לאור אירועי השנאה הגוברים והולכים נגד הקהילה הגאה ברחבי הארץ, שחלקם גם מסתיימים ברצח של להט"בים ערבים חפים מפשע, ההצגה "שריף" חוזרת לתיאטרון הערבי-עברי ביפו ב-17.10. ההצגה מאושרת סל תרבות ואנשי חינוך וצוותים חינוכיים יוכלו כעת לחשוף את חיי היום היום של הקהילה הגאה הערבית לתלמידים ברחבי ישראל – ביישובים ערבים ויישובים יהודים כאחד.

במרכז העלילה, שריף, נער פלסטיני, שנאלץ לברוח מהגדה המערבית לישראל לאחר שזהותו כהומו נחשפה וחייו עמדו בסכנה. מאז הוא מנסה לשרוד לבדו את קשיי היומיום בסביבה זרה ולא מוכרת. האם תקוותו היחידה לפגוש שוב את נור, אהוב נעוריו שגורלו אינו ידוע, תתממש?

ההצגה מדלגת בין עבר להווה בחייו של שריף, וחושפת את סיפורה של הקהילה הגאה הערבית ואתגריה הייחודיים כפי שמעולם לא הוצגו על במה. ההצגה מבוססת על ראיונות עם פלסטינים גאים מישראל ומרחבי העולם. בהצגה משתתפים שחקנים יהודים וערבים וההצגה מועלית בעברית לצד טקסטים בערבית.

תומר אלדובי, יוצר ההצגה: "לפני שלוש שנים התחלתי להכיר ולסייע לפלסטינים שברחו לישראל לאחר שהמשפחות שלהם גילו שהם הומואים. באומץ רב הם בחרו לשתף איתי את סיפור החיים שלהם שהוא הבסיס למחזה שריף. במרכז ההצגה יחסים רומנטיים שלא יכולים להתממש בגלל משפחה מסורתית ומציאות שמשתנה ברגע אחד. הצופים בהצגה יוכלו להזדהות עם שריף, שכמוהם גם הוא רוצה להרגיש שייך, נאהב ולחיות את חייו כפי שהוא רוצה. ההצגה שריף מעניקה לקהילה הגאה הערבית קול וייצוג, ומציפה סוגיות חברתיות בוערות שמודחקות ואינן מדוברות בחברה הישראלית והערבית".

תומר אלדובי (צילום: ללא קרדיט)
תומר אלדובי (צילום: ללא קרדיט)