ל וחזרו לגלריה כשערכם הכפיל ואף שילש עצמו.

לצד אמנים מוכרים מציגה קורץ את עבודותיו של משה לוגסי, אמן פיסול חימר, שאת עבודתו האמנותית החל במסגרת תהליך ריפוי מפוסט טראומה שחווה במסגרת שירות מג"ב, בפיגוע בבית ליד. לוגסי פינה את הפצועים ולאחר מספר שעות החל להקיא ואיבד את הכרתו. הוא סובל עד היום מפוסט-טראומה והדבר היחיד שמסייע לו להירגע הוא פיסול עבודות חימר שהוא יוצר. רעייתו של לוגסי, סמדי, השאירה לצדו בזמן האישפוז פימו והלכה לדבר עם הרופאים. כשחזרה ראתה שפיסל עבורה כיבשה מלאת קסם. למחרת הגיעה עם חימר ומאז, עבודותיו של לוגסי כוללות פסלי כבשים המסמלות עבורו טוהר, תמימות, רוגע וסיפוק תוך המשכיות לחיות את החיים. סמדי, היא שותפתו לעשייה ומי שצובעת את הפסלים שהוא יוצר. הכבשים מוצגות בגלריה כעדר וניתן לראות בהן בודדות או קבוצה. 

הכבשים של משה לוגסי (צילום: מאיה גז)
הכבשים של משה לוגסי (צילום: מאיה גז)

יצירות האמנות המגוונות מקשטות את מרחבי המלון הסקוטי, פולשות לחדר האוכל, ללובי, לבר ומגיעות עד לסף החדרים. המלון, שהיה בית חולים בעבר ושייך לכנסיה הסקוטית, הוא מקום עתיק שמשמר את הצביון התרבותי-אירופאי שלו כבקפסולת זמן ומקום אחרת לחלוטין. מדובר בפאר מאופק ויצירות האמנות מותאמות לחללים השונים והמגוונים של המקום.

בעלת הגלריה, ענבל קורץ מציירת ציורים גדולי ממדים אקריליק על בד, בצבעים עזים ובטכניקה אמנותית מיוחדת תוך תיפוף במכחול בשפכאל אותו ניתן לחוש על בד הציור. היא ציירת באגודת הציירים והפסלים בישראל, בוגרת ויצו חיפה, מציגה בתערוכות בכל הארץ. בימים אלה מוצגת תערוכה שיצרה בעזריאלי תל אביב בקומה השלישית, שם היא מציגה 26 יצירות של ציור מודרני על תריסים ישנים.