"חרם" היא תופעה חברתית מוכרת, ולמרות השפעותיה הקשות והשליליות, עדיין קיימת בקרב ילידם ובני נוער. השנה הוחלט להעלות מחזה בנושא חשוב זה, שישקף לכולנו את גודל הקושי והאתגר. קבוצת התלמידים של חט"ב בגימנסיה הרצוג חולון, שמשחקת בהצגה לקחה על עצמה אחריות להעלות שוב תופעה זו למודעות על מנת למנוע, ככל האפשר הישנותם של מיקרים כאלה .

ההצגה נפתחת בהקדשה לנערים ולנערות שעברו חרם חברתי קשה. בפנייה למשפחתו של אלרועי בן שבת שעבר חרם קשה, ביקשה המשפחה למסור כי: "לא נוכל לבוא להצגה, משום שהפצע עוד פתוח וכואב, אנו מודים ומעריכים את התלמידים שמשתתפים על העיסוק בנושא הזה וכן על הנצחת אלרועישהיה ילד שאמירת האמת הייתה עיקרון אצלו גם כששילם מחירים כואבים, התעקש על צדק ונלחם כל חייו על קבלה שלו ושל האחר וזה המסר שלו אליכם. תמיד תשמיעו את האמת שלכם ותקבלו כל אדם גם כשלא תמיד נוח ונעים ומשם תצמחו ותתחזקו, תודה מכל המשפחה"

עינת דלבחה, מנהלת חטיבת הביניים:

"כמחנכים בבית ספר שפוגשים מידי יום מאות בני נוער, אנו עושים הכל, אצלינו בביה"ס, על מנת להציף את הקשיים, ללמד ולחנך לסבלנות ולסובלנות, לקבל את האחר באשר הוא. אנו פוקחים עיניים, רגישים מאד למצבים חברתיים ולמצוקות חברתיות של תלמידים. אני מבקשת, אל תסתירו את הדברים, אל תחששו מלספר לנו, זו לא השלנה, לא דיווח. אנו נעשה הכלכדי לסייע, לגשר ולמנוע תופעות חברתיות קשות כאלה"

כתיבה ובימוי: רמי לב
תפאורה עיצוב אביזרים ותלבושות: טלי יצחקי
מוסיקה, עיבוד הפקה ושירה: רמי לב.
כוריאוגרפיה: שיר לב
משתתפים: תלמידי התיאטרון ז' ח ' ט 

תקציר ההצגה

סיפורה של עטרה, תלמידת בי"ס שעוברת חרם, שאותו מובילה, סהר, מנהיגה שלילית. אסנת, המורה של עטרה יחד עם אמא שלה מנסות לעזור, אך מבינות שעטרה צריכה לעשות את הצעד בעצמה. הצגה מרגשת המבוססת על סיפורי חרם אמיתיים ומשאירה את הצופים בהבנה שהנושא האקוטי הזה צריך להעלם מהחברה הישראלית . ההצגה עוסקת בשאלות רבות ומשמעותיות כגון: מנהיגות מה היא ? קבלת השונה, מהן הדמויות המשפיעות והמעצבות את חיינו ועוד..

המחזה נוגע בקונפליקטים בין האדם לעצמו ובין האדם לחברה, במערכות יחסים. בהצגה משולבים שירים מרגשים ושירים אנרגטיים משמחים. גימנסיה הרצוג חט"ב מקדישה הצגה זו ,לכל הילדים והילדות שעברו חרם, התעללות, חוו בריונות או כל סבל חברתי אחר .

ההפקה העשרים ושש בחט"ב גימנסיה "הרצוג" תעלה במרכז  שטיינברג בחולון

בתאריכים: 4/4/2024 בשעות 9.00, 11.00
ובכורה חגיגית בתאריך 3/4/2024 ב-20.00