מקבץ אירועי תרבות ואמנות. והפעם: תערוכת "שבט אחים" המבטאת את קולות התקווה, קרקס בראבו בלילה מטורף במוזיאון, אירועי מדרום לאמנות באופקים, "פרימוורה" יריד עיצוב בבית הנסן ירושלים, ופסטיבל פיוט בתל אביב. תרבות ואמנות ברחבי הארץ.

"בלוז לחופש הגדול" הוא יריית אזהרה לחיים היקרים שלנו
"אבי היה משתמש בסמים, ופתאום אני מדרדר מישהו לסם על הבמה" 

1. "שבט אחים" תערוכה קבוצתית בית קלנג, אשדוד
ההתגייסות החברתית שסחפה את הארץ מה-7 באוקטובר, עומדת בבסיסה של התערוכה "שבט אחים" שתוצג בבית קלנג באשדוד. בתערוכה הקבוצתית מוצגות כ-40 יצירות המביעות את קולות התקווה, ואת התמורות החברתיות  בחברה הישראלית. 

התערוכה מבקשת להדהד את קולותיהם של האמנים.ות והמעצבים.ות לאחדות העם, לאחווה, להתגייסות, להושטת היד, לסיוע ולעזרה, ויותר מכך, התערוכה מביעה את יכולתה של האמנות לתת ביטוי למהלכים ולמעשים של הפרט והחברה לצמצום הפערים החברתיים וביצירת חברה חומלת ותומכת המנכיחה את התקווה.

לדברי האוצרת מיכל קרסני התערוכה משלבת מגוון רחב של יצירות רקמה, פיסול, צורפות, תפירה, לצד עבודות טיפוגרפיות, איור, צילום, ודיגיטל.  פסיפס העבודות הייחודי שנוצר מאפשר נקודות מבט שונות על הקשר בין הקהילות השונות בארץ ובעולם, ומדגיש עד כמה סמלים ישראלים מובהקים של אהבת האדמה, הארץ, הלאום והאנשים באים לידי ביטוי באמצעות האמנות. לצד עבודות שמציגות את השבריריות, ואת החיפוש אחר שייכות, ועבודות אודות החוסן שלנו כחברה.

 בית קלנג, אשדוד

פתיחה: 26.3

נעילה: 28.5

https://playnet-pr2.co.il/brother-tribe/#home

2. "לילה מטורף במוזיאון". קרקס בארבו בישראל
מופע חדש של קרקס בראבו – "לילה מטורף במוזיאון", יתקיים בחג הפסח ברחבי הארץ. המבקרים עזבו, השומרים נעלו את הדלתות וילדה אחת נשארה במוזיאון לגמרי לבד. היא נחשפת לראשונה לקסם המתעורר בלילה במוזיאון בין העמודים התמונות והפסלים. המוזיאון מתעורר לחיים.

מופע קרקס וירטואוזי ומצחיק עם עלילה סוחפת ועוצרת נשימה עם אפקטים מרהיבים ובהשתתפות אמני קרקס בינלאומיים שמבטיח חוויה לכל המשפחה.

המופע זכה בפרסים רבים בפסטיבלי אמנות הקרקס. 

16-29 באפריל

ברחבי הארץ

https://www.circusbravo.co.il/hatavot

וידאו מהמופע

3. "אירועי מדרום לאמנות". מיסודה של המחלקה לתרבות ויצירה והפקה מכללת ספיר.  שכונת מישור הגפן, אופקים
פסטיבל מדרום לאמנות רב תחומית, מיסודה של המחלקה לתרבות – יצירה והפקה במכללה האקדמית "ספיר", הפועל באופקים זו השנה ה-14, הוזמן על ידי עיריית אופקים לקחת חלק במשימה המורכבת והרגישה של תהליך ההנצחה העירוני של אירועי ה-7 באוקטובר בעיר בה נרצחו ונהרגו 51 מתושבי העיר ואנשי כוחות הביטחון שיצאו להגן על בתיהם.

השנה מובילים את העשייה האמנותית-קהילתית של הפסטיבל נושאים כגון שיקום, זיכרון, הנצחה, קהילתיות, שייכות וערבות הדדית. 

פרויקט זיכרון חיים (צילום: שי אריק)
פרויקט זיכרון חיים (צילום: שי אריק)

אירועי מדרום לאמנות רב תחומית יתקיימו בשכונת מישור הגפן באופקים. במהלך שלושת ימי הפסטיבל יועלו בכורות, מופעים, מפגשים ואירועי תרבות הממוקמים ברחובות, חצרות, בתים ושטחים ציבוריים בשכונה. אירועי התרבות יכללו פרויקטים אמנותיים שפותחו במיוחד לפסטיבל  לצד סיורים, מופעים, ערבי שיח, מיצבים ומייצגים לרבות מופעים לילדים ולנוער.

 1-3 באפריל

https://www.medaromfestival.co.il/ 

4. "פרימוורה" – יריד עיצוב מקומי. בית הנסן, ירושלים
יריד המעצבים ״פרימוורה״ מהווה השנה פלטפורמה איכותית למיטב המעצבים בתחומי האופנה, צורפות, קרמיקה פרינט ועוד, במטרה לקדם, לתמוך ולרומם את הקהילה היוצרת בישראל.

במשך יומיים גדושים  בבית הנסן יתקיימו אירועי תוכן, סיורים ואירועים לצד עשרות דוכני מכירה מקשת תחומי העיצוב מוסיקה טבה אוכל במרחבהירוק של בית הנסן.

במשתתפים: מעצבים מירושלים מתחום הקרמיקה – אסף כהן עם כלים ייחודיים מלאי צבע והומור. שני רכס מעצבת כלים על האובניים בעלי אסתטיקה נקיה, הגר אופק והמותג HandS המציעה פסלי קרמיקה מיסטיים  כמו פסל השומר השומר מעין רעה (החמסה של הירקות). סטודיו ירדן עמיר, מציג שילוב בין קרמיקה לצריבת לייזר, לצד עבודות קראפט. 

יריד פרימוורה (צילום: אביעד וייצמן)
יריד פרימוורה (צילום: אביעד וייצמן)

יריד פרימוורה (צילום: אביעד וייצמן)
יריד פרימוורה (צילום: אביעד וייצמן)

מותג התכשיטים FOSSIL JEWELRY של טליה לובטון, משלב ידע מסורתי, חומרים איכותיים וייצור מקומי. טקסטיל ומוצרי לייף סטייל של tamara, "אני והתא" של המעצב עומר ויינר, המציע חוויה משולבת של קריאה ומשחק, ספר ואפליקציה למחקר על גוף האדם ועוד.

בבית הנסן תיפתח חנות עיצוב  שתפעל מה-11 באפריל ועד סוף אפריל. 

ובממהלך היריד  יתקיימו אירועים מגוונים.

יריד פרימוורה

11-12 באפריל

בית הנסן, ירושלים

אתר בית הנסן 

5. "פסטיבל "זמן פיוט". תל אביב
הפסטיבל העירוני "זמן פיוט" מציין את שנתו ה-12 במופעים מקורים בהשתתפות אמנים מוכרים המנגנים ושרים חומרים מעולם הפיוט והמקורות.

בהם: בועז שרעבי, גיא מזיג, לאה שבת, להקת עלמא, יהלה לחמיש, יגל הרוש, מיכה ביטון, לירון עמרם.

הפסטיבל מעמיד במרכזו טקסטים יהודיים וניגונים עתיקים ומעניק להם פרשנות עדכנית ורעננה. ייחודו של הפסטיבל ביכולתו לעודד היכרות עם ענקי הרוח, השירה והתרבות היהודית ולהנגישם לקהל הרחב, באמצעות עיבודים חדשניים לטקסטים העתיקים של הפיוט ובביצוע אמנים מגוונים לעתים בלתי צפויים. 

בעז שרעבי (צילום: אילן בשור)
בעז שרעבי (צילום: אילן בשור)

הפסטיבל יתקיים במרכז ברודט לתרבות  יהודית  ובאולם פומבדיתא 8 בתל אביב. מופק על ידי מרכז ברודט לתרבות יהודית של עיריית תל- אביב- יפו בניהולה האמנותי של שירה סיון מונסונגו.

28.3 עד 16.4

https://bit.ly/4c666bz