לרגל חודש האישה הבינלאומי, כאשר ברקע מהדהדים האירועים הנוראים שהחלו בשבעה באוקטובר והתפקידים שלקחו בעל כורחן נשים כנשים במלחמה, הרגישה האומנית חיה פרידמן צורך לעמוד לצד נשים שורדות אלימות. פרידמן יצרה והקימה תערוכת תרומה לרגל חודש האישה הבינלאומי, אותה היא מקדישה לנשים שחוו חוויות קשות ומורכבות. כל הכנסות התערוכה מוקדשות למערכת התומכת בנשים שורדות אלימות- עמותת "רוח נשית" המאפשרת לנשים העצמה כלכלית.

בתערוכה, שהפתיחה החגיגית שלה תתקיים מחר (רביעי) במפלס התחתון  של בית חיל האוויר בהרצליה, תציג פרידמן 70 יצירות. במקביל תוצג במפלס העליון של בית חיל האוויר תערוכה משותפת של מיטב אומני ישראל "נשים במלחמת חרבות ברזל- בחזית ובעורף" בחסות ארגון נפגעי פעולות האיבה. בתערוכה 50 יצירות שנתרמו על ידי כ35 אומנים ממיטב אומני ישראל.

התערוכות יישארו פתוחות עד יום חמישי 28/3/24 והכנסותיה של התערוכה של פרידמן יועברו כתרומה של האומנית לעמותת "רוח נשית", הפועלת לקידום עצמאותן הכלכלית של נשים נפגעות אלימות וחותרת לשינוי חברתי ומחויבות לצדק חברתי.

פתיחת התערוכה מגיעה יומיים לאחר שמנכ"לית העמותה, עו"ס תמר שוורץ, נאמה בכנס האישה הבינלאומי ה-  UN WOMAEN 68בבניין האו"ם בניו-יורק, לצד השגריר גלעד ארדן והשרה לשוויון חברתי מאי גולן. שוורץ התייחסה בנאומה למלחמה ולמצבן של הנשים הישראליות בעורף עם תחילת המלחמה: "בחודשים אוקטובר ונובמבר לא היו מסגרות חינוכיות, ולכן האמהות הישראליות נאלצו להישאר בבית עם הילדים, ולא שולמה להן משכורת. רבות מהן מצאו את עצמן ללא עבודה בגלל המלחמה ואפילו בלי מקום לינה בגלל שפונו מבתיהן. מסיבות אלו ואחרות מצאנו את עצמנו עם מטופלות שנכנסו למוד הישרדות, הן רגשית והן קונקרטית. לכן, שיטת הפעילות שלנו השתנתה משיקום תעסוקתי בעיקר ברמה הקוגניטיבית, למצב פעולה חירום, בעיקר מתן תמיכה רגשית מסיבית ועזרה קונקרטית".