עוד לקט של אירועי תרבות לבחירתכם והנאתכם: פסטיבל לטינו אמריקני בקצב סוחף, פרס ספיר לספרות יורד דרומה, פסטיבל ירון להצגות ילדים בשנתו ה-24, מוסיקה פרסית ובילוי ירושלמי במגדל דוד לאחר ההצבעה לבחירות המקומיות. לקט נוסף לבחירתכם.

"יום חדש": רועי גור בסינגל חדש וחשוף
טקס פרס ספיר לספרות של מפעל הפיס לשנת 2023 יורד לדרום

1. פסטיבל לטינו אמריקה". מהאיים הקריביים לתל אביב

פסטיבל לטינו-אמריקה, יתקיים השנה בפעם השנייה בתל אביב ויארח עשרות אמנים, שפע הופעות של מוסיקה לטינית ומוסיקה דרום אמריקנית – עם מיטב הלהיטים של כל הזמנים.

הרכבים בין-לאומיים לצד אמנים מהשורה הראשונה של הסצנה הלטינית בישראל יביאו את המוסיקה המלהיבה מהאיים הקריביים, קובה, ארגנטינה וברזיל - היישר לתל אביב-יפו, בשלושה ימים של קצב ותשוקה בניהולו של זיו בן. כלי הקשה מעולם הסמבה והרומבה לצד הכלים הנוגים שיוצרים אומני הבוסה נובה, סלסה קצבית לצד תשוקת הטנגו, ועוד.

פסטיבל לטינו אמריקה (צילום: ששון ליאור)
פסטיבל לטינו אמריקה (צילום: ששון ליאור)
פסטיבל לטינו אמריקה (צילום: ששון ליאור)
פסטיבל לטינו אמריקה (צילום: ששון ליאור)

הבוסה נובה של קנונבול אדרלי, אמיק גווארה החצוצרן הקובני, מהחצוצרנים הקובנים הנחשבים בימינו עם "חצוצרת הזהב של הבואנה ויסטה", אשף הבנדוניון מאיטליה- מריו סטפנו פיטרודרצ'י, הזמרת מריה דה בארוס במחווה לסזריה אבורה, מיסה קריאולה עם מקהלת קולגיום, מחווה לאסטרוד ג'ילברטו ואמנים בינלאומיים אוהבי ישראל.

7-8-9 במרץ מוזיאון תל אביב לאמנות

http://tinyurl.com/festivallatinoamerica2024

2. פרס ספיר לספרות לשנת 2023. אופקים

טקס פרס ספיר לספרות של מפעל הפיס לשנת 2023 יתקיים באופקים מתוך הזדהות ותמיכה עם תושבי הדרום. הטקס יתקיים ביום שלישי 5.3 בשעה 16:30 בהיכל התרבות באופקים.

לקראת הטקס, החל מה-27.2 ולמשך שבוע  ישיק מפעל הפיס קמפיין מודעות בטלוויזיה, בשלטי חוצות, דיגיטל, רדיו ועיתונות, בסימן אירועי השבעה באוקטובר, ויציג תצלומים אותנטים מבתי העוטף עם תמונות של ספרים שנמצאו בהריסות, כמזכרת ניצחת לחיים שהתקיימו שם קודם. המסר העומד במרכז הקמפיין הוא ש"את הסיפור שלנו אי אפשר להפסיק".

ברשימה הקצרה מתמודדים על הפרס (180 אלף שקלים. והספר יתורגם לערבית ולשפה נוספת) חמישה סופרים: עופרה עופר אורן:  "מה קרה להגר באילת";  אורלי קסטל-בלום : "ביוטופ";  תמי בצלאלי: "הו-מאמה";  גיל הראבן: "חיים"; חנוך מרמרי: "סימני שיניים.

הזמנה לטקס פרס ספיר לספרות של מפעל הפיס לשנת 2023 (צילום: יחצ)
הזמנה לטקס פרס ספיר לספרות של מפעל הפיס לשנת 2023 (צילום: יחצ)

הטקס  יתקיים במעמד יו"ר מפעל הפיס רו"ח אביגדור יצחקי ומנכ"ל מפעל הפיס בנימין דרייפוס. בהשתתפות: עידן רייכל, זהבה בן, ג'ימבו ג'יי ומקהלת הילדים של אופקים.

מנחה: חן אמסלם זגורי

הטקס ישודר בשידורי קשת 12

3. "פסטיבל ירון" ה-24 להצגות ילדים. תיאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער

זו השנה ה-24 בה מקיים תיאטרון אורנה פורת  לילדים ולנוער את "פסטיבל ירון" על שם הצנחן ירון ירושלמי ז"ל. הפסטיבל שיתקיים בחג הפורים 23-25 במרץ, יתפרש על פני שלושה ימים וארבעה לוקיישנים בתל אביב – מוזיאון תל אביב לאמנות, מוזיאון ארץ ישראל, בית החייל והתיאטרון הקאמרי.

בתוכנית הפסטיבל עשרים הצגות איכות לילדים, לנוער ולכל המשפחה (מגיל שנתיים ומעלה) כולל בכורות להצגות חדשות שהופקו במיוחד עבור הפסטיבל, בהן: "משלים של נמלים" ו"קוביות של שוקולד". 

במסגרת הפסטיבל  תעלה גם ההצגה החדשה מסדרת "כראמל" – "כראמל 2 ותעלומת הילד ויש", קומדיית הרפתקאות מוסיקלית המבוססת על סדרת רבי המכר של מאירה ברנע גולדברג.

''פסטיבל ירון'' ה-24 להצגות ילדים (צילום: כפיר בולטין)
''פסטיבל ירון'' ה-24 להצגות ילדים (צילום: כפיר בולטין)

הצגות נוספות: "מחסן השטוזים של דתיה", "מעלה קרחות", "אלוף העולם", "פטר והזאב", "טביעת האצבע של אייל" ו"מולאן". בנוסף תהיינה בפסטיבל דמויות שטח ססגוניות, פעילויות בסימן חג הפורים ושירי פורים. פסטיבל ירון הינו פרי יוזמה משותפת של משפחת ירושלמי להנצחת ירון ירושלמי הצנחן שנפל במלחמת ההתשה.

תוכניית ההצגות

https://www.porat-theater.co.il/%D7%A4%D7%A1%D7%98%D7%99%D7%91%D7%9C_%D7%A4%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%9D_2024 

4. אנסמבל גולהא בהופעה לרגל חגיגת ראש השנה הפרסי – הנורוז.  בית הקונפדרציה, ירושלים

אנסמבל גולהא בהופעה מיוחדת לכבוד חגיגת ראש השנה הפרסי – הנורוז, יתקיים בבית הקונפדרציה בירושלים, בניהולו של אפי בניה.

המופע מציג את נכסי צאן הברזל של המוסיקה הפרסית על שורשיה העתיקים, קטעים אינטסטרמנטליים ווקאלים יחד עם קריאה אמנותית של שירי משוררים ידועים, עם הצלילים היחודיים של מסורת מוסיקלית מפוארת ועם הסולמות ומשקלי החריזה של המוסיקה והשירה הפרסית.

אנסמבל גולהא מתמחה במוסיקה הפרסית העממית והקלאסית, הוקם ב-2008 על ידי נגן הסנטור מנשה ששון, חבר ותיק בלהקת הברירה הטבעית.

האנסמבל מופיע ברחבי אירופה והוציא כבר שני אלבומים ובכך מממש את חזונו  של ששון להנגיש לקהלים חדשים את יצירות המופת של המוסיקה הפרסית בעיבודים חדשים לשירים מן המקורות, כמו "אדון עולם". בחברי האנסמבל הכנר אבנר כהנזאדה, הקלידן אילן כץ והזמרת פארזנה כהן.

21.3 בשעה 20:30

https://www.youtube.com/watch?v=LhS6v_VoUvA

5. לאחר ההצבעה בירושלים, בוחרים לבלות במגדל דוד

מחר (27.2) לאחר הביקור בקלפי בבחירות לעירית ירושלים, מגדל דוד מוזיאון ירושלים החדש, מזמין את הציבור לעלות לצריח המגדל, המינרט, שסגור בדרך כלל ולצפות בנוף הנשקף ממנו אל העיר העתיקה והחדשה.

הצריח_מגדל דוד מוזיאון ירושלים (צילום: חמוטל וכטל)
הצריח_מגדל דוד מוזיאון ירושלים (צילום: חמוטל וכטל)

בנוסף יתקיימו ביום הבחירות גם סיורים תיאטרליים לכל המשפחה, סיור שקיעה על הגגות, סיורים מודרכים וביקור בגלריות החדשות של המוזיאון הפורסות 4000 שנות היסטוריה. הפעילות בתמיכת המועצה לשימור אתרים.

האירועים ביום הבחירות  https://www.tod.org.il/electionday2024-tod/