המלחין ג'ורג' גרשווין בגרסת המהפכה, טל מוסרי בקונצרט לכל המשפחה, "אירועי פברואר לכל המשפחה", פתיחת עונת המופעים ב"קו רקיע", מחול ומכירת ספרי אמן במוזיאון הרצליה. סוף שבוע אביבי צפוי עם אירועי תרבות ואמנות. 

אביב הגיע: תערוכת הפרחים הענקית מגיעה בפסח לתל אביב
תערוכה ייחודית ופסטיבל קולנוע דרום: תרבות בימי מלחמה

1. "גרשווין – גרסת המהפכה". תזמורת המהפכה בשלוש מערכות
תזמורת המהפכה, בניהולם האמנותי של זהר שרון ורועי אופנהיים, עם המופע "גרשווין, גרסת המהפכה" העולה במסגרת "סדרת המהפכה" באופרה הישראלית. זהו מופע של יצירתו של גרשווין בשלוש מערכות - כשכל מערכה מציגה זווית אמנותית ייחודית של יוצר ישראלי המתכתב עם כמה מהיצירות והשירים המפורסמים ביותר של המלחין היהודי-אמריקאי ג׳ורג׳ גרשווין - מחשובי היוצרים בתחום המוסיקה הקלאסית והמוסיקה הפופולרית בארה"ב בתקופתו, אשר ב-39 שנות חייו הטביע את חותמו בעולם המוסיקה האמריקני ובעולם בכלל.

את היצירות והעיבודים לשירים בכל אחת משלוש המערכות ,מאיה בלזיצמן (צ׳לו ושירה), יונתן אלבלק (גיטרה חשמלית ושירה) וגיא מינטוס (פסנתר ושירה). זמרת אורחת:  אסתר רדא.

גרשווין חיבר מוסיקה פופולרית שכללה פזמונים, מוסיקה למחזות-זמר ולסרטים, והיה לאחד הגורמים המרכזיים ביצירת "ספר השירים האמריקאי הגדול", אותם שירים קליטים שזכו לעשרות ביצועים ועיבודים ורובם היו לסטנדרטים של ג'אז. בד בבד, הוא היה גם מלחין של מוסיקה קלאסית, וחיבר יצירות לתזמורת, קונצ'רטי ואף אופרה (׳פורגי ובס׳). 

גרשווין - גרסת המהפכה (צילום: משה צ'יטיאת)
גרשווין - גרסת המהפכה (צילום: משה צ'יטיאת)

״אנחנו מוצאים בגרשווין מודל השראה לעשייה היצירתית שלנו בתזמורת המהפכה. הוא ידע להלך בין המסורתי, הקונצרטנטי והקלאסי לבין המודרני, הג׳אזי והפופולרי תוך שהצליח להיות חדשן ומהפכן" אומר זהר שרון.

"האיכויות שלו באות לידי ביטוי גם בפרופיל היצירתי והמקצועי של שלושת הסולנים והיוצרים שנבחרו להוביל את המופע -במרכזו שלוש יצירות מקוריות לסולן ותזמורת שיתכתבו עם יצירותיו של גרשווין: רפסודיה בכחול, פורגי ובס, אי גוט רית’ם" מוסיף מנצח המופע ד"ר רועי אופנהיים.

3.3  בשעות 18:00 וב-20:30 היכל אמנוית הבמה, הרצליה

6.3 בשעות 17:00 וב-20:00 האופרה הישראלית, תל אביב

25.3 בשעה 20:30, אודיטוריום חיפה

www.rev-orch.com

https://www.youtube.com/watch?v=eGGWgi3e3g0

2. טל מוסרי בקונצרט לכל המשפחה. עם התזמורת הסימפונית חיפה
התזמורת הסימפונית חיפה תקיים קונצרט לכל המשפחה עם מיטב שירי הילדים. הקונצרט יתקיים כחלק מ"מוזי", סדרת המופעים לכל המשפחה. "מוזי" הדובי פוגש בקונצרטים את ילדי חיפה  להופעות שכוללות תיאטרון, פנטומימה, סיפורים וגם מוסיקה ישראלית פופולארית.

טל מוסרי (צילום: ישראל כהן)
טל מוסרי (צילום: ישראל כהן)

על הקונצרט הקרוב תנצח סיוון אלבו בן-חור,  וישתתפו בו השחקן והמגיש טל מוסרי והפסנתרן אייל חביב שמופקד גם על הניהול המוסיקלי והעיבודים.

מוסרי וחביב עם התזמורת יבצעו שירי פסטיגלים והצגות, שירי ילדים ישראלים קלאסיים ועוד.

יום שני 4.3 בשעה 17:00

אולם "קריגר" חיפה.

בלחיצה כאן

סיוון אלבו בן חור (צילום: אילן ספרא)
סיוון אלבו בן חור (צילום: אילן ספרא)

אייל חביב (צילום: שרון דרעי)
אייל חביב (צילום: שרון דרעי)

3. גדי וילצ'רסקי וגלעד ויטל בהרצאה ומופע במסגרת "פברואר יוצא מן הכלל" להתמודדות עם פוסט טראומה
במסגרת אירועי 'פברואר יוצא מהכלל' חודש המודעות להשתלבות אנשים עם מוגבלות ביוזמת החברה למתנ"סים,  ישתפו עידן מור המוכר בדמותו כגדי וילצ'רסקי וגלעד ויטל מייסד להקת "שוטי הנבואה" על האופן בו הם התמודדו עם הטראומה מעברם האישי וזאת במסגרת אירועי 'פברואר יוצא מהכלל'. 

גלעד ויטל מ"שוטי הנבואה" מופיע עם "יהלומי קרב", מופע ערכי חוויתי מלווה בניגון ושירה, ומשתף את סיפורו האישי, מהיותו לוחם גולני ברצועת הביטחון, שחרורו מצה"ל, הדחקת פוסט טראומה במשך שנים ולבסוף מציאת דרכי התמודדות עימה. תוך פיתוח מודעות עצמית למתחולל בנפש, והדגשת חשיבות לתמיכה וסיוע חיצוניים והתמדה בתהליכי השיקום.

"שירתי כלוחם בגולני, כשאחד הדברים המטורפים שקרו לי התרחש בסמוך לגדר המערכת, ליד קיבוץ משגב עם, כשמתוך השקט מחבל ירה עלי צרורות. מטח מטורף. פחד מוות ריחף באוויר ובנשמה, אבל יחד עם זאת הרגשתי שמישהו שומר עלי" מספר גלעד ויטל.

בהרצאתו "לשבור את המטריקס - לחיות עם פוסט-טראומה ולנצח", עידן מור, קומיקאי המתמודד עם פוסט טראומה, שהתפרסם בדמות האלטר-אגו שלו ״גדי וילצ׳רסקי״, בהרצאה מרתקת על הבחירה שלו להוציא לעולם את האני-האמיתי שלו ולתת לו חיים משל עצמו. כאחד שחי עם פוסט טראומה מורכבת בעקבות ילדות בצל אמא עם מאניה דיפרסיה, מציג עידן את הכלים להפוך את הפוסט טראומה לכוח, את הטרגדיה לצמיחה (ואפילו לקומדיה!) ואת הסבל לריפוי.

במסגרת "פברואר יוצא מן הכלל" יתקיימו במהלך החודש במרכזים קהילתיים של החברה למתנ"סים בכל הארץ, מאות אירועים שכוללים מפגשי שיח, הרצאות, אירועי תרבות וספורט ואירועי הסברה, בהשתתפות אנשים עם ובלי מוגבלות.

https://www.fabulous-feb.org.il/

3. "קו רקיע", עונת המופעים 2024 יוצאת לדרך 
"קו רקיע" הלוקיישן היחודי להופעות פותח את שעריו בחודש  אפריל. את ליינאפ ההופעות תפתח הזמרת והיוצרת קרן פלס ב-11.4 ובהמשך יגיעו "היהודים", שלום חנוך מארק אליהו, אהוד בנאי, דודו טסה, אבישי כהן ואמנים נוספים.

המתחם שנפתח לראשונה בשנת 2021 על ידי קבוצת בלוסטון – לייב ניישן עם פורום הפקות ובחסות "אמריקן אקספרס והחברה למשקאות, בפארק אריאל שרון, פנינה ירוקה במרחק נגיעה מתל אביב המספק תפאורה טבעית למיטב אמני ישראל.

 https://rewards.americanexpress.co.il/benefitsforall/lifestyle-entertainment/kavrakya22830/

''קו רקיע'' (צילום: ניב מוסמן,שלומי פינטו)
''קו רקיע'' (צילום: ניב מוסמן,שלומי פינטו)

''קו רקיע'' (צילום: ניב מוסמן,שלומי פינטו)
''קו רקיע'' (צילום: ניב מוסמן,שלומי פינטו)

4. "עבודה אחרונה", אוהד נהרין אנסמבל בת שבע. מרכז סוזן דלל
"עבודה אחרונה", יצירה הניצבת באזור הדמדומים שבין חלימה מתוקה ליקיצת בלהות, על סף הבחירה בין כניעה זקופה, שתביא אולי להתחדשות, לבין נפילה לתהומות החידלון.

במופע המחול נשמעים קולות ירי. המופע כולל עירום חלקי

יום חמישי 22.2 בשעה 21:0

יום שישי 23.2 בשעה בשעה 14:00

מוצ"ש 24.2 בשעה 21:00

מרכז סוזן דלל, תל אביב

5. מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית מארח את מגזין III יפו ספרים
חנות מגזין III יפו ספרים תתארח במוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית, לסוף שבוע של מכירת ספרי אמן. אליו יתלוו במוזיאון מגוון אירועים נוספים לילדים ולמבוגרים, בעקבות התערוכות "ספרו לי עוד: מהלכים באיור עכשווי", בהשתתפות מיטב המאיירות והמאיירים בארץ המציגים עבודות חדשות ומפתיעות של איור פורץ דרך.

מגזין III יפו ספרים שהוקמה ב2022 היא החנות הראשונה בארץ שמתמקדת בספרי אמן מקומיים. ומשרתת אמנים מקומיים ואת הקהל הרחב. בחנות כ--550 ספרים שונים, בחלקם הם עבודות אמנות בפני עצמן, ספרים שמציעים סקירה עמוקה ורחבה של עבודת האמן, וספרים המלווים פרויקט או תערוכה. 

ספל נייר ומספריים (צילום: קרן כץ)
ספל נייר ומספריים (צילום: קרן כץ)

חמישי שישי שבת 22-24 בפברואר בשעות 10:00-14:00

www.herzliyamuseum.co.il

מערך התערוכות "ספרו לי עוד: מהלכים באיור עכשווי" יוצג עד 16.3