1. "פותחים במה", פסטיבל בית ליסין למחזאות ישראלית

פסטיבל "פותחים במה" המסורתי של תיאטרון בית ליסין ע"ש ברוך איבצ'ר מתקיים זו השנה ה-23 בניהולו האמנותי של אבישי מילשטיין (6-9 בדצמבר).

הפסטיבל כולל שש קריאות מבוימות, בהשתתפות מיטב השחקנים והשחקניות בהם: דנה פרידר, אגם רודברג, לירית בלבן, יונה אליאן, טוביה צפיר, סנדרה שדה, ידידיה ויטל, ג'וי ריגר, אפרת בוימוולד, גיל וסרמן, נתי קלוגר, שלומי טפיארו,  עדי גילת, מאי קשת ואחרים.

הפסטיבל ייפתח באירוע סיום של המחזור ה-13 של בית הספר למחזאות של תיאטרון בית ליסין וסדנאות הבמה, בו יוקראו קטעים מתוך המחזות שנכתבו במסגרת הסדנה השנה.

בתוכנית הפסטיבל: "המדריך להצלחה", קומדיית סטארט-אפ משפחתית מאת דניאל רבנר, בימאית: מאיה שעיה;  "מכבית וחנאל", קומדיה רומנטית מאת אושרית סרוסי וחן רוטמן, במאי: אודי גוטשלק;  "מי את חושבת שאת?" קומדיה נוסטלגית מאת שירה פורת, במאי: דוראל זילברמן;

"איך הפכתי לאבא שלי", פנטזיה קומית מאת עופר סקר, במאית: דניה לנדסברג; "ארל'ה רוצה להיות שמח", קומדיה משפחתית מאת אור סיני, בימאית: רותי טמיר; ו"סטייג' פור", דרמה משפחתית מאת טל פרמן, בימאית: נעם ביצור.

לירית בלבן (צילום: שי פרנקו)
לירית בלבן (צילום: שי פרנקו)


2. רביעיית אלי דג'יברי במופע ג'אז לשיקום כפר עזה

מופע ג'אז מיוחד של רביעיית אלי דג'יברי המארחת רביעיית מיתרים מהפילהרמונית הישראלית, בעיבודים חדשים ומסקרנים יתקיים ביום רביעי ה-29 בנובמבר (18:00) באולם צוקר בהיכל התרבות בתל אביב 

לתמיכה והזדהות עם תושבי עוטף עזה, ובקריאה להשבתם של החטופים והמפונים חזרה לביתם.

במופע יבצעו ההרכבים יחדיו גם  יצירה חדשה של אלי דג'יברי 

אלי דגיברי  (צילום: דן בלילתי)
אלי דגיברי (צילום: דן בלילתי)

Bring Them Home  שנכתבה לאחר זוועות ה-7 באוקטובר. היצירה מבטאת את תחושות הכאב, התסכול והזעם שהתעוררו בעקבות האירועים.

״בשבועות הראשונים למלחמה ולזוועות, היצירה שבדרך כלל היא חלק בלתי נפרד ממני - נאלמה והשתתקה. לאט לאט חזרתי אל הפסנתר, והיצירה כאילו נשפכה מתוכי והיא משלבת בתוכה עיבוד כתוב מצד אחד והרבה אלמנטים של אילתור מצד שני" אומר אלי דג'יברי.

ההכנסות מהמופע יתרמו לשיקום תושבי כפר עזה

https://www.hatarbut.co.il/events/event/bring-them-home/

3. מוזיאון נחום גוטמן 

מוזיאון נחום גוטמן נפתח מחדש ומזמין את הציבור לבקר בתצוגת הקבע של יצירותיו של נחום גוטמן. בהן עבודות משנות ה-20' וה-30' ועד יצירותיו המאוחרות משנות ה-70 של המאה העשרים. 

עוד בתערוכה: איורים לשירי וספרי ילדים של גוטמן, בהם האיור לשיר 'עציץ פרחים' של ח"נ ביאליק, ציוריו לסיפור 'בארץ לובנגולו מלך זולו', איורים לשבועון 'דבר לילדים'; וכן מתווים וסקיצות אנטומיות שרשם גוטמן במסגרת לימודיו.

במוזיאון מוצגת גם  התערוכה 'רוץ בן סוסי' - איורי נחום גוטמן לשירים הילדים הקלאסיים של ח"נ ביאליק. 

בחלל התערוכה יתקיימו הפעלות אמנותיות המתאימות לכל גיל.

 מוזיאון נחום גוטמן לאמנות, שמעון רוקח 21, נווה צדק, תל אביב

מוזיאון נחום גוטמן לאומנות (צילום: באדיבות מוזיאון נחום גוטמן לאומנות)
מוזיאון נחום גוטמן לאומנות (צילום: באדיבות מוזיאון נחום גוטמן לאומנות)


4. סימפונט רעננה. בחזרה לאולם הקונצרטים

 תזמורת סימפונט רעננה חוזרת לאולם הקונצרטים עם הקונצרט "פסטורליה" בניצוחו של המנצח והפסנתרן נמרוד דוד פפר, שיגיע במיוחד מפריז.

בתוכנית:

מוצרט - קונצ'רטו לפסנתר ולתזמורת מס' 21, "אלווירה מדיגן"

בטהובן - סימפוניה מס' 6, "הפסטורלית"

המופעים יתקיימו במשכן העירוני למוסיקה ואמנויות, רעננה

בתאריכים: ה-26.11, 27.11  וב-29.11  כולם ב-20:00

   symphonette.co.il

5. שברון לב" – תערוכת האמנים מאשקלון, עוטף עזה והגליל

"שברון לב" תערוכה חדשה בבית יגאל אלון בגינוסר, מציגה מיצירותיהם של אמני אשקלון עוטף עזה ועם חיבור מרגש לאמני הגליל. העבודות בתערוכה מבטאות את אירועי השבת השחורה של ה-7 באוקטובר, חושפות את אובדן הביטחון האישי והקולקטיבי ונוגעות בחוויה האישית של האמנים והאמניות באמצעות ציור, שירה, צילום ופיסול.

בתערוכה שהיא יוזמה של האוצרת יעל ניצן וביחד עם אגודת אמני אשקלון ובשיתוף המועצה לשימור אתרים והמשרד למורשת, משתתפים 30 אמנים ואמניות. אוצרים מיקי בנאי יו"ר אגודת אמני אשקלון ויעל ניצן ביחד עם האמנית ענבל קורץ. 

השקת התערוכה - ביום שישי 1.12 11:00-13:00

מוזיאון "אדם בגליל" בבית יגאל אלון, גינוסר

מתוך התערוכה (צילום: איור: אבי הובר)
מתוך התערוכה (צילום: איור: אבי הובר)



דודו פלמה - חיילים בשטח (צילום: דודו פלמה)
דודו פלמה - חיילים בשטח (צילום: דודו פלמה)