הערב הושקה בבירת גרמניה תערוכה מרגשת לציון יום הולדתו של הפעוט הג'ינג'י החטוף כפיר ביבס. שורה של אמנים מרחבי אירופה משתתפים בתערוכה בברלין לציון יום הולדתו הראשון של התינוק שהפך מזמן לאחד מסמליה הבולטים ומכמירי הלב של טרגדיית השבת השחורה, ונמצא כבר 104 ימים בשבי החמאס בעזה. התערוכה נחנכה בהשתתפות אילון קשת, בן דודו של ירדן ביבס, אביו של כפיר החטוף אף הוא, באולם האירועים Spreespeicher  בעיר.  בערב חניכת התערוכה, הציגו שורה של אמנים את יצירותיהם במטרה להעלות את המודעות לסוגיית החטופים ולהביע "תמיכה בלתי מעורערת בבן הערובה הצעיר ביותר".  

מאחורי המיזם עומדות התנועה למאבק באנטישמיות, Israel-is ו"אמנים למען ישראל". במעמד ההשקה המרגש אמר אילון קשת: "כפיר הקטן סובל, נרקב במנהרות טרור, ללא היגיינה או מקלחות. העור שלו מגרד ונשרף. הוא רעב, הוא צמא, ואין לו כמעט אוכל ומים. כפיר רזה וחלש, והאם הפעם הבאה שיעצום עיניים תהיה האחרונה? כפיר לא מרוצה. בלי תחושת זמן, אימא שלו לא יודעת שהיום הוא יום ההולדת שלו, ויש לו את יום ההולדת הכי עצוב בעולם", הוסיף בכאב. "אני רוצה להודות לכולכם שבאתם לכאן. כפיר, אריאל, אימא שירי ואבא ירדן, בן דוד שלי, נמצאים בידי מחבלים כבר יותר מ-100 ימים. ואין להם קול לספר את הסיפור שלהם אז הם צריכים שאנשים אחרים יעשו זאת עבורם. הכישרון שלכם, האמנות שלכם, הקהל שלכם, העוקבים שלכם, הם באמת חשובים ביצירת שינוי. ובשינוי אני מתכוון להוציא אותם מהשבי שלהם בדחיפות ולהציל את חייהם. הקול שלכם יכול להיות ההבדל עבור משפחת ביבס והתקווה שלהם לחזור לחיים ולכפיר יהיה יותר מיום הולדת ראשון ואחרון אחד בלבד".

תערוכה למען כפיר ביבס בברלין (צילום: יח''צ)
תערוכה למען כפיר ביבס בברלין (צילום: יח''צ)
 

סשה רויטמן-דרטווה מנכ"ל התנועה למאבק באנטישמיות: "לרגל יום הולדתו של כפיר, 18 בינואר, התערוכה מציגה את העבודות שמבליטות בדרכים יצירתיות את מצוקתו של כפיר. קראנו לקהילת האמנות להתאחד כדי ליצור נרטיב ויזואלי שמהדהד בעוצמה, ומדבר חזק יותר ממילים. מה שקרה ב-7 באוקטובר היה השלב הראשון בעוד ניסיון רצח עם של העם היהודי, והתערוכה החדשה שהושקה דווקא על אדמת גרמניה, בברלין, עומדת כתוכחה פומבית רבת עוצמה לכל אלה שמכחישים או מעוותים את אמיתות הפשעים הנוראיים שבוצעו באותו יום, ומגלמת את הקריאה שלנו למנהיגים ואנשים בעלי השפעה ברחבי העולם להפעיל לחץ מרבי על חמאס להחזיר את החטופים הביתה". 

אודות CAM "התנועה למאבק באנטישמיות": נוסדה בשנת 2019 והפכה לקול מוביל, בועט וצעיר במאבק הבינלאומי באנטישמיות. כמנכ"ל התנועה משמש סשה רויטמן-דרטווה. דרטווה הקים את מדור הניו-מדיה בחטיבת דובר צה"ל וניהל אותה במהלך המבצעים "עמוד ענן", "צוק איתן", חטיפת ורצח שלושת הנערים ושחרור גלעד שליט. כמו כן עמד בראש יחידת המאבק בדה-לגיטימציה של ישראל בעולם במסגרת "הקונגרס היהודי העולמי".