סוף השבוע כבר כאן, בלב תפילה להשבת החטופים וסיום המלחמה, ולנו מחכה לקט של אירועי תרבות הכולל סדרת סיורים בירושלים, אירועי יום דרווין, יוסי צברי לטובת משפחות החטופים ותערוכת אמנות להתרמה למען משפחות המילואימניקים, מופע מחול ייחודי ועוד.

"הסודות של הקלפים": תערוכה חדשה ברעננה על מסתורי קלפי הטארוט
בשביל הנפש: כל ההכנסות מתערוכת אומנות ישראלית יועברו לעמותת "אנוש"

1. חורף חם במגדל דוד מוזיאון ירושלים. סדרת סיורים ברחבי העיר
"מגדל דוד מוזיאון ירושלים" מציע בחודשים פברואר מרץ סיורים ייחודיים ומקוריים. בירושלים בתים רבים שאכלסו דמויות ואישים שתרמו תרומה גדולה לעיר. המוזיאון יקיים סדרת סיורים ומפגשים להתחקות אחר הדמויות ופועלם, תוך היכרות עם ביתם ועם הנעשה בו ובסביבתו היום.

למשל, ביקור בית אצל קונרד שיק,  בבית הקונסול פין, ביקור בביתו של בוריס שץ, סיור בבית משפחת ג'יניאו בנחלת שבעה. גם סיור באתרי הר ציון, ביקור בקבר דוד ובכנסיית הדורמציון, טעימה היסטורית – סיור בעקבות החמין בלב השכונות החרדיות לקראת ההכנות לשבת.

בית בוריס שץ (צילום: באדיבות בית שץ)
בית בוריס שץ (צילום: באדיבות בית שץ)

עוד בתוכנית: ב-22–24 בפברואר יתקיים מגוון אירועים במגדל דוד, ובהם: סוף שבוע של אדריכלות ירושלמית תחת הכותרת "ברחובות שלנו". ערב הרצאות ומרתון סיורים ברחובות העיר. האירוע מתקיים בעקבות התערוכה "משחקי רחוב", חוויה אדריכלית אינטראקטיבית על פי ספריו של אדריכל דוד קרויאנקר.

חבילת סוף שבוע של תוכן ירושלמי במלון מצודת דוד הכוללת הרצאות וסיור במוזיאון, סיורים ברחבי העיר, קפה ועוגה בלובי המלון, לינה וארוחות והפתעות נוספות.

ב-29.2 יתקיים "רגע בזמן"- אירוע תוכן ייחודי שיכלול מסלולים אל מאחורי הקלעים של התחדשות המוזיאון, סדנאות משתפות קהל, ארכיאולוגיה, אדריכלות, עיצוב, אוצרות, בימוי, ריפוי ומדיה וטכנולוגיה. מופעים, התרחשויות אמנותיות ועוד.

לילות חמישי במוזיאון -  בכל יום חמישי המוזיאון פתוח בשעות 9:00-20:00.

ב-20:00 יוקרן מופע החזיון הלילי בחצר המצודה (בתוספת תשלום). https://www.tod.org.il/

2. יום דרווין העולמי. מוזיאון הטבע
לקראת יום דרווין שיצוין ברחבי העולם ב12 בפברואר, מוזיאון הטבע ע"ש שטיינהרדט, אוניברסיטת תל אביב יקיים מגוון פעילויות ואירועים מיוחדים

בהם: שעת סיפור: "סבתא דג" (לגילאי 6-4)  בעקבות ספרו של ג'ונתן טוויט "סבתא דג", המספר על ההיסטוריה המשפחתית של כולנו. (3.2 |11:00)

סדנה משפחתית ליום דרווין: חקר טבע אבולוציוני (מגיל 6 ומעלה. מבוגרים וילדים). המוקדשת לתופעות ולתהליכים אבולוציוניים. (בכל שבת בפברואר 10:30-12:30).

סיור יום דרווין בגן הבוטני– בעקבות תופעות אבולוציוניות (מגיל 5 ומעלה) בכל שבת בפברואר 9:45 ו-11:30.

סיור בתערוכה "מהו אדם?" (כל שבת בפברואר | 16:00 ).

ביום דרווין, 12.2  (20:00 ערב "אבולציוניות" בשיתוף "דבק" -  סיורים מיוחדים והרצאות.

https://smnh.tau.ac.il/

מוזיאון הטבע ע''ש שטיינהרדט (צילום: שי בן אפרים)
מוזיאון הטבע ע''ש שטיינהרדט (צילום: שי בן אפרים)

3. יוסי צברי במופע למען משפחות החטופים 
יוסי צברי במופע התרמה למען משפחות החטופים והפעם בתל אביב. במסגרת סיבוב הופעות באירופה לתמיכה במשפחות החטופים, יוסי צברי עוצר בארץ ומגיע לצוותא למופע התרמה חד-פעמי שיתקיים ביום שישי 9.2 בשעה 13:00.

צברי, משורר מחאה חצוף, לא מתנצל, בועט ונועז מגיע להופעה אינטימית חד פעמית, בלי מסיכות ובלי פילטרים, שבה הוא לא סותם את הפה מול עוולות ואי צדק חברתי ופותח על כל מה שבא לו בלי לדפוק חשבון. מופע שיהיו בו גם את העידון של וינה ובעיקר פה ג׳ורה מפלסטינה.

ההכנסות מהמופע  יתרמו למטה משפחות הנעדרים והחטופים.

#BRINGTHEMHOMENOW

https://www.jgive.com/new/he/ils/donation-targets/121973

4. נפש גוף ציפור. אירוע בהשראת התערוכה "השושנה והזמיר". מוזיאון ישראל
לרגל יום האהבה ולנטיין דיי,  יתקיים במוזיאון ישראל, אירוע מיוחד, הרצאה לצד יצירת מחול שנכתבה בהשראת התערוכה "השושנה והזמיר"  ולרגל נעילתה – "אהבה גשמית ורוחנית באמנות פרסיות מאוחרת" שמעניקות  זווית חדשה ונוקבת בקשר בין גוף לנפש".

בהרצאה תיגע אוצרת התערוכה ליזה לוריא, בסוגיות של תרבות גוף, מגדר ופריצת הגבולות הפיסיים באיראן במאה התשע-עשרה ובימינו.

ולאחריה תתקיים הופעת מחול סולו שיצרה הכוריאוגרפית מירב כהן בביצוע הרקדן ארתור אסטמן. היצירה ״גוף ציפור״ בוחנת את גוף האדם כציפור החיה במציאות סוריאליסטית, בתפר שבין עולמות, וחוקרת את גבולות הגוף דרך ריקוד בלתי מתפשר.

האירוע כולל ביקור חופשי בתערוכה.

מוזיאון ישראל, ירושלים, יום רביעי 14.2 בשעה 19:30

5. "משפחה אחת" תערוכת התרמה למען משפחות המילואימניקים. גלריית "שטרית & וולף"
גלריית "שטרית & וולף" חונכת בית אמנות חדש בנווה צדק עם תערוכת התרמה ומכירה של אמנות ישראלית למען נשות וילדי המילואימניקים, שיקום וחיזוק משפחות הלוחמים. התערוכה "משפחה אחת" מציגה עשרות יצירות המשקפות את הרוח הישראלית בחיבור  בין דורות וסגנונות משלבת מגוון מדיה של ציור, פיסול, איור, צילום וקרמיקה.

משתתפים בכירי האמנים בישראל, ותיקים וצעירים עם אוסף מגוון של עבודות שיצרו אמני דור המדינה כמו מנשה קדישמן, יגאל תומרקין ומשה גרשוני, דרך יצירות עם זיקה יהודית בין-דורית מיעקב אגם ועד שי אזולאי, עבודות של אמנים ישראלים בעלי שם עולמי כמו צדוק בן דוד ויגאל עוזרי ואמניות עכשוויות פורצות דרך בהן זויה צ'רקסקי, רוני טהרלב ומאיה גולד. בנוסף הפתיעו והצטרפו גם אמנים בינלאומיים מפורסמים שביקשו להתגייס למען ישראל בשעתה הקשה.

מאיה גולד, מראקש (צילום: יותם פרום)
מאיה גולד, מראקש (צילום: יותם פרום)

צדוק בן דוד (צילום: דיויד שיינמן)
צדוק בן דוד (צילום: דיויד שיינמן)

גלריה "שטרית & וולף"  שוכנת במבנה בן שלוש קומות ובו חללי תצוגה רחבים ומוארים הממוקם בלב שכונת נווה צדק בבעלות רות שטרית ויונתן וולף אברמצ'יק. 

הרווחים ממכירת יצירות האמנות ייתרמו לעמותת מאמטכ"ל.

אירוע ההתרמה יתקיים  ביום שלישי 6.2 בשעה 19:00  

בנוכחות בכירי המשק, אישי ציבור, מיטב אמני ישראל ונציגי משפחות המילואימניקים בהנחיית השחקן ליאור רז, יוצר הסדרה "פאודה". 

התערוכה פתוחה לציבור הרחב ב-2-3 בפברואר

קטלוג המכירה און ליין  sheetritwolfart.com