מופע רב תחומי ושמו 'יופי', איה כורם שרה לאונרד כהן, מופע מחול, תערוכות בבית האמנים בירושלים וחודש המשפחה בקולנוע. מקבץ אירועים בעוד יום חורפי של מלחמה ותקווה להשבת החטופים. 

"הסודות של הקלפים": תערוכה חדשה ברעננה על מסתורי קלפי הטארוט
בשביל הנפש: כל ההכנסות מתערוכת אומנות ישראלית יועברו לעמותת "אנוש"

1. יופי. תיאטרון קליפה
תיאטרון "קליפה מעלה את המופע הרב תחומי "יופי", המשלב שירה קלאסית, מוסיקה אלקטרונית ותנועה, כתגובה ליצירות המוצבות בגלריה הישראלית במוזיאון תל אביב לאמנות. 

המופיעים מובילים את הקהל במסע חושי, בניסיון לחזור אל היופי ולהשיב את הטוהר והחיוניות אל נפש שנרמסת תחת המציאות הישראלית. הדמויות הזרות והישראליות ביצירה, מתמודדות ומתעמתות תוך כדי שהן מנסות להסתיר שנאה וכיעור אל מול בעיה שנדמית בלתי פתירה.

אריאל ברונז כתב את הטקסט המבטא באופן רב ממדי את קשיי הקיום. היצירה הקולית מאת רועי בן סירה,  בנויה כרקוויאם עכשיווי בביצוע חי לחמישה קולות. את המעטפת ליצירה הווקאלית מעניקים המרחבים האלקטרוניים והביטים משני התודעה של רע מוכיח, ויוצרים שילוב פלאי.

יצירה ובימוי: עידית הרמן

יום שני 26.2 בשעה 20:00

מוזיאון תל אביב לאמנות

2. "שלך, א. כורם"  מופע משירי ליאונרד כהן. מרכז ענב
"שלך, א. כורם" מופע משירי ליאונרד כהן בתרגום חדש לעברית, בפרשנות אישית, נשית ומקומית, מאת ובביצוע הזמרת והיוצרת איה כורם. 

בין השירים במופע: Everybody Knows, Suzanne, There Ain't No Cure For Love, Famous Blue Raincoat, Chelsea Hotel  ועוד.

עיבודים הפקה מוסיקלית: אדם בן אמיתי.

יום חמישי 8.2 בשעה 20:30

מרכז ענב, תל אביב

3. ורטיגו כח האיזון  - חוזרים לבמה עם  'Shape on Us'
ורטיגו כח האיזון חוזרים לבמה עם למופע אחד עם  יצירתו של שרון פרידמן shape on us  לאחריו יצאו לסיור מופעים בהונג קונג ויעלו שני מופעים במסגרת פסטיבל No Limits שיתקיימו ב-2-3 במרץ.

במסגרת הפסטיבל תתקיים גם  סדנה משולבת בת שלושה ימים לרקדנים ואנשים עם מוגבליות בהנחייתם של טלי ורטהיים וחי כהן ממקימי ומובילי ו'רטיגו כח האיזון'.

ורטיגו כח האיזון  - חוזרים לבמה עם  'Shape on Us' (צילום: אלי כץ)
ורטיגו כח האיזון - חוזרים לבמה עם 'Shape on Us' (צילום: אלי כץ)

Shape on us   שהועלתה בבכורה בפסטיבל ישראל 2020 הינה יצירה נוגעת שחושפת גופים שונים ויוצרת מהם מארג רגיש ויפהפה שמזמן התבוננות מחודשת בקונבנציות חברתיות ובקונבנציות הנוגעות לגוף המחולי.

ורטיגו כח האיזון הוא מרכז למחול משולב של עמותת ורטיגו למחול המזמין אנשים עם וללא מוגבלות לדיאלוג ושיתוף יצירתי דרך תנועה.

Shape On Us, יום שני 19.2 בשעה 19:00, מרכז סוזן דלל,  תל אביב

לפרטים – כאן

טריילר : https://www.youtube.com/watch?v=Rs0H0Uun-Uokhbe

4. שתי תערוכות  בהשפעת המצב הבטחוני. בית האמנים ירושלים
בבית האמנים בירושלים מוצגות שתי תערוכות יחיד העוסקות בהשפעתו של המצב הביטחוני בישראל.

האחת, תערוכת פרס של אסף אלקלעי. אסף נולד וגדל במושב כרם בן זימרה שעל גבול לבנון. התערוכה עוסקת בחיים בסמוך לגבול עם אויב ומצולמת באזור הצפון  – צילומי האותיות למשל צולמו בקברי צדיקים הפזורים באיזור, מרחב קדום של טבע והיסטוריה שהוא גם מרחב אמוני.

סדרת ציורים של בניית כבישים מתוך צילומי דרך שצילם בדרך מתל אביב לצפון,  מרחק גיאוגרפי ומנטלי – שהאמן עובר בנסיעה. זוהי תערוכת פרס לרגל זכייתו של אלקלעי בפרס לאמנות חזותית ע"ש מירון סימה לשנת 2023. 

אסף אלקלעי (צילום: באדיבות האמן)
אסף אלקלעי (צילום: באדיבות האמן)

התערוכה השנייה של מיה בלוך: בשנה האחרונה בניה התאומים של מיה בלוך בני ה-18 לקראת גיוס מה שגורם לה חרדה תמידית. "בשנה האחרונה לא הצלחתי לנשום עמוק, אבל זה ישראלי, אנחנו חיים את חיינו בתחושה שעלול לקרות משהו רע" היא אומרת.

מיה בלוך (צילום: לנה גומון)
מיה בלוך (צילום: לנה גומון)

מיה נחרצת בדעתה על הסטייט אוף מיינד הישראלי כיוון שהעתיקה את חיי משפחתה לניו יורק למספר שנים והצליחה שם כאמנית. "כשחייתי בניו יורק הבנתי את המשמעות האמיתית של להיות ישראלי, ואיזה מטען אנו סוחבים על גבנו. אמריקאים חוגגים את הכניסה לקולג' של ילדיהם , ואנחנו נחרדים לקראת הגיוס לצבא של ילדינו" 

בתערוכה החדשה שלה מופיעות נשים, ונשים עם ילדים, הציור מתחיל ככתם רורשך, היא עובדת על הרצפה על בד ללא מסגרת. "הציור של מיה  אפלולי וגם רך מאוד ויש בו משהו מאוד אינטימי" אומרת האוצרת דרורית גור אריה.

5. חודש המשפחה בסינמטק תל אביב
סינמטק תל אביב יציין את יום המשפחה החל ב-9 בפברואר ולאורך כל חודש פברואר במהלכו יוקרנו עשרות סרטים לכל המשפחה, שני סרטים בטרום בכורה: חדר הפלאות -  The Book of Wonders  ו"מורדים לסופ"ש - Weekend Rebels  , קלאסיקות, שעת סיפור וסרט, מפגשים קולנועיים עם ישיב כהן בנושאים של קולנוע מוסיקלי לילדים והביטלס בקולנוע, מפגש צעצוע של סרט עם דנה קסלר, סדנת מיניאטורות, ספיישל של תכני הופ!, השקת עונה 3 של הסדרה כראמל, פרקי הסיום של עונה 4 של מקיף מילאנו, השקה של מועדון מבקרים צעירים עם גלית רויכמן (8+), סדנת מינאטורות עם תמי רואה  ועוד שלל הפתעות. 

חדר הפלאות (צילום: באדיבות סרטי נחשון)
חדר הפלאות (צילום: באדיבות סרטי נחשון)

מורדים לסופש (צילום: באדיבות סרטי נחשון)
מורדים לסופש (צילום: באדיבות סרטי נחשון)

בסרטים שיוקרנו לכל המשפחה: "יומנו של חנון", "מוצאים את נמו", "אחרון גיבורי הפעולה", "העי"ג", "בעקבות האוצר הרומנטי", "כובע הקסמים" ורבים נוספים.

לפרטים - בעמוד המרכז