מרתון פרג בהשתתפות מיטב האופים והמאפיות לכבוד חג הפורים, רנה שינפלד חוזרת לבמה ביום הולדתה ה-85, הצגה לילדים, ימי זמר בתיאטרון חולון והמהדורה ה-11 של פסטיבל הסרטים האיטלקי. לקט אירועים שמוכיח - התרבות לא עוצרת.

תערוכת זהות חזותית וסיור בעקבות קזבלן: אירועי התרבות שאסור לכם להחמיץ
"איך נתנו לזה לקרות לנו?": מיכל אמדורסקי בראיון דרמטי על המלחמה

1. מרתון פרג בקפה אסיף
לכבוד פורים, יתקיים ב"אסיף", המרכז לתרבות האוכל בישראל, בתל אביב, מרתון "פרג" בו יתארחו אופים ממאפיות ומגדניות מהצפון ועד הדרום עם מגוון מאפי פרג.

בימים רביעי ועד שישי (20-22 במרץ) החל בשעה 9:00 ניתן לדגום מעמול פרג של פרח רסלאן, טארט פרג של מאפיית תושה, לחם פרג מ"לחם טנא", בורקס פרג של מאפיית שלום עלחם, קרואסון פרג של אלדד שמואלי מבית נעה אפייה מקומית ועוד.

חנות התבלינים הוותיקה חבשוש תציב מכונה ייעודית לטחינת פרג טרי עבור האופים והאופות והלקוחות.  בנוסף, יוגשו מנות ייחודיות ליושבים בקפה: קרפ במילוי פרג של השף גיא בן הרוש, פרסבורגר לימוני של ארז קומרובסקי ועוד.

https://asif.org/he/

2. "שחקי שחקי" רנה שינפלד  חוזרת לתיאטרון ענבל
רנה שינפלד חוגגת 85 ונענית לבקשת הקהל וחוזרת לבימת תיאטרון ענבל עם יצירתה "שחקי שחקי" המורכבת משתי יצירות המושפעות ומגיבות למלחמה המתחוללת מאז ה-7 באוקטובר.

היצירה הראשונה במופע "שחקי שחקי" הוא כשם השיר של שאול טשרניחובסקי, שאביה שר לה בילדותה, "שחקי על החלומות כי עודני מאמין באדם וברוחו רוח עז". 

פסקול היצירה מורכב משירים שכתבה, הקריאה והקליטה בקולה ובהם: "אין לה במה להיאחז", "לא בטוח שניתן להשיב את הרוח", "פוחדת לעלות במדרגות", "ברגל עם הדגל", "בצד ליד המצעד". את היצירה ילוו גם צלילי יצירות של המלחין הישראלי מניו יורק, ארי פרנקל. 

בריקוד עושה רנה שימוש באביזרים כגון עיתונים שמביאים לבמה את הרצון התמידי בתקופה זו לדעת מה קורה, ניירות צלופן כדימויים לדגלים ולראייה דרך פילטרים, חול שמסמל את האדמה והזמן החולף, ועוד. 

שחקי שחקי - רנה שינפלד (צילום:  הראל קיי)
שחקי שחקי - רנה שינפלד (צילום: הראל קיי)

היצירה השנייה היא "היו לילות" לכוריאוגרפיה של רנה שינפלד והרקדניות היוצרות ג'ואנה עופר, אילה יעקב, לנה ריקנר, דניז קליין ודורית כוכבי. הפסקול כולל צלילים מתוך מוסיקה של המלחין הפולני פנדרצקי.

יום שישי 29.3 בשעה 13:00

תיאטרון מחול ענבל

מרכז סוזן דלל, תל אביב

טריילר : https://youtu.be/byBQ7YoRb5Y?si=ZRzNBikT40uZHcHF

did.li/inbal-rina

3. "סבתא טורבו" הצגה לילדים. תיאטרון יפו 
"סבתא טורבו" הצגה לילדים בגילאי 5-11 תוצג בתיאטרון יפו. שבת 30.3 בשעה 11:00.

סבתא מזולה, שכולם מכירים בתור סבתא טורבו, מסוגלת לדבר בלי הפסקה במשך שעות. והיא גם מדברת מהר, כאילו מישהו הבטיח לה מיליון דולר אם תצליח לדחוף שבע מאות מילים בדקה.

חוץ מזה, היא גם מגזימנית ידועה. אם היא פותחת שיחה ב"אתם לא תאמינו מה קרה לי אתמול", באמת אל תאמינו. בקיצור, מכל זבוב סבתא עושה פיל, מכל שממית נחש אנקונדה ומכל סוסון ים-לויתן. אבל מה יקרה כשאל בית המלון שלה יגיע בהפתעה תנין? קוראים לי קרן, ואני הנכדה האהובה על סבתא מזולה. טוב, אני הנכדה היחידה שלה.

סבתא טורבו (צילום: אפרת מזור)
סבתא טורבו (צילום: אפרת מזור)


ההצגה מבוססת על ספרה של איריס אליה-כהן "סבתא טורבו ואלפי התנינים הבכיינים". 

4. ימי זמר 2024. חגיגה של מוסיקה ישראלית. תיאטרון חולון  
ימי זמר בתיאטרון חולון, יתקיים זו השנה ה-29 בחול המועד פסח (24-27 באפריל). ומעניק כמדי שנה במה ליצירות מופת מהעבר ומההווה, ואולם השנה הוא יתקיים ללא הכותרת 'פסטיבל'. 

אירועי ימי זמר מציגים תוכנית עשירה ומגוונת, שתכלול מופעי מקור חדשים ומיוחדים ומחוות ליוצרים ומלחינים. ברשימת האמנים השנה:

ירדנה ארזי, שלומי שבן, אסף אמדורסקי, גלית גיאת, רוני דלומי, ששי קשת,  טוביה צפיר, שלומית אהרון, יונה אליאן, קרן הדר, מאי קשת. רוחמה רז, להקת סקסטה, יהודה אליאס, טל סונדק, נעם קליינשטיין, עינת שרוף, דניאלה סקורקה, יעל לויטה, תום כהן, גוני כנעני, תמר גלעדי, צרויה להב, שרית וינו אלעד, רונית אופיר, מיקה קרני, מושיק טימור, אביגדור קהלני,  מיטל טרבלסי, אלה תדמור, אביבה אבידן, אהרון פררה , סוף ולירן סלע, יורם רותם, נועם גילאור, אורי הרפז, אלעד שטמר, דגנית דדו וציפי זרנקין. 

אסף אמדורסקי (צילום: ורדי כהנא)
אסף אמדורסקי (צילום: ורדי כהנא)

במופעים: "ומתוק האור בעינים" עושים כבוד לששי קשת; 'הביתה' מחווה למלחין והיוצר יאיר קלינגר ליום הולדתו ה80; 'האמיני יום יבוא', מעלים על נס את שיריה של יפה ירקוני; "אני גיטרה"  אסף שר ומנגן בני אמדורסקי. אורחים: שלומי שבן יעל קראוס.

וגם, זוכרים את: אריק לביא, עמוס אטינגר, אילנה רובינא ואלכסנדר פן

עושים כבוד לשירי צרויה להב, ללהקת כוורת, לפרברים ולרבקה זוהר.

מנהלת אמנותית: נעמי אטיאס

חול המועד פסח, 24-27 באפריל

תיאטרון חולון

www.hth.co.il

5. צ'ינמה איטליה, פסטיבל  הסרטים האיטלקי. בסינמטקים ברחבי ישראל
המהדורה האחת עשרה של Cinema Italia, פסטיבל הסרטים האיטלקי בישראל, יוצאת לדרך. צ'ינמה איטליה, פרויקט תרבות בהפקת Adamas איטליה – ישראל, בשיתוף מכוני התרבות האיטלקיים של תל אביב וחיפה,  CINECITTA והסינמטקים בישראל.

בפסטיבל השנה  17 סרטים ב-8 סינמטקים ברחבי הארץ – תל אביב, ירושלים, חיפה, הרצליה, חולון, חדרה, ראש פינה וסינמטק שדרות שחידש את פעילויות באחרונה.

גם השנה לפסטיבל שני חלקים:

החלק העכשווי בו יוקרנו 10 סרטים שיצאו בשנה האחרונה באיטליה. 

והחלק הקלאסי, יוקדש לכוכבת סופיה לורן, שחוגגת השנה יום הולדת 90. בתוכנית שבעה מהסרטים היפים והחשובים ביותר של הכוכבת, שברבים מהם משתתף לצדה מרצ'לו מסטרויאנו, ובחלקם בויימו על ידי  הבמאי ויטוריו דה סיקה.

I TOLD YOU SO (צילום: CINECITTA)
I TOLD YOU SO (צילום: CINECITTA)

השושלת של דה סיקה תהיה אחד הקווים המנחים את הפסטיבל: לצד היצירות הגדולות של ויטוריו דה סיקה, ניתן יהיה לצפות בו גם כשחקן בסרטו של הבמאי אלסנדרו בלאזטי ( (ALESSANDRO BLASETTI בסרט "כמה חבל שהיא רעה" -   "Peccato che sia una canaglia". וסרטים בהם משתתפם בני משפחת דה סיקה.

לזכרו ולכבודו של הבמאי האיטלקי פאולו טביאני, שנפטר בסוף פברואר, הפסטיבל יקרין את אחת מיצירות המופת שלו: "קאוס" (KAOS).

הפסטיבל יפתח עם הקרנת טרום בכורה של הסרט "קפיטאנו" (Io capitano) מאת מתאו גארונה ((MATTEO GARRONE, זוכה פרס הבימוי ופרס מרצ'לו מסטרויאני למשחק, פסטיבל וונציה 2023.  ועוד.

4-15 באפריל

בסינמטקים  ברחבי הארץ

לעמוד המרכז באתר סינמטק תל אביב ; לעמוד המרכז באתר סינמטק ירושלים ; לעמוד המרכז בסינמטק חיפה ; סינמטק הרצליה ; סינמטק חולון ; סינמטק חדרה ;  סינמטק ראש פינה ; סינמטק שדרות