תערוכת "סיפורי המכשפה הירוקה" תתקיים בדצמבר 2023 ב"גלריה על האגם" ברעננה החל מ-24.12.23  והיא תמשך כשבועיים עד ה – 6.1.23 בזמנים הבאים: בימים א'-ה': 12:00-19:00 , יום שישי: 11:00-16:00 , שבת: 11:00-18:00. כתובת הגלריה: דרך הפארק 10, רעננה.

בתוכנית האומנותית תופיע להקת "לה דאנסה מורסקה", של הכוריאוגרפית ילנה מלניק, שתרקוד בסגנון תקופת האבירים באירופה של ימי הביניים. עיצוב תלבושות הלהקה: טטאינה שולמן. את התערוכה הקימה המפיקה ואוצרת התערוכות, אלונה שלייפק. הכניסה לתערוכה הינה ללא עלות.

תערוכת "סיפורי המכשפה הירוקה" הייתה אמורה להתקיים באמצע חודש אוקטובר. אבל לנוכח האירועים הקשים של השבת השחורה ורצף האירועים המצערים שבאו לאחר מכן, התערוכה נדחתה לסוף דצמבר. אוצרת התערוכה, אלונה שלייפק והאמנים המציגים בה, הרגישו שזו מחובתם להקים בתערוכה, פינת הנצחה לזכר נרצחי השבת השחורה.   

אלונה שלייפק, אוצרת התערוכה: "זה בא מתוך הצורך שלי ושל האמנים לבטא את עצמם בנושא כל כך כאוב ועצוב.  בתוך זמן קצר הם יצרו ציורים היוצאים מדם ליבם. הם ממש יצקו לתוך היצירות האלו את הנשמה שלהם ונתנו ביטוי לכאב העמוק היושב בליבם. הציורים שלהם חודרים ללב ולנשמה של כולנו".  

בתערוכה יציגו כ- 30 אומנים בתחומים הבאים: עיצוב זכוכית, עיצוב  דמויות מבד, בובנאים, ציור דיגיטלי, ציור שמן ואקרליק, ציור צבעי מים, ציור בקפה, רישום בעט, בעיפרון, עיצוב תכשיטים באבני חן.  

אלונה שלייפאק, אוצרת התערוכה: "קודם כל, זאת אישה שגילתה את הכוח והחוכמה של האדמה. היא קשובה לקולו של הטבע ולא משנה איפה והיכן היא מתגוררת.  בין אם זה בקרחת היער או בעיר הגדולה, בין אם היא בעלת נחלה גדולה עם חצר ועצים או מתגוררת בדירה קטנה עם עציץ גרניום על אדן החלון. בין אם היא מלקטת עשבים באחו או מזמינה מוצרים באינטרנט. מה שמאפיין אותה זה היחס לעולם החיצון והקשר שלה עם הטבע שפשוט הופך לחלק ממנה. או שבעצם להיפך, היא זאת שהופכת להיות חלק מהטבע, מתמזגת איתו ומכוונת את האנרגיות שלו בהתאם לצרכיה. היא יודעת באילו חומרים עדיף להשתמש בעונות השונות. היא משתמשת במתכונים של סבתא, מכינה מאכלים ומשקאות עונתיים מדהימים ומחוללת קסם. 

מדוע בחרת דווקא בקסם ירוק? 
"בימינו מעט מאוד אנשים הצליחו לשמור על קשר אמתי עם הטבע. בעבר הרחוק אבות אבותינו שמרו על הטבע  והתמלאו באנרגיות שלו, סגדו לו ותקשרו עם רוחות היער. הם ניצלו את כוחם של הצמחים שתכונות הקסם שלהם הן בלתי נדלות ושלטו בכוחות הטבע ודרך זה הם קיבלו מתנות מאמא-אדמה והשתמשו בהם לטובתם. 

"עונות השנה מחליפות אחת את השנייה. אחרי החורף הקר והקשה, מגיע האביב הקליל והמלא בניחוחות כשהכל מלבלב. בקיץ קוצרים את החיטה ותבואה ובסתיו אוספים את הפירות והירקות וזורעים זרעים באדמה לקראת החורף הבא. זהו בערך אחד היסודות של הקסם הירוק. קשר הדוק, של התמזגות עם הטבע, עם אמא אדמה. להכיר ולקבל את הכללים שלה, את המתנות שלה ולהשתמש בהם בכל תחום של חיי היום יום".