1. אם תרצו – האופרה "תיאודור" 

האופרה הישראלית מחזירה לבמה את האופרה "תיאודור" סיפור התמודדותו של הרצל עם החיים באירופה מוכת האנטישמיות שהפך רלוונטי במיוחד בימים אלה. 

"תיאודור", הפקה הישראלית מקורית שזכתה לשבחים רבים פותחת את העונה החדשה של האופרה, ובמרכזה דמותו של חוזה המדינה.
המלחמה בעזה, ובעקבותיה גילויי אנטישמיות ברחבי העולם, הפכו את חזונו של הרצל לרלבנטי בעת הזאת. "תיאודור" מחזירה אותנו אל סוף המאה ה-19, תקופה שבה שנאת יהודים פשתה ברחבי אירופה, ושהדרך היחידה להימלט ממנה היתה באמצעות הקמת מדינה חדשה עבור היהודים.

האופרה "תיאודור" מתמקדת בשני קווי עלילה וכורכת שתי תקופות בחייו של חוזה המדינה: האחת מתמקדת בתיאודור הצעיר, סטודנט בווינה בשנות ה-20 לחייו אותו שר ומגלם זמר הבריטון  נועם היינץ. וקו העלילה השני מוליך אל הרצל באמצע שנות ה-30 לחייו, העיתונאי המסקר את משפט דרייפוס בפריז, בעלה של ז'ולי, איתה הוא נמצא במערכת יחסים מורכבת וקשה ואב לא מוצלח לשלושת ילדיו, אותו שר ומגלם זמר הבריטון עודד רייך.

בצוות היוצרים: המלחין יונתן כנען והבמאי וכותב הליברית עידו ריקלין. מנצח: נמרוד דוד פפר.


"תיאודור" -
יום רביעי | 20.12 | 18:00
יום שישי | 22.12 | 13:00
בית האופרה ע"ש שלמה להט, תל אביב 

האופרה ''תיאודור'' (צילום: יוסי צבקר)
האופרה ''תיאודור'' (צילום: יוסי צבקר)

2. אשדוד סורגת 
מאות נשים ונערות הצטרפו לחמ"ל הסריגה העירוני שהוקם במרכז הקהילתי "נווה יהונתן" בניהולה של חגית ענתבי, והן סורגות כובעי צמר וחמי צוואר לחיילים ולחיילות בעזה ובגבול הצפון.

לקראת סוף נובמבר עם התקרבותם של הימים הקרים  הוחלט על הקמת חמ"ל סריגה עירוני  בהובלת החברה העירונית לתרבות ופנאי אשדוד, שרכשה כמויות גדולות של צמר סריגה, רתמה את רונית זוהר, אשדודית וותיקה מנהלת בית ספר מיתולוגית, וכיום סוגרת מקצועית ומדריכת סריגה בכירה. זוהר צילמה סרטוני הדרכה בעזרתם ניתן ללמוד לסרוג בקלות את הפריטים הדרושים.


קהילת הסריגה מונה כיום כ-400 סורגות פעילות כשבכל יום מצטרפות סורגות נוספות בהן קבוצת אחיות מבית החולים "אסותא" בעיר. הפריטים נארזים ונשלחים על ידי מתנדבים למוקדי איסוף הציוד המיועד לחיילים וחיילות בשטח.

''אשדוד סורגת'' (צילום: מאור נתן)
''אשדוד סורגת'' (צילום: מאור נתן)

3. סדרת רסיטלים לעוגב - חיפה
העונה ה-12 של סדרת הרסיטלים לעוגב, חיפה, שנדחתה בגלל המלחמה, תיפתח ב-8.12. הסדרה תארח את מיטב נגני העוגב בעולם שיגיעו בהמשך השנה לארץ לנגן מהרפרטואר לעוגב  מהרנסנס ועד ימינו. הקונצרט הפותח "באנו חושך לגרש" מוסיקה בעיתות מלחמה.


עם ד"ר יובל רבין - עוגב Dr. Yuval Rabin – Organ יתקיים ביום שישי | 8.12.23 |  11:00 באודיטוריום מוזיאון הכט, אוניברסיטת חיפה.
"עוגב הוא הכלי המוסיקלי היחיד שנכתב עבורו רפרטואר מקורי במשך 600 שנים. אין עוד כלי בעולם, שנהנה מרפרטואר כל כך רחב", מסביר ד"ר יובל רבין סולן ומנהלה האמנותי של הסדרה מזה 12 שנים.
.GoShow

רסיטל - ד''ר יובל רבין (צילום: אוסף משפחתי)
רסיטל - ד''ר יובל רבין (צילום: אוסף משפחתי)

4. הפקות חדשות בבית הספר לאמנויות הבמה "בית צבי"

בית הספר למשחק "בית צבי" חוזר לפעילות  אחרי שבמהלך החודשיים האחרונים קיימו הסטודנטים למשחק מבית צבי כ-250 מופעים בפני מפונים מתושבי הדרום.

שתי הפקות פותחות את העונה:
"תשע בכיכר"- מחווה תיאטרלית-מוסיקלית צבעונית לשיריו של דני סנדרסון מלהקת "כוורת", "דודה", "גזוז", וכיוצר עצמאי. בין השירים במופע: נתתי לה חיי, אלף כבאים, שיר המכולת, יו יה, ילד מזדקן, המגפיים של ברוך, היא כל כך יפה, מדינה קטנה ועוד.
בימוי: שוקי וגנר
6.12.23 ועד 22.1.24, אולם גרי בילו, ר"ג

ההצגה ''תשע בכיכר'' (צילום: יח''צ בית צבי)
ההצגה ''תשע בכיכר'' (צילום: יח''צ בית צבי)

"4 דקות 12 שניות" – דרמה מתח המספרת על דיאן ודיויד הקדישו את חייהם כדי להבטיח לבנם עתיד מזהיר, עוברים טלטלה בעקבות סרטון סקס שמופץ ברשתות וצובר מאות אלפי צפיות. בסרטון מצולם בנם היחיד עם בת זוגו המאשימה אותו בהפצתו.
מאת: ג'יימס פריץ, תרגום: מולי שולמן, בימוי: עידו קולטון
7.12.23 עד 14.1.24, אולם אלי ליאון

טריילר: https://youtu.be/iTcGPAULBgI
 https://youtu.be/J_tJ_KNAVEU?si=YhhO3ykrTvi8ls9C

5. בהקיץ – להקת המחול "קמע"
"בהקיץ" - פנטזיה סוריאליסטית אישית מאת המנהל האמנותי של להקת המחול "קמע", הכוריאוגרף תמיר גינץ, מבוצעת על ידי 14 רקדנים ורקדניות וירטואוזים בינלאומיים, נודדת אל רגעי אושר, חזיונות של תשוקות ומאווים בלתי ממומשים, הדי זיכרונות ואהבה. 

יצירתו החדשה של תמיר גינץ, נבעה מכמיהה לצאת להרפתקת אסקפיזם, בפקחות מלאה, אל מחוזות של אופטימיות. גינץ יצר את "בהקיץ" לצלילי מוסיקה מקורית של אבי בללי.


המופעים מה-23 בדצמבר 2023 ועד 24.1.2024

  https://www.youtube.com/watch?v=ywQTSQ59jO8

''Wild awake'', להקת המחול ''קמע'' (צילום: כפיר בולוטין)
''Wild awake'', להקת המחול ''קמע'' (צילום: כפיר בולוטין)