היכונו לפסטיבל הגיטרה באילת, שיר עברי שישוגר לירח, פסטיבל אישה לרגל יום האישה הבינלאומי, דרמת מתח בתיאטרון ותערוכת צילום במוזיאון תל אביב. לקט אירועי תרבות להנאתכם.

עם מחווה לגבי עמרני: פסטיבל הקומדיה וההומור ע"ש ספי ריבלין חוזר
האמנית שוויתרה על חלום השלום: "היום אין בי שום אמונה שאפשר לחיות בדו־קיום"

1. פסטיבל הגיטרה החמישי באילת
פסטיבל הגיטרה, פסטיבל המוסיקה שפותח את הקיץ עם הופעות תחת כיפת השמיים, אמנים אהובים, חיבורים מפתיעים, ים של גיטרות ובירה קרה, יתקיים באילת ב-4-6 באפריל, מטעם עירית אילת, תאגיד התיירות באילת ורשת מלונות ישרוטל.

סופ"ש הגיטרה ייפתח עם חיבור בימתי כריזמטי של שלושה הרכבי רוק ואירוח של נערת הרוק הנצחית: ריקי גל ואיתם נינט טייב והלהקה, מרסדס בנד, והיהודים המארחים את ריקי גל.

ריקי גל (צילום: אילן בשור)
ריקי גל (צילום: אילן בשור)

נינט טייב (צילום: יפעת שגב)
נינט טייב (צילום: יפעת שגב)

ביום שישי 5.4 ב-14:30 אהוד בנאי והחברים של נטאשה יארחו את נגה ארז.

החברים של נטאשה (צילום: אורית פניני)
החברים של נטאשה (צילום: אורית פניני)

ביום שישי 5.4 בשעה 21:00 דודו טסה ויהודה פוליקר יארחו בשני המופעים את הזמרת מירי מסיקה.

בשישי ב-12:00 יתקיימו הופעות צהריים ב- Jasper 08 במלון אגמים כשהצמד גיא ויהל יארח את עטרה  ("ילד מטריה").

למחרת שבת 6.4 ב-12:00 מתי כספי יעלה עם מופע סולו: "שירים שמחבקים".

מתי כספי (צילום: יחצ)
מתי כספי (צילום: יחצ)

בנוסף, יתקיימו מופעי חצות וג'אמים  שיסגרו את הלילה ויפתחו את הבוקר  ב- Jasper 08 במלון אגמים.

ב-4/4  בחצות מופע מחווה לסנטנה by Latin Power

וב-5/4 בחצות אולארצ'יק והלהקה – "ילד מנגן".

אלון אולארצ'יק (צילום: ניקול דה קסטרו, יח''צ)
אלון אולארצ'יק (צילום: ניקול דה קסטרו, יח''צ)

redseaguitarfestival.co.il

2. אשה 2024. יצירה נשית בתיאטרון חולון
אשה 2024 – יצירה נשית בתיאטרון חולון – הגרסה המותאמת למצב של פסטיבל אשה הוותיק בתיאטרון חולון בניהולה האמנותי של עינת בסר, יתקיים בתאריכים 5–9 במרץ לציון יום האשה הבינלאומי. 

המלחמה, כידוע, הבליטה את כוחן ועוצמתן של נשים לוחמות ואזרחיות ומכאן אירועי אשה 24 בתיאטרון חולון מוקדשים לנשים הגיבורות.

שולה חן (צילום: ליאת אלדר)
שולה חן (צילום: ליאת אלדר)

מופעי 2024 המוקדשים ליצירה נשית מקורית כוללים בכורות והפקות מיוחדות, בהם: "הנשים של נתן אלתרמן" – הפקת מקור בבימויה של תמר קינן ובהשתתפות: לאורה ריבלין, ליליאן ברטו, ליר כץ, העבריות ושלומית אהרון, מופע השקת האלבום המוקדש לשיריה של אלונה טוראל בהשתתפות אולה שור סלקטר, אורי בנאי, אלון אולארצ׳יק, אלי מגן, דנה עדיני, הלל יובל, רונית אופיר, שירה גבריאלוב, התזמורת הקאמרית הישראלית, מופע חדש ומשותף של ירדנה ארזי ואודיה קורן, מופע המוקדש לאלבום הבכורה של שולה חן בהשתתפותה ועם ששי קשת, רז שמואלי, ענת מושקובסקי,  ובניהולה המוזיקלי של ורד פיקר, פודקאסט לייב - דליה גוטמן והפרלמנט: שחר סגל, רועי בר נתן וסיון טלמור, מופע מוזיקלי נוסף מחבר בין שי המבר, ליהי טולדנו ונועם קליינשטיין יחד עם חמישיית 'צ'יל פיל', תמר שאוקי מארחת את הוריה שוקי ודורית, מפגש יוצרות בהשראת סדרת הדרמה 'סובייצקה', הצגות התיאטרון המועלות במסגרת אשה 2024 בתיאטרון חולון: הצגת יחיד בהשתתפות חנה לסלאו המבוססת על סיפור חייה של ד"ר רות וסטהיימר ו"סטפה אהובתי" ו"אירלנד" שעולה בבכורה. 

אלונה טוראל (צילום: יעקב אגור)
אלונה טוראל (צילום: יעקב אגור)

http://woman-festival.co.il/

3. שיר עברי ראשון על הירח. "אמא שלי" מאת ללי מיכאלי
הצלחתה של המשוררת ללי מיכאלי עומדת לפרוץ את גבלות כדור הארץ ולהגיע לירח. השיר שלה "אמא שלי" ישוגר לירח בקפסולת זמן במסגרת אנתולוגיית שירה בינלאומית הכוללת למעלה ממאה משוררים מרחבי העולם.

השיר "אמא שלי" ייצג את ישראל בשיגור SPACE-X - חברת החלל של אילון מאסק, כחלק מפרויקט משותף של חברת החלל של אילון מאסק.

בפרויקט המשותף של נאס"א ו-LUNAR CODEX (קודקס הירח) נערכה אנתולוגיית שירה מרחבי העולם, הכוללת למעלה ממאה ארצות, ביניהם גם שירה של ללי מיכאלי. השיר מוטבע על קפסולת זמן של שניים וחצי ס"מ בעברית ובאנגלית.

קודקס הירח מורכב מארבע קפסולות זמן המאחסנות אוספי יצירות בנות זמננו: אוסף אוריון, אוסף נובה, אוסף פרגרין ואוסף פולריס. יחד הן מאגדות אוספי יצירות של 30 אלף יוצרים עכשוויים מתחומים שונים: אמנים משוררים, סופרים, מוסיקאים, קולנוענים מ-157 מדינות, כשכל העבודות עברו תהליך דיגיטציה.

שירה של מיכאלי באוסף נובה NOVA  C ישודר ב-14 בפברואר בשעה 7:57 שעון ישראל. השיגור יועבר בשידור חי מאתר נאס"א.

שירה של ללי מיכאלי "אמא שלי" פורסם לראשונה בספרה "צייר אותי בוערת" (הוצאת כרמל 2008).

 אִמָּא שֶׁלִּי

לֹא בַּבַּיִת

אֲנִי כְּבָר הִתְעוֹרַרְתִּי לְסֶרֶט

אִמָּא שֶׁלִּי הָלְכָה בִּלְעָדַי לִרְאוֹת וְהִשְׁאִירָה לִי

כִּסֵּא מְסֻלְסָל וְאֶת כָּל הַכּוֹכָבִים

עַל הָרֹאשׁ

הַשָּׁחֹר

4. "מפקח בא". תיאטרון חיפה מגיע לבית ציוני אמריקה
"מפקח בא" היא דרמת מתח של תיאטרון חיפה בבימויו של משה נאור ובהשתתפותם של אסי לויף שמגלמת את דמות המפקח בהצגה,  יפתח קליין , שושה גורן, אבי אוריה, עדי גילת ויוני גרין.

המחזה "מפקח בא"  נכתב על ידי  ג'ון בוינטון פריסטלי ועלילתו מתרחשת בלילה אחד, ב-5 באפריל 1912, בביתם הגדול של בני הזוג בירלינג האמידים,  כשבעיצומה של חגיגת אירוסיה של בתם, נכנס לביתם גבר המכנה את עצמו המפקח גול ומתחיל לחקור את המשפחה על התאבדותה של אשה צעירה ממעמד הפועלים. ככל שהחקירה של המפקח מתפתחת, מתגלה כי לכל בני המשפחה יש סודות, המקשרים אותם לטרגדיה.

יום רביעי 28 בפברואר בשעה 20:30, בית ציוני אמריקה, תל אביב

מפקח בא (צילום: ללא קרדיט)
מפקח בא (צילום: ללא קרדיט)

5. אורות רחוקים. תערוכת יחיד לנטע לאופר. מוזיאון תל אביב לאמנות
תערוכת יחיד מוזיאלית ראשונה לנטע לאופר, זוכת פרס פרסר לצלמת צעירה לשנת 2022 תושק ב-21.2 במוזיאון תל אביב לאמנות. 

עבודתה של לאופר מאופיינת בעיסוק אינטליגנטי מרתק ורגיש בבעלי חיים ובצמחים. היא יוצרת דימויים עוצמתיים בסטילס ובווידיאו, תוך שימוש באמצעים שונים ומגוונים כמו מצלמות לראיית לילה או מצלמות אבטחה, לצד צילום מסורתי יותר.

לאופר נוגעת בנושאים החשובים של זמננו – החל בבחינת השפעת גבולות מעשה-ידי-אדם על החי והצומח, וכלה בשאלות אוניברסליות על חותמה של הפעילות האנושית בסביבה.

אשלים (צילום: נטע לאופר, מוזיאון תל אביב)
אשלים (צילום: נטע לאופר, מוזיאון תל אביב)

בעבודות בתערוכה "הר הרצל" עבודת וידאו המתמקדת בחלקת חללי 48', "הגדה המערבית" , תצלום הנוף הגדה המערבית של לאופר מציע עונג חזותי: עצי זית, טראסות, נוף טרשים ודרך מתעקלת, הנפרשים מקצה לקצה – מעין גרסה דיגיטלית עכשווית לרישומי הפחם היפים של אנה טיכו ועוד.

אוצרת: מירה לפידות

נעילה 20.7