ברגישות, בתחושות מעורבות, בציפייה כבירה ובלב שמבקש למצוא (גם) תקווה ונחמה - מגיע לו אירוע הפצ'ה קוצ'ה (מספר 24) שוב להיכל התרבות בתל אביב. אירוע האמנות הגדול בישראל מפציע שוב על במת היכל התרבות בתל אביב בפני קהל של 10,000 איש. אירוע שלא מתעלם ממטחי האש ומנסה להתאים את עצמו.

סנסציית הפצ'ה קוצ'ה היא כבר שם דבר בישראל. פעם בשנה, עולים לרגל למקדש היכל התרבות, 10,000 חובבי אמנות וממלאים את ההיכל עד אפס מקום. על הבמה הרחבה של ההיכל עולים, בזה אחר זה, אמנים ויוצרים משלל דסיפלינות יצירתיות - ניתן למצוא שם מעצבים גרפיים, אמניות, פרפורמרים, מוזיקאיות, אנימטורים, צלמות ועוד שלל הגדרות שונות. כל אחד מציג את היצירה שלו אבל כולם נשבעים אמונים לפורמט הנוקשה - שש דקות וארבעים שניות לכל מציג. לא שניה יותר ולא שניה פחות…

את הפצ'ה קוצ'ה אוצרים ומנחים יחד ענת ספרן (שבימים אלה משמשת כנספחת התרבות של ישראל בשבדיה) ואיתי מאוטנר (שבימים אלה משמש כמנהל האמנותי של פסטיבל ישראל) כבר 17 שנים. את הפורמט של הפצ'ה קוצ'ה המציאו בכלל ביפן (לפני 20 שנה) וכיום ניתן למצוא את ערבי הפצ'ה קוצ'ה בלמעלה מ 1,300 ערים שונות בעולם…. הפצ'ה בתל אביב הוא הגדול והמפואר ביותר בעולם כולו!

אתר הפצ'ה הבין לאומי

אתר הפצ'ה הישראלי

איתי מאוטנר וענת ספרן: "ה-7.10 הפך את העולם של כולנו. פצ'ה קוצ'ה מספר 24 יגע בשבת הקשה ההיא ובמה שקרה אחריה. לעיתים בצורה ישירה, לעיתים בצורה מרומזת ולעיתים בצורה עקיפה. איך שלא מסתכלים על זה - הערב כולו, כמו החיים עצמם, יצבעו בצבעי השבת השחורה עם אמונה פנימית שצבעים חדשים עוד ימלאו את עולמנו״.

צלע שלישית למשולש הפצ'ה היא חברת ההפקה פאזה שפרשה על הפצ'ה את חסותה ההפקתית והכלכלית ומאפשרת לקסם הזה להתקיים. ההפקות של חברת פאזה תמיד טומנות בחובן הקפדה עילאית על כל פרט ורוח אמנותית יצירתית. 

מחיר כרטיס: 60₪

משתתפי הפצ׳ה קוצ׳ה 24:

שחר קדם 

על הקו שבין רמת הגולן ליפו, דרך ירושלים וכפר קטן באיטליה, המעצב והאוצר שחר קדם מחפש את החיבור שלו/שלנו לאדמה ולטבע. בסדרת פרויקטים מפתים הוא לוקח אותנו בחזרה בזמן למקום הראשוני שתחת עול המציאות העכשווית קצת שכחנו מקיומו - מקום של התפרצויות הרי געש, סלעי בזלת ואש חיה ובוערת. ובנוסף, 

..במיוחד עבור הפצ'ה קוצ'ה שחר יציג את "ביצות זרעים".. בימים שרבים מאיתנו מפונים ועקורים מאדמתם ומתגעגעים אליה ייווצרו (יחד עם מתנדבים וחברים מקיבוץ רעים) 10,000 אובייקטים עשויים מאדמה שבהם כבר יש זרעים של פרחי בר מקומיים. יחידות האדמה המרהיבות הללו יוצגו בפואיה של היכל התרבות וקהל הפצ'ה קוצ'ה יוכל לקחת אותם הביתה ולהתיל אותם בביתו או במרחב הציבורי. בהשקיה או בגשם האדמה תתפרק ותפיץ אלפי פרחי פצ'ה קוצ'ה ברחבי הארץ- עדות לכח המצמיח של הטבע ולענווה שלנו כבני אדם מולו.

ביצות זרעים - שחר קדם (צילום: אסף קרלה)
ביצות זרעים - שחר קדם (צילום: אסף קרלה)

רעות אסמיני

רעות כותבת מכתב לבן שלה. מנסה להסביר לו ולעצמה את החיים המורכבים-כואבים-דואבים בישראל של 2024. בתוך המכתב הזה היא חושפת שורה של יצירות אותה היא יוצרת יחד עם הבת שלה, פעולות אקטיבסטיות המפנות אצבעות מאשימות כלפי ההנהגה ואמונה אחת גדולה בכוח של היצירה ליצור שינוי.

רוי סיגל 

כבר כמה שנים שרוי מייצר צעצועים. יותר נכון להגיד בובות, יותר נכון לכתוב בובות ישראליות מקומיות. כל בובה מיוצרת אצלו בסטודיו ידנית ונמכרת/מחולקת למושא הבובה או לכל מי שחפץ בה. לבובות יש ערך אייקוני תרבותי (בכל זאת ניתן למצוא שם את חיים צינוביץ' השרוף, את ד"ר שקשוקה, את ניצה ולחם, את מועדון ההופעות לבונטין 7, את האופנובנק, את גבעת חלפון אינה עונה וכו…) ומאפשרת מבט אירוני וייחודי על התרבות של כולנו.

בישראל כמו בישראל שום דבר אינו נותר ברמה השטחית ודאחקה היא לעולם לא רק דאחקה. בשש דקות וארבעים שניות שלו, יציג רוי את יצירתו, את הפוסט טראומה עימה הוא מתמודד ויחשוף לראשונה סדרה של בובות חדשות שנוצרו בתגובה ל 7.10.

רחלי שלו  

לרחלי שלו יש כישרון ייחודי - היא יודעת לצייר את העתיד. אוחזת באיי פד משכולל, רחלי ממשיכה מסורת של נביאות מקומיות ומנסה, בהצלחה די מרשימה, לנבא את אשר עתיד לבוא.  זה כבר הצליח לה בעבר שהיא ציירה את המלחמה (הקודמת) בעזה מגיעה לסיומה, זה הצליח לה שהיא ציירה תמונות של חטופים חוזרים הביתה וזה הצליח לה ברמה האישית פרטית של החיים שלה. דווקא במציאות המורכבת שלנו, יש משהו מאוד חשוב בלדמיין מציאות אחרת, תקווה, חיים שלווים... הציור מסייע לדימיון לפעול ומשדר למוח שלנו אופציות של החלמה.  בסשן אינטראקטיבי, רחלי תספר על נבואות העבר ותיצור בלייב, ביחד עם מתנדבים מקהל, פורטרטים של חלומות.

טרו טווינס True Twins

צמד היוצרים הצעירים, איתמר תורן ואלמוג סלע שהיממו את המדינה בפתיח האייקוני שלהם לסדרה "חזרות" יציגו בפצ'ה את עולמם היצירתי ויחשפו את ההכנות מאחורי 6:30 - סרט תיעודי אמנותי בבימויו של דניאל אלון העוסק באירועי 7.10 ומבקש, באמצעות מבעים אמנותיים ייחודים ותפיסות חזותיות יוצאות דופן, לתאר את מה ששם היה.

טרו טווינס True Twins (צילום: יובל דניאל)
טרו טווינס True Twins (צילום: יובל דניאל)

מוחמד אבו סלמה ויונתן דסקל

במיוחד לכבוד הפצ'ה קוצ'ה צמד היוצרים יכין קטע מוזיקלי ויזואלי-תאורתי שינוע בין המצבים השונים הפוקדים אותנו מאז ה 7.10. מוחמד אבו סלמה הוא אחד התאורנים הבכירים במדינה. הוא מעצב,מתכנן ומפעיל את התאורה בהופעות הגדולות והמשמעותיות ביותר (טונה, אמדורסקי ועוד המון)  ובקרוב תיפתח לו תערוכת יחיד במוזיאון תל אביב.

 יונתן דסקל הוא מוזיקאי על, מוכשר בצורה יוצאת דופן, המנגן גם הוא עם הבכירים במוזיקאי ארצנו ובמקביל מפתח קריירת סולו אלטרנטיבית. מוחמד ויונתן חברו יחד, במיוחד עבור הפצ'ה, בשביל ליצור שש דקות וארבעים המגיבות, מוזיקלית וחזותית, לחיים שלנו כאן ועכשיו.

מיכל חלבין

אם יש יוצרת שיודעת לערבל בין פנטזיה ומציאות בצורה מושלמת - הרי זאת מיכל חלבין. כבר שנים שהצלמת-אמנית המיוחדת הזאת מצליחה להביא לקדמת הבמה דמויות שבדרך כלל נמצאות בשוליים ולחשוף אותם באור אחר. השפה האסתטית מרהיבה בין אם מדובר באסירים, אנשי קרקס, דוגמנים, רקדנים או פליטים - תחת העין המדויקת של מיכל הם הופכים לגיבורים הראשיים בעולם סוריאליסטי ומהפנט.   

מיכל חלבין (צילום: מיכל חלבין)
מיכל חלבין (צילום: מיכל חלבין)

הדס נוימן 

הדס נוימן לא בקשר עם אבא שלה כבר המון שנים. בהחלטה אמיצה היא הולכת לחפש אותו. היא לא יודעת מה הכתובת ואם הוא בכלל ירצה לפגוש אותה ולכן יוצאת למסע בו היא מדברת עם 100 גברים בגיל של אבא שלה הגרים בשכונה בה הוא גר. חמושה במצלמה, בכוונות טובות ובחשש שמלווה את כל המהלך, היא תרה אחרי פרטים על אביה. לאט לאט, במסגרת המפגש שלה עם 100 גברים, היא מגלה פרטים אודות אביה לצד פרטים על מערכות יחסים בין אב לבת, על בדידות, על זיקנה ועל החיים עצמם. בפצ'ה קוצ'ה הדס תתנסה, לראשונה בחייה, בעיבוד בימתי למהלך הדוקומנטרי אותה היא עשתה. 

ארי טפרברג 

ארי יעלה על הבמה הגדולה של היכל התרבות עם המחשב הנייד שלו, ייפתח מסמך וורד ויתחיל להקליד. את המחשבות, את התשוקות, את הפחדים, את הקישורים של החיים שלו. את כל אשר הוא יקליד, הקהל יראה. במשך שש דקות וארבעים שניות ארי יספר על הכל מבלי להוציא מילה. קטע פרפורטמטיבי - בימתי המביא את עולמו הפנימי אל מול 10,000 איש וכל זאת מבלי בכלל לפתוח את הפה.

יקי גני  

הוא יזם ומוזיקאי. כזה שבגיל 4 למד לנגן למבדה על אורגן 2 קומות אבל תמיד חלם לנגן עם הגדולים ביותר.בגיל 24 הגשים חלום ראשון שהצטרף ללהקת רוקפור ועשרים שנה אחרי הוא מגשים חלום נוסף. לנגן עם הגדולים ביותר בעולם, אבל אלו שלא איתנו עוד. באמצעות כלי בינה מלאכותית משחזר, עורך, אוצר ויוצר עיבודים חדשים ומנגן על הבמה יחד עם המתים. האם כך יראה העתיד? האם הבינה המלאכותית תהרוס את המוזיקה או תשדרג אותה לעולמות חדשים? בקטע ייחודי שנבנה עבור הפצ׳ה קוצ׳ה יקי יעלה מופע שלא ניתן להישאר אדישים כלפיו ויכיל בתוכו התייחסות מצמררת אודות החטופים.