התערוכה רְסִיס מִן הַסְּעָרָה הוקמה בעקבות אירועי השבעה באוקטובר. בתערוכה מוצגות עבודות שנוצרו מאז המלחמה, אך גם מהתקופה שקדמה לה והן מקבלות משמעות חדשה לאור המציאות הנוכחית.

לאחר השבעה באוקטובר, הופעל במוזיאון נוהל מלחמה והוסרו מתצוגת הקבע חפצים יקרי ערך לצורך שמירה והגנה. הדי הקרבות הדהדו מחדש מתוך המוצגים העתיקים שבגלריות המוזיאון – שרידים של תרבויות עבר מארצות המקרא שמהווים עדות לאירועים היסטוריים שהתרחשו כאן על פני אלפי שנים. אל תוך הגלריות ואל הוויטרינות שהתרוקנו, נכנסו יצירות עכשוויות המהדהדות את האירועים המטלטלים.

התערוכה רְסִיס מִן הַסְּעָרָה הוצגה במתכונתה הראשונה במסגרת ״פסטיבל מנופים לאמנות עכשווית״ בסטודיו לאמנים סם שפיגל, ירושלים, ובה משתתפים אמני ואמניות הסטודיו וכן אמני יד חרוצים 4. בתערוכה מוצגות עבודות פיסול, ציור, קרמיקה, צילום, הדפס וניו מדיה.

ד"ר ריסה לויט, מנכ"לית מוזיאון ארצות המקרא ירושלים: "את שיתוף הפעולה עם סטודיו לאמנים סם שפיגל התחלנו כבר בשבוע השני למלחמה, כשחלק מהאמנים הגיעו אלינו להעביר בהתנדבות סדנאות אמנות ומוסיקה למפונים. בהמשך, כשהם הציגו את התערוכה שלהם במתחם בו הם פועלים, חשבתי שיהיה נכון להציג את העבודות במוזיאון במקומם של החפצים שהוסרו והוויטרינות שעמדו ריקות, ולראות את תוצרי האמנות של המלחמה הנוכחית בקונטקסט של סיפורי האירועים והמלחמות שהיו פה לפני אלפי שנים".

 נעה ארד-יאירי, אוצרת התערוכה: "את החיים אפשר להבין רק לאחור ולחיות רק קדימה״, אמר הפילוסוף סרן קירקגור. והנה אנחנו חיים את המציאות ומנסים להבין אותה בו זמנית. התערוכה אינה אוסף עבודות המגיבות בהכרח למלחמה, חלקן נוצר לפניה, אך ההתקבצות שלהן נותנת ביטוי לחיפוש של העצמי שלנו בתוך המציאות הנוראה שכולנו חוות וחווים. כשאירוע כל כך טראומטי משתלט על המרחב התודעתי,  הקריאה של ייצוגים ויזואליים מנכסת אותם אליו,  גם אם במקור לא נוצרו בהשפעתו או בהשראתו. לכן תבנית גבס לכלי קרמי מתפרשת כייצוג של מיגונית ומהתבוננות בציור תפנים של חדר מצויר בצבע שחור נדמה שזהו חדר שרוף.

"התמונות שנחסכו מאיתנו מצטרפות לאלה שלא. את אלה שלא ראינו אנחנו מדמיינים. במרווח הזה, שבין המדומיין לקונקרטי, שאינו מרפה ומתקבע עמוק בתודעה, נוצרת האמנות כרגע.  קשה לשתוק. הדימויים מצטרפים לעולם הפנימי ולדימויים האגורים בו ונולד דבר חדש,  שמוסיף בהיסוס,  עוד חתיכה לפאזל שהוא דמותנו".