שבוע נוסף מסתיים עם עוד לקט המלצות לאירועי תרבות צפויים: ביצוע מרגש לשיר "כלניות" כמחווה אופראי לנגב המערבי. אירוע אופנה בנמל יפו המתחדש, הרכב בארוק קנדי מגיע לנגן ולתמוך בישראל, פסטיבל הדופנ והמחזה  "ירמה" בעיבוד חדש וסוער בתיאטרון הקאמרי. יש למה לצפות.

כל כך לא פאטצ': "ילדות רעות" יכל להחליק בגרון, אבל אז התחילה המוזיקה | ביקורת
תערוכת מחווה לאמני העוטף: "עשרות אלפים גלו מבתיהם ולא יודעים מתי יחזרו"

1. "כלניות". סולניות האופרה הישראלית בביצוע מרגש בלבו של שדה כלניות בנגב המערבי
"כלניות", השיר המיתולוגי של נתן אלתרמן ללחן של משה וילנסקי, אחד מסימני ההיכר של שושנה דמארי, הוציא עתה את סולניות האופרה הישראלית וארבעה נגני כלי מיתר מבית האופרה, הישר ליער קק"ל בנגב המערבי  השופע בכלניות פורחות. 

פריחת הכלניות  שמתרחשת בדרום היפה של ישראל בכל חורף, הפציעה גם השנה וזוכה למשמעות סמלית לאחר טבח ה-7 באוקטובר, בו נצבע הנגב המערבי באדום של מוות ואימה. 

סולניות האופרה טל גנור, טלי קצף, גל כוכב וגוני כנעני בליווי רביעיית כלי מיתר, תזמורת האופרה והתזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון, בעיבוד מיוחד של המלחינה רוני רשף, שרות בין הכלניות את מילותיו של נתן אלתרמן כתפילה לזכרם של הנרצחים ולשובם של החטופים, ביחד עם תקווה להתחדשות הדורות ולפריחה מחודשת של האזור כולו. 

הקליפ הופק בשיתוף פעולה ייחודי בין האופרה הישראלית לעמותת תיירות שקמה-בשור ובשיתוף קרן קימת לישראל.

הביצוע המחודש לשיר "כלניות ילווה את צעדת הכלניות לזכרו של אופיר ליבשטיין ז"ל, ראש המועצה האזורית שער הנגב, שנרצח ב-7 באוקטובר על ידי מחבלי החמאס.

 
2. פרונט רואו FRONT RO אירוע אופנה ישראלית. נמל יפו המתחדש
לרגל המעבר של מועדון הבארבי לנמל יפו המתחדש, עיריית תל אביב- יפו תארח את אירוע האופנה הישראלית 'פרונט רואו' שיוקדש לתרבות הרוקנרול, בנמל יפו המתחדש.

במכירה שתתקיים בשישי ושבת, 9 -10 בפברואר, ישתתפו מעצבים ומעצבות ומותגים ישראלים שנבחרו על ידי מוסיקאים ומוסיקאיות מובילים ביניהם:  אלון עדר, נטע ברזילאי , דורון טלמון (ג'ין בורדו)  ויעל שושנה (לולה מארש) ומותגים בעלי זיקה מובהקת לתרבות הרוקנרול והפופ . 

יעל שושנה בחרה את מישימונו, אלון עדר בחר את דוד וקסלר , דורון טלמון בחרה את המותג פושו ונטע ברזילאי את ביליבלונד.

במקביל למכירה , מוצגת בגלריית הפופ אפ של מחסן 2 התערוכה – בארבי בית הומאג' לבארבי בקיבוץ גלויות, המציגה צילומים של אורית פניני ומונומנטים אהובים ממועדון הבארבי הישן.

יום שישי 9.2  בשעות 10:00-15:00

יום שבת 10.2 בשעות 12:00-21:00

מחסן 2, נמל יפו

https://www.namalyafo.co.il/events

3. הקנדים באים לנגן ולתמוך בישראל
דווקא בימים אלה, הרכב הבארוק הקנדי אנסמבל קפריס ממונטריאול חוזר לישראל וחובר לתזמורת הבארוק ירושלים, ליצירת תזמורת רחבת ממדים אליה יצטרפו אנסמבל ססיליה. זוהי השנה השלישית לשיתוף הפעולה הפורה, שלאחרונה בא לידי ביטוי בסדרת קונצרטים במונטריאול עם תחילת המלחמה. שם, למרות  ההדים הקשים, הביאו הנגנים בשורה תרבותית בישראל גם בימים קשים.

אנסמבל קפריס הוקם על ידי נגן החליליות, המלחין והמנצח הקנדי עטור השבחים מתיאס מאוטה, הזוכה מאז הקמתו לביקורות נלהבות בזכות גישתו החדשנית וההרפתקנית למוסיקת הבארוק, וכן למוסיקה עכשווית. האנסמבל מופיע בתכיפות בקנדה, מוזמן ומופיע בפסטיבלים וזכה בפרסים.

מתיאס מאוטה מנצח האנסמבל הקנדי (צילום: Michael Pavia)
מתיאס מאוטה מנצח האנסמבל הקנדי (צילום: Michael Pavia)

התוכנית תכלול גם מיצירות שמלצר, קלדרה, לוטי ומונטוורדי, ותנוגן בתאריכים 18-20 בפברואר בירושלים, בתל אביב וברחובות. 

https://www.jbo.co.il/

4. פסטיבל הדופנ. קריית התרבות ומוזיאון פתח תקווה
בתיאטרון הפרינג' הדופנ ובמסגרת פסטיבל הדופו, בניהולו האמנותי ומנהל התיאטרון ארז חסון. יועלו במשך חמישה ימים (3-7 במרץ) הצגות מקוריות, הצגות בכורה, הפקות רב תחומיות, מופעי מוסיקה והתרחשויות ברחבי קריית התרבות ובמוזיאון פתח תקווה.

בהצגות הפסטיבל:

"זהירות כאן חופרים" - קומדיה טרגית על ערך החיים ומשמעותם בסביבה מלאה מוות. 

"משולש פנרוז" – הצגה  בכורה על החיים לאחר המוות בהשראת המחזה הפילוסופי "בדלתיים סגורות" מאת ז'אן פול סארטר.

"החיים הם משהו אחר" – מחזה קומי קברטי – בכורה - על הלך הרוח האנושי של תקופתנו, חוסר סיפוק תמידי חיפוש ותשוקה לקשר ולאהבה.

"זה זמני" – בכורה - תיאטרון -מחול אוטוביוגרפי -מסע טרנספורמציה פנימי של הגיבורה שמקורו בכוח הדמיון.

"אישת נייר – בכורה - שלוש נשים המייצגות צדדים המצויים בכל אשה

"תפיסה טובה" – מופע תנועה, קרקס, מוזיקה - בכורה

אישת נייר (צילום: איציק בירן)
אישת נייר (צילום: איציק בירן)

זהירות כאן חופרים (צילום: איציק בירן)
זהירות כאן חופרים (צילום: איציק בירן)

מופעים אורחים: איש פסנתר – מופע מוסיקלי אורח, נשים של מילים ספוקן וורד מוסיקלי , חיבקתי נמר – מופע מחול אורח של מרכז התנועה שדרות אדמה, להקת ספיצ׳לס - הרכב מוסיקלי בניחוח שנות ה-20, ״ירושלמי בתל אביב״ – מופע מוסיקלי אורח המשלב קטעי סטנד-אפ. 

 https://www.facebook.com/hadofentheatre

5. "ירמה" תיאטרון הקאמרי
לאחר ההצלחה בלונדון, המחזה "ירמה" מגיע לראשונה לתיאטרון הקאמרי.  דרמה מאת  סיימון סטון בעיבוד עכשווי סוער ויצרי ליצירת המופת של פדריקו  גרסיה לורקה בתרגום לעברית של אלי ביז'אווי.

גדי רול מביים את ההצגה על פי מתודולוגיית הבימוי הייחודית שלו, ששומרת על "מרחק" מכוון מהדמויות.

יש לה הכל: היא עורכת ראשית במגזין תרבות, היא בלוגרית נחשבת והיא נשואה לגבר חלומותיה. רק דבר אחד חסר לה: ילד. תינוק רך שתוכל לערסל בזרועותיה. והיא תעשה הכל כדי להיות אימא. 

משתתפים: מיכל עוזיאל, תום אבני, שרה פון שוורצה, עלא דקה, רות אסרסאי, שרון כהן רז.

הצגות ראשונות:

יום חמישי 22.2 בשעה  19:30

יום שישי 23.2 בשעה 20:30

שבת 24.2 בשעה 18:00