הדר גלרון, יוצרת ישראלית המביאה את בשורת היצירה הישראלית, בעלת הקשר לדת היהודית, חוזרת לישראל אחרי סיבוב הופעות מצליח ואחרי בכורה של הצגה חדשה אותה כתבה וביימה באירופה, שעוסקת גם במלחמה הנוכחית.

הצגות אפריל ומאי מאת גלרון ובהשתתפותה:  

"שריקה" , על-פי סיפור אוטוביוגרפי מאת: יעקב בוצ'ן, דור שני לניצולי שואה, אמו היתה מזכירתו של מנגלה:

תקציר: תמי היא דור שני לניצולי אושוויץ.. היא בכלל נולדה 'בטעות'. בגיל 45 תמי מבינה שמעולם לא חוותה אהבה. הגילוי המרעיש מגיע דרך גבר זר שנכנס לחייה. תמי רוצה לחיות, רוצה לאהוב, אך האם ילדה שלא קבלה אהבה מסוגלת לאהוב כפי שהיא חולמת ? "שריקה" – היא מונודרמה שחושפת את השריטות והפצעים העמוקים והבלתי נראים של השואה.

''שריקה'' (צילום: נתן יעקובוביץ)
''שריקה'' (צילום: נתן יעקובוביץ)

"פסטרמה", הצגה שנולדה מליווי קרובת משפחה של הדר, שעברה פגיעה מינית חמורה ומתמשכת בתוך המשפחה. במשך עשור הדר חקרה את הנושא ואת ההשלכות ארוכות הטווח בעקבות פגיעה מינית: אחרי עשר שנים של טיפולים, תמר יולדת בן בריא ושלם... נס! נס?? אז למה היא סולדת מהתינוק, בן שלוש שעות, כאילו הוא אויב שלה?... ההצגה היא קצת 'מיינדפאק' , צלילה עמוקה לתוך ראש של יולדת, מהרגע שהיא מבינה שהיא לא מסוגלת להביט בבנה התינוק ועד לרגע שהיא מושיטה אליו את זרועותיה. פעולה טבעית, לכאורה, ומובנת מאליה לכל אשה 'רגילה' , אך לא למי שחוותה פגיעה מינית בילדותה... תמר תבין את מה שנפשה לא רצתה לדעת... אך האם הידיעה תציל או תהרוס אותה?

הדר גלרון נולדה באנגליה, עלתה ארצה עם משפחתה בגיל 13. בוגרת אוניברסיטת תל-אביב, החוג לתיאטרון. גלרון חיברה יצירות לתיאטרון, לקולנוע לטלוויזיה וכן טקסטים שלה הולחנו בידי זמרים מוכרים. ההצגה "מקווה" הייתה הצגת השנה 2005. ההצגה הועלתה בארץ ובחול ועדיין רצה בכמה מדינות אירופאיות בנוסף הועלתה בעשרות הפקות בינלאומיות. ב2012 הדר העלתה את המופע "חוזרת בתשוקה", מופע סאטירי על תולדות התשוקה מימי בראשית, מזוית של גיבורות נשיות (אסתר , חווה , רחב...) ההצגה מעלה שאלות כואבות בדרך שאי אפשר שלא לצחוק הקשורות למעמד האשה מאז ועד היום.

יצירות נוספות בקולנוע ובטלוויזיה "גאון של אבא", תכנית ילדים עם יהורם גאון. "צעירים ברוח", תכנית מגזינית לנוער בנושאים יהודיים. גלרון גם את התסריט לסרט הסודות יחד עם הבמאי, אבי נשר.

מועדי ההופעות הקרובים:

פסטרמה: יום חמישי, ה-4 באפריל, תיאטרון הבימה, בשעות 19:00 ו21:00

שריקה: הצגות לקראת יום השואה, מוצ"ש, ה-1 במאי, בקפה תיאטרון הקאמרי, תל אביב. בשעה 19:00 באנגלית ובשעה 20:30 בעברית.

הצגות נוספות של שריקה. יתקיימו ב-6 למאי, יום הזיכרון לשואה במוזיאון הפלמ"ח, תל אביב, בשעה:  18:00 בערב

וביום שלישי, ה-7 במאי, בית אלומה בהוד השרון בשעה 20:30