תיאטרון החאן בירושלים החליט היום (שני) להקפיא את עליית ההצגה "הילד עם שני הלבבות" שכתב הסופר האפגני-בריטי חמאד אמירי, בעקבות התבטאויות קשות של אמירי כלפי ישראל בהקשר הלחימה בעזה. בין היתר האשים אמירי את ישראל בביצוע רצח עם.

"דת, אמונה או גזע לא משנים כשכולנו יודעים ויכולים להרגיש, לראות, לשמוע שמה שמתרחש בעזה שגוי! בוא נשמיע כולנו את קולנו ונדבר בשם המשפחות חסרות הקול", כתב אמירי.

"מאז פרוץ המלחמה בישראל, לפני כחודש, נחשפנו לציוצים ברשת החברתית 'טוויטר' של הסופר חאמד אמירי נגד מדינת ישראל ובעד 'שחרור פלסטין', שיתוף פוסטים המציגים את המצב בעזה כרצח עם על ידי מדינת ישראל", נכתב בהודעת התיאטרון. "הסופר צייץ ושיתף אמירות כנגד פעולות ישראל מפני המתקפה הרצחנית של מחבלי חמאס, ואף השתתף בהפגנות כנגד המדיניות הישראלית".

"למרות ההשלכות הכבדות עבור התיאטרון, בכל ההיבטים, החלטנו בעת הזו להקפיא את המשך ההכנות להעלאת ההצגה", מסר יורם ברוורמן, מנכ"ל התיאטרון. "בימים בהם ישראל מנהלת לחימה, מתמודדת עם משבר מהקשים שידעה, ובשעה שבנינו ובנותינו שומרים על הבית, אין אנו יכולים לפאר יצירה של סופר זה". מושיק ביבי, יו"ר הוועד המנהל של התיאטרון, הדגיש כי "על אף היותו של החאן גוף שמתרחק מצנזורה אומנותית ומפגיעה בחופש היצירה - כאן לא נותרה בידנו ברירה אלא לפעול בדרך של הקפאת ההפקה".