1. "נאופיטים" תערוכת צילום. הגלריה של בית הספר לאמנות במכללת "ספיר" 

"תערוכת הצילום "ניאופטים" של בית הספר לאמנות במכללה האקדמית ספיר, מתארחת בבית האמנים בתל אביב. "ניאופיטים" היא תערוכת צילום זוגית של שני צלמים, אמנים צעירים, אפרים ווסה ועדן זורניצר המציגים חלקים מגופי עבודה אישיים, עכשווים ואמיצים.

אפרים ווסה 38, בן להורים שעלו מאתיופיה בוגר המחלקה לצילום במכללת מנשר לאמנות, מבטא דרך צילומים עצמיים עבודה עם עור, אור ואריגות דיגיטליות. "הפחד להראות  את הגוף שלי שם אותי במקום שתמיד עסק בהסתרה. ההתייחסות לגוף שלי כמרחב יצירה נותנת לי את החופש להכיר מחדש את עצמי" הוא אומר.

עדן זורניצר (היא/הוא/הם) 29, בוגרת המחלקה לצילום בבצלאל. בתערוכה היא מציגה פרוייקט מתמשך העוסק במעברים מגדריים. הדיוקנאות של עדן מתמקדים באנשים המתועדים במצלמה על ידיו.ה בפורמט גדול. תוך שימת דגש על חיבור שותפים למסע  של שחרור מכבלים חברתיים של המגדר.

פתיחת התערוכה שבבית האמנים בתל אביב, בשבת 9.3 בשעה 11:00 בהשתתפות פרופ' ניר קידר נשיא המכללה האקדמית ספיר, מיכל שמיר ראשת  בית הספר לאמנות.

אוצרת: רונה יפמן

מתוך התערוכה (צילום: עדן דורניצר)
מתוך התערוכה (צילום: עדן דורניצר)

2. פסטיבל הצילום הבינלאומי ה - 11 

פסטיבל הצילום הבינלאומי ה-11 של PHOTO IS:RAEL  שנדחה בגלל המלחמה יתקיים מה-27.3 ועד 6.4 במרכז ענב וגן עופר בתל אביב.

בפסטיבל שהוא אירוע הצילום הגדול ביותר בישראל יוצגו כ- 50 תערוכות של צלמים ישראלים ובינלאומיים מובילים, לצדם עשרות אירועים, מפגשים וסיורים מיוחדים, פאנלים, הרצאות, וכן אירועי אמנות רב-תחומית. האירועים יתפרשו על פני כל מתחם מרכז ענב וגן עופר. במהלך 2024 ימשיך הפסטיבל לנדוד אל הפריפריה הגיאוגרפית והחברתית ובאתרים נוספים בישראל.

בתערוכות השונות יוצג מגוון רחב של פרשנויות חברתיות ואישיות על הנושאים האקטואליים והבוערים שמעסיקים את החברה בארץ ובעולם ביניהם: "תמונות מלחמה", תערוכה מיוחדת של יוצרים תושבי הדרום והצפון, נפגעי מלחמת אוקטובר 2023, תמונות בלעדיות של חיילי מילואים מהמלחמה, "עקורים" על משבר הפליטים בארץ ובעולם, מחאה ואקטיביזם, המלחמה באוקראינה,  "צללים – פוסט טראמה"  תערוכה אודות התמודדות עם פוסט טראומה, קהילת הלהט"ב ועוד. 

בנוסף תוצג תערוכה מיוחדת המבוססת על ספרו החדש של אשכול נבו (ובשיתוף פעולה עמו) "אשכול נבו, לב רעב - כותרת, סיפור וצילום". תערוכת יחיד לזוכה פרס "מיתר" לצילום 2022 סטפן גלדייה (פריז), ותערוכה מיוחדת בשיתוף פעולה עם מכון אדם מישקביץ וקרן שלום פולין, המציגה את תמונותיהם של אנשי הקהילה היהודית שחיו בפולין ערב השואה, לציון 80 שנים למרד גטו ורשה. ועוד.

מנכ"ל ומנהל אמנותי PHOTO IS:RAEL: אייל לנדסמן

אוצרת ראשית PHOTO IS:RAEL: מיה ענר

מתוך תערוכת תמונות מלחמה (צילום: רעות ברנע)
מתוך תערוכת תמונות מלחמה (צילום: רעות ברנע)

3. פסטיבל באך השמיני.  תזמורת הבארוק ירושלים 

המהדורה השמינית של פסטיבל באך של תזמורת הבארוק ירושלים בניהולו של פרופ' דוד שמר תתקיים בין ה-18 ל-23 במרץ. תוכנית הפסטיבל מביאה אל במות ירושלים והארץ את מיטב יצירתו של גדול מלחיני הבארוק, י.ס. באך לצד המוסיקה של המלחינים שהשפיעו עליו, המלחינים שהוא השפיע עליהם ושל המוסיקאים העכשוויים שהשפעתו על יצירתם ברורה. 

לרגל הפסטיבל יגיעו לישראל אמנים מרחבי העולם, בהם המנצח פול גודווין והזמרים היימיש מקלרן (אנגליה), ריכרד רש (גרמניה), וקרן מוצרי (הולנד-ישראל). אלו יחברו לטובי המוסיקאים בישראל – נגנים מתזמורת הבארוק ירושלים, מקהלת אודיאנה, סולנים/ות והרכבים מרחבי הארץ ועוד.

במרכז הפסטיבל, קונצרט  עתיר הוד ומרובה נגנים וזמרים, בו שתי קנטטות מרוממות נפש המתאימות לאירועים נוצצים: "הדהדו נא בתופיכם! צלצלו נא בחצוצרות!" ו"הבה, צליל הומה של חצוצרות מלאות חיים" קרובות ביותר בסגנון לז'אנר האופרה – דרמה במוסיקה, ביניהן ישולבו קטעים כליים מתוך האורטוריה לחג הפסחא, הנחגג בסמוך לפסטיבל.

גם  קונצרטים קאמריים יתקיימו, מיצירותיו הווקאליות והכליות של באך, של קודמיו ושל בני זמנו, יעלה מופע בארוקי-ג'אז של הפסנתרן הווירטואוז עמרי מור, שיציג את פרשנויותיו ליצירות באך לצד מוסיקה מקורית. 

אירועי הפסטיבל יתקיימו ברובם במתחם ימק"א הבינלאומי בירושלים. קונצרטים נוספים יתקיימו בכנסייה הסקוטית שבירושלים, באולם צוקר בתל אביב, באולם סלע ברחובות ובאולם רפפורט בחיפה.

www.jbo.co.il

תזמורת הבארוק ירושלים (צילום: יח''צ)
תזמורת הבארוק ירושלים (צילום: יח''צ)

4. "אני רעבה"  תערוכת אמנות הקנאביס. אפי קישון 

האמנית אפי קישון, משיקה תערוכה חדשנית וייחודית, "אני רעבה" בה תציג סדרת עבודות אמנות בהשראת תפרחת הקנאביס פרפל פאנץ' (Purple Punch).

העבודות בתערוכה עוסקות בין השאר בהקשרים תרבותיים של קנאביס ואוכל. קישון חוקרת ומציגה באופן ויזואלי את העיסוק היומיומי באוכל בשגרת יומה, ונוגעת ב-מאנצ׳יזם הישראלי.

את התערוכה יזמה ומפיקה City The & Weed - סוכנות קריאייטיב ופרסום, המתמחה בעולמות הקנאביס. הסוכנות פועלת שש שנים בישראל, ספרד וגרמניה. 

במסגרת התערוכה יתקיימו סדרת אירועי תוכן של אמנות, מוסיקה, קנאביס והקשר ביניהם; סדנאות, סטנדאפ, הופעות מוסיקה ועוד. 

ספוטניק בר תל אביב

10-16 במרץ

מתוך התערוכה (צילום: אפי קישון)
מתוך התערוכה (צילום: אפי קישון)

5. קראת לי אסתר – ערב ספרות פורימי עם גיל קופטש 

גיל קופטש , קומיקאי ופרשן תנ"ך, בערב ספרות פורימי. קריאת מגילת אסתר, בהקשר אקטואלי ובצירוף הסברים קופטשיים ומשעשעים. מדובר בהרצאה מוסיקלית לחג פורים, על מסורת רצינית ועם  הרמת כוסית מוזמנים להביא רעשנים! 

יום ראשון  24.3 בשעה 20:30

תיאטרון הסמטה במעונו הזמני: קאנטרי גורן גולדשטיין, חנה מרון 2, 

תל אביב – יפו