1. מאיה בוסקילה בערב ג'אז ישראלי. חיפה

תזמורת הביג בנד חיפה מארחת את הזמרת מאיה בוסקילה בערב ג'אז ישראלי. הקונצרט יתקיים בסדרת "ביג בנק חיפה" לעונת 2023-2024, במהלכו יבוצעו  מגוון שירים ולהיטים המזוהים עם בוסקילה לאורך השנים, בעיבודים מיוחדים לתזמורת ביג בנד, כמו גם  השירים: "הלב", "איתך", "סיפור מכור" ועוד.

על הביג בנד מנצח ג'ף הווארד, המוביל את הסדרה מזה עשור. הווארד מכהן גם כנגן הקלרינט הראשי בתזמורת הסימפונית חיפה, מנצח על הרכבי ג'אז ותזמורות נשיפה ונמנה עם סגל המרצים במכללת גבעת וושינגטון.

 יום שלישי |26.12 |20:00 | אולם קריגר, חיפה

מאיה בוסקילה (צילום: שלומי ביטון)
מאיה בוסקילה (צילום: שלומי ביטון)

2. פסקול 1973 - בין שתי מלחמות. מידע-טק נהריה

בחזרה אל השירים של מלחמת יום הכיפורים, 50 שנה אחרי - המידעטק בנהריה מזמין את הציבור למופע המיוחד, "פסקול 1973" לציון 50 שנה למלחמת יום הכיפורים, המספר את סיפור המלחמה דרך השירים שהתפרסמו רגע לפניה, במהלכה ובעקבותיה, ומאפשר התבוננות על המלחמה ההיא ועל זו שמתחוללת כעת, עם ביצוע השירים האהובים שבאופן מעניין, הפכו במידה רבה לפס הקול של שתי המערכות.
שנת 73' החלה בסערה ובהבטחה גדולה עם רצף של אירועים תרבותיים חשובים וביניהם - פריצתה של להקת "כוורת", כניסתה של ישראל לראשונה לאירוויזיון עם אילנית, וקבוצה של יוצרים ומבצעים שהשתחררו מהלהקות הצבאיות ככוכבים גדולים ונערצים.

"פסקול 1973": נועם גילאור - הנחייה, מיקה עינב - שירה, רמי הראל - ניהול מוסיקלי ופסנתר. יום רביעי |27.12 | 19:30| מידע-טק, נהריה

https://www.nahariya.muni.il/events/265/

פסקול 1973 (צילום: לע''מ רון אילן אמיליהנדסון)
פסקול 1973 (צילום: לע''מ רון אילן אמיליהנדסון)

3. "האופרה לוצ'יה די למרמור". על בימת האופרה הישראלית

האופרה הישראלית מעלה את "לוצ'יה די למרמור" מאת המלחין האיטלקי גאטנו דוניצטי בתאריכים 5-13 בינואר 2024, בבית האופרה ע"ש שלמה להט בתל אביב. האופרה שנדחתה, היא ההפקה הראשונה שתעלה בישראל מאז פרוץ המלחמה בהשתתפות צוות גדול של אמנים מחו"ל. 

על האופרה ינצח מאסטרו דניאל אורן ומשתתפים בה, צוות סולנים בינלאומי וישראלי, בהם הילה פחימה ולאורה אולואה, יונוץ פאסקו ועודד רייך ואחרים;  תזמורת האופרה - התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון ומקהלת האופרה הישראלית בניצוחו של איתי ברקוביץ'. 

הבמאית עומר בן סעדיה שהחלה את דרכה המקצועית באופרה הישראלית מביימת בשנים האחרונות בבתי אופרה ברחבי ארה"ב, חוזרת לביתה האמנותי ליצירת גרסה חדשה להפקה המרהיבה של הבמאי הספרדי אמיליו סאחי. 

"סיפורה של לוצ׳יה חג סביב הסיפור הטרגי של אשה צעירה שהעולם  משתמש בה ככלי פוליטי וחברתי הרסני. לוצ׳יה נאבקת בכל דרך אפשרית להשמיע את קולה כנגד כוחות דורסניים ובמחיר אישי כבד. מההפקה הגותית הזו שמתכתבת עם הרומן המקורי של וולט סקוט עד תל אביב של ימינו, לוצ׳יה הופכת לסמל למאבקן של נשים בעולם, לחופש, לאהבה על פי רצונן ולזכותן להיות אחראיות על גורלן האישי" אומרת עומר בן סעדיה.

https://www.israel-opera.co.il/?CategoryID=1354&ArticleID=6025

לוצ'יה די למרמור (צילום: יוסי צבקר)
לוצ'יה די למרמור (צילום: יוסי צבקר)

4. "תחנת מעבר", תערוכה קבוצתית בחלל לאמנות ועיצוב פארק המחזור חירייה 

"תחנת מעבר", תערוכה קבוצתית חדשה בפארק המחזור חירייה מציגה עבודות העוסקות בתקופות מעבר. 

יצירותיהם של עשרה אמנים ואמניות מתייחסות לתקופות ולמצבים שהם בין עבר שאינו יכול להתקיים לעתיד שאינו ידוע. התערוכה שעיסוקה בתחנות מעבר שונות בחיינו מנסה להאיר סוגיות הקשורות בשהייה במצבי מעבר. הצגתה בפארק המחזור חירייה, מתחם המשמש תחנת מעבר לפסולת ששוהה בו לזמן קצר, מתמיינת ועוברת לאתרי מטמנה ולאתרי מחזור, מסמנת את שלל ההקשרים הפיסיים והקונספטואלים של תחנות מעבר בחיינו, אלה הטבעיים, ואלה הכפויים.

אוצר: עדי יקותיאלי

פתיחה: יום שישי |5.1.2024 |12:00

https://www.hiriya.co.il/

אנה לוקשבסקי (צילום: אנצ'ו גוש)
אנה לוקשבסקי (צילום: אנצ'ו גוש)

5. "קורוזיה", תערוכת יחיד לאמן פיליפ בולקיה. גלריית ורטהימר

תערוכת יחיד של האמן פיליפ בולקיה שנדחתה בגלל המלחמה, מקבלת משמעות חדשה בתקופה הנוכחית, במובנים של משבר זהות והתפוררות תפיסתית של מה שהיה עד כה מובן ובטוח.

בתערוכה יוצגו עבודות האמן, ציורים ופסלים, מהשנים האחרונות והן מהדהדות מחשבות על מושג הזמן והשחיקה, דרך שימוש סימבולי בחלודה כמוטיב חוזר ומאפיין בגוף העבודות: החלודה מסמלת לא רק התפוררות חומרית אלא גם התפוררות תפיסתית.

פיליפ בולקיה פיתח בשנים האחרונות טכניקה ייחודית של ציור ופיסול בחלודה, לצד שיטת רישום מבוססת על שימוש בסכין חיתוך על גבי משטחי עץ ונייר.

פתיחה: יום שישי |29.12 | 11:00 | נעילה: 26.1.2024, גלריה ורטהימר, נמל תל אביב.

פיליפ בולקיה. גלריית ורטהימר (צילום: צילום האמן פיליפ בולקיה)
פיליפ בולקיה. גלריית ורטהימר (צילום: צילום האמן פיליפ בולקיה)