1. "פלאי ספרים". פורים בספרייה הלאומית
בחג הפורים בעיר ירושלים, תקיים הספרייה הלאומית פעילות ושמה "פלאי ספרים", שתכלול ביקור במשכנה החדש של הספרייה, היכרות עם ספרים מיוחדים ומעניינים, סדנת יצירה ברוח החג והפתעות נוספות. המבקרים יוזמנו להצצה במטמון הספרים הרובוטי הענק, ומבט על אולמות הקריאה המרהיבים.

מחסלים מחבל ומחלצים את משפחתו: הפעולה יוצאת הדופן בח'אן יונס
מטח נרחב לעבר הצפון: 18 נפילות בשטחים פתוחים בגליל המערבי

 הפעילות מותאמת למשפחות ולילדים בגילאי 6-11.

יום חמישי 21.3 בשעה 16:30

יום ראשון 24.3 בשעות 10:00 וב-13:30

פלאי ספרים  (צילום: באדיבות הספריה הלאומית)
פלאי ספרים (צילום: באדיבות הספריה הלאומית)

2. "ים ומלואו". תערוכת יחיד לד"ר רמי קליין. המוזיאון הימי הלאומי בחיפה
"ים ומלואו", תערוכת יחיד חדשה של ד"ר רמי קליין, ביולוג ימי, צלם תת מימי ומרצה בכיר  למדעי הים.

התערוכה כוללת שלושה חלקים, המציגים מבט אמנותי, פואטי ומדעי על הטבע הימי. "שלושת חלקי התערוכה משקפים את משמעותו ואת חשיבותו של הצילום התת ימי עבור קליין. התצלומים, שצולמו באמצעות עדשה רחבת זווית ובאמצעות עדשה מקרבת, משמשים לו להרחבת ההתבוננות בסביבה הימית ובמבנים הביולוגיים המצויים בה ולגילוי השונה והמופלא בעולם הימי העשיר של שונית האלמוגים. התערוכה משקפת את התנועה המתחוללת בין מחקר ביולוגי, חוויה אסתטית וביטוי פואטי" אומרת עדי שלח אוצרת המוזיאון הימי הלאומי.

בתערוכה מתקיים  מרחב פעיל לכל המשפחה עם מגוון סדנאות ופעילויות דיגיטליות ברחבי המוזיאון.

פתיחה: שבת 16.3 בשעה 17:00

ים ומלואו  (צילום: יחצ)
ים ומלואו (צילום: יחצ)

3. שקיעתה של הזריחה". בעקבות אירועי ה-7 באוקטובר. מוזיאון ישראל
"שקיעתה של הזריחה", תערוכה חדשה במוזיאון ישראל בירושלים, נוצרה על רקע אירועי ה-7 באוקטובר ויוצגו בה עבודות מאוסף המוזיאון, שעוסקות באובדן וגעגוע: 

שלוש מבין עשרים העבודות בתערוכה:  המיצב של אניה גלאצ'יו, שַמֵּר "ביוטי", מורכב מפרחי גרברות אדומות הקמלות מאחורי זכוכית, נרקבות ומתייבשות במהלך חודשי התצוגה. הפרחים, סמל ליופי ולחיים, מייצגים גם את סופם ומזכירים את זרי האבל העגולים; לצידו בשעון של מליק אוהניאן, "זמנ(ים) מטריד(ים)", מחוג הדקות נע בקצב מהיר מאחורי זכוכית מטושטשת, ומעלה תחושה טורדת מנוחה של הזמן שאוזל; המבקרים יוזמנו להיכנס לחלל אפל ובו שש הקרנות של יהודית סספורטס, "GHARDY, קולות מקומיים", כל אחת משרטטת נוף פנימי של אחד מאחיה ואחיותיה.

בעבודתה מהדהדת הטראומה של ימי המלחמה הנוכחית כי היא נקשרת לסיפור הקשה של אבי סספורטס ז"ל, אחיה של יהודית, שנחטף ונרצח על ידי חמאס ב-1989; "התערוכה עוסקת בהשתקפויות של קינה באמנות עכשווית – בביטוי פיוטי של אבל על אובדן אהובים, פרידה מבית, הרס של נוף, ובתחושת היעדר של מה שהיה ואיננו. כל אחת מהעבודות נוצרה בהקשר פרטי, של האמן ועולמו, ובה בעת עולה ממנה רושם רגשי סמלי ואוניברסלי שיאפשר לצופה לפגוש ולהרגיש את הצער הפרטי שלו" אומרת סוזן לנדאו אוצרת התערוכה.

פתיחה: 15 במרץ 

נעילה: נובמבר 2024.

4. "אתה תמיד כאן", סינגל חדש ליוצר ולזמר ברק גרוסברג
היוצר הזמר והגיטריסט, ברק גרוסברג, משחרר היום סינגל חדש  "אתה תמיד כאן".  שיר פופ אמוני שנכתב  בעקבות המלחמה הנושא מסר של עידוד וחיזוק. לסינגל הופק קליפ בשילוב טכנולוגיית AI המבוסס על סיפורו האמיתי של יעקב בליניק שגם מככב בו, שניצל מהטבח במסיבת הנובה ברעים ב-7 באוקטובר. בליניק איבד עשרה חברים שנרצחו במסיבה ושלושה מחבריו עדיין נמצאים בעזה.

הסינגל מבטא דבקות באמונה, שכל מה שקורה הוא לטובה, למרות הניסיונות הקשים שאדם עובר בחייו, בייחוד במציאות הישראלית הכואבת והמדממת. השיר משלב מוזיקת פופ קצבית עם אלמנטים אלקטרוניים חדשניים וסולו גיטרה רוקיסטי.  

..."יש יתרון בשמחה על העצב, גם אם הדרך נראית ארוכה, לא מצליח לראות לפעמים זה בסדר, אבל ממשיך לא עוצר ת'סירה".

הסינגל נכתב על ידי ברק והמפיק המוסיקלי אפי שיינר,  שעבד לאחרונה עם ברי סחרוף, ליאור נרקיס ואברהם פריד במסגרת פרויקט "צמאה".

השיר מלווה בקליפ שהפיק הבמאי והתסריטאי אייל ציון, בו משולבים קטעים מצולמים של בליניק.  

5. "תהום רבה". מופע חדש בתיאטרון מחול ירושלים
"תהום רבה" מופע חדש שנוצר בהקבלה בין סיפור המבול המקראי למלחמת ה-7 באוקטובר של היוצר חנוך בן דרור בליווי מוסיקה קלאסית חיה של צמד הפסנתרנים טמי קנאזואווה ויובל אדמוני, יעלה בתיאטרון מחול ירושלים.

יצירתו של בן דרור עוסקת בהיבטים הדואליים של מושג ה"תהום". היא יונקת את השראתה מתפישת העולם האירידוסופית הרואה בסיפור המבול המקראי אנלוגיה למצבנו הקיומי בהווה. לפי תפישה זו, עוברת האנושות אז וכיום, התמרה קוסמית גבוהה שמטרתה ניקיון.

מופע חדש בתיאטרון מחול ירושלים (צילום: אילן חזן)
מופע חדש בתיאטרון מחול ירושלים (צילום: אילן חזן)

המופע הינו קמבק מרגש של בן דרור, אחד מבכירי רקדני המחול בארץ,  אחרי שני עשורים מאז פרש מעולם הריקוד. בן דרור היה חבר בלהקת Tours Ballet de  בניהולו האמנותי של Jean Christophe Maillot , שימש כסולן בבלט קולברג האגדי בניהולו האמנותי של מאץ אק, בלהקת המחול הלאומית של ספרד בניהולו האמנותי של נאצ'ו דואטו ובלהקת בת שבע בניהולו האמנותי של אוהד נהרין ועוד.

פרמיירה: יום ראשון, 31.3 
מופעים נוספים: 27.5 ו-20.6
מרכז סוזן דלל, תל אביב

תערוכה חדשה בחיפה

ב- 16.3.24 בשעה 17:00 תיפתח במוזיאון הימי הלאומי בחיפה תערוכה חדשה הנושאת את השם "ים ומלואו". התערוכה ברובה היא תערוכת יחיד של ד"ר רמי קליין, ביולוג ימי, צלם תת־ימי ומרצה בכיר בפקולטה למדעי הים במכמורת, המרכז האקדמי רופין, שפרסם ספרים רבים על העולם התת־ימי. התערוכה כוללת שלושה חלקים, המציגים מבט אמנותי, פואטי ומדעי על הטבע הימי. ערב הפתיחה, שיתקיים בשבת, 16.3.24, בשעה 17:00.