שבוע חדש ופסח מתקרב. לקט אירועי תרבות גם לחוה"מ. יום אמנויות המילה ב"מקום לשירה", קונצרט תפילה בשדרות, מופע קומי חדש לשחקן בן פרי, צ'רלי צ'פלין ו"הקרקס" והפנינג משפחות בחוה"מ בנמל תל אביב.

תהום רבה של תיאטרון מחול ירושלים: הקבלה קוסמית בין סיפור המבול המקראי לאירועי השבת השחורה
לחנך את ריטה פעמיים: האחיות אנגל מככבות בהצגה חדשה

1. "תאורה מילולית" יום אמנויות המילה. מקום לשירה, ירושלים
יום אמנויות המילה שכותרתו "תאורה מילולית" יתמקד במפגשים בין הספרות לאמנויות שכנות: תיאטרון, טיפוגרפיה, צילום וקולנוע ויתקיים  ביום חמישי 18.4 ב"מקום לשירה", ירושלים.

ראשיתו של היום במפגשי ספרות עם אמנויות הבמה: קולנוע עם יאיר אגמון ותיאטרון עם ניר רון, המשכו במפגש של הדימוי החזותי עם הטקסט דרך מפגש שיעסוק בצילום משפחתי עם רלי ואבנר אברהמי ושירה בציור עם יונתן הירשפלד. לקראת הצהריים יעסוק המפגש באמנויות העיצוב, מפגש עם צורות טיפוגרפיה שונות עם רותם כהן-סואיה ועבודה על כתיבת סיפור מותג והאופן בו עובדת תקשורת חזותית עם גליה ברס. 

יום אמנויות המילה. מקום לשירה (צילום: ריקי רחמן)
יום אמנויות המילה. מקום לשירה (צילום: ריקי רחמן)

יום אמנויות המילה. מקום לשירה (צילום: ריקי רחמן)
יום אמנויות המילה. מקום לשירה (צילום: ריקי רחמן)

זאב אנגלמאיר (צילום: לילך רז)
זאב אנגלמאיר (צילום: לילך רז)

היום ייחתם במפגשים אקטואליים ובהם ההשפעות הספרותיות של המלחמה עם אמיר מנשהוף ומפגש יצירת גלויות תקווה כאמירה פוליטית עם שושקה.

המפגשים יתקיימו בקבוצות אינטימיות כשבכל משבצת זמן יתקיימו שני מפגשים.

[email protected] 

2. "חוזרים הביתה" קונצרט תפילה בשדרות. התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד
מחלקת הגיל הרך בעיריית שדרות בשיתוף התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד קיימה הבוקר קונצרט תפילה ייחודי בסימן - "חוזרים הביתה" - קונצרט תפילה לחזרתם של החטופים ולבריאות לפצועים ושלום החיילים בהשתתפות ילדי הגנים בשדרות – לציון חצי שנה למלחמה.

ילדי הגנים הצטרפו בשירה לתפילת הפייטן מני כהן, בליווי הרכב מלא של התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד בניצוחה של רעות צמחוני.

הילדים הצטרפו לפיוטים: "רפא צירי", "אדון עולם", "ואהבת לרעך כמוך", "רק תפילה אשא", המלאך הגואל אותי וסיימו בשירת "ברכת כהנים".

תזמורת שדרות (צילום: מייק אדרי)
תזמורת שדרות (צילום: מייק אדרי)

דפי גדליהו מנהלת מחלקת החינוך הקדם יסודי בעיריית שדרות: "בפרויקט המתקיים בשיתוף המחלקה החינוכית של התזמורת האנדלוסית משתתפים כ-2000 ילדי גני העיר שדרות, אשר יחד עם הקונצרטים ישתתפו גם במפגשים מוסיקליים בהרכב קטן בגנים  – שם יפגשו את נגני התזמורת עם כלי הנגינה האותנטיים לחוויה מוסיקלית אינטימית. הרעיון להעלות קונצרט משותף עם הילדים נובע מהרצון להחזיר לילדים תחושה של חזרה בסיסית לשגרה בצל המלחמה ולשאת תפילה משותפת". 

3. השחקן בן פרי במופע קומי
בסופן של עשרים שנים בהרכב "ציפורל'ה", השחקן בן פרי יוצא במופע קומי  יחיד, המשלב מערכונים, דמויות וסטנד-אפ. בין היתר יספר פרי על התפנית שעשה בקורונה תוך כדי הכנת בורקס פילאס טורקי, ולבסוף גם ימכור אותם בדוכן מחוץ לתיאטרון. ליד הבייגלה. 

בן פרי (צילום: אילן בשור)
בן פרי (צילום: אילן בשור)

צפויות הפתעות נוספות ושחקנים אורחים.

יום שלישי 16.4 בשעה 20:00

הבימה 4 תל אביב

טריילר>> https://www.youtube.com/watch?v=pTD2en5_6I4

4. "הקרקס" של צ'רלי צ'פלין. אירוע קולנועי מוסיקלי
אירוע קולנועי מוסיקלי הכולל הקרנה של "הקרקס" של צ'רלי צ'פלין בליווי אנסמבל FoleyAmor. עם אפקטים קוליים מיוחדים בלייב על הבמה, יתקיים בחוה"מ פסח בלב 1.

חברי האנסמבל יבצעו על הבמה אפקטים קוליים (״פולי״) שילוו את הקלאסיקה האילמת של צ'פלין מ-1928, בכיכובו של דמות הנווד האהובה.

האפקטים יופקו בסנכרון עם הסרט בניגון והקשה על גבי חפצים מכניים, אביזרים יומ-יומיים, וכאלו שנבנו במיוחד למופע. הסאונד החדש מעניק לסרט נופך נוסף וחיים חדשים.

עלילת "הקרקס" עוקבת אחרי צ׳פלין בדמותו של הנווד כשהוא מגיע הפעם לקרקס והופך לכוכב, מבלי ידיעתו. הוא מתאהב בבתו של מנהל הקרקס ומנסה להרשים אותה עד כדי סיכון בהליכה על חבל. קומדיה רומנטית קלאסית לכל המשפחה.

יום חמישי -25.4| 11:00 ו-14:00

לב 1, דיזינגוף סנטר תל אביב.

5. הפנינג משפחות, חוה"מ פסח. נמל תל אביב
בחוה"מ פסח יתקיים בנמל תל אביב הפנינג ביום כיף למשפחות עם מגוון סדנאות חווייתיות הכולל סדנת יוגה צחוק, בניית ארמונות בחול, בנייה והפרחת עפיפונים, הפרחת בועות סבון, כדורים מתנפחים,  עמדת די ג'י, עמדות איפור פנים, נגנים שיסתובבו בין המבלים ופינות ישיבה אלטרנטיביות למנוחה.

בנוסף יהפוך נמל תל אביב לחדר בריחה דיגיטלי תחת כיפת השמיים, בהנחיית כוכב הילדים טל מוסרי. באמצעות סריקת קוד QR יקבלו המשתתפים לווצאפ משימות, כתבי חידה ורמזים שפתרונן יקדם אותם במסלול תחנות חוויתי  ברחבי הנמל ואתריו המרכזיים.

פעילות למשפחות פסח בנמל תל אביב (צילום: איתן ברנט)
פעילות למשפחות פסח בנמל תל אביב (צילום: איתן ברנט)

מוזיאון מתעורר לחיים, תעתוע של ציור בנמל תל אביב (צילום: כפיר סיון)
מוזיאון מתעורר לחיים, תעתוע של ציור בנמל תל אביב (צילום: כפיר סיון)

סדנת בניית ארמונות בחול חול המועד פסח בנמל תל אביב (צילום: כפיר סיוון)
סדנת בניית ארמונות בחול חול המועד פסח בנמל תל אביב (צילום: כפיר סיוון)

בצפון הנמל יוקם מתחם מיצגים "תעתוע של ציור", ציורי אשליה של האמנית אנה קוגן, כשהמבלים יוזמנו לצלם תמונות משעשעות בחדרי קונספט מצוירים, וציורי קיר ורצפה תלת מימדיים, המאפשרים למצטלמים להפוך לחלק מהיצירה.

הפנינג: 25.4 |: 11:00-16:00. ברחבת הדק המרכזית
"תעתוע של ציור". 22-30 באפריל  בצפון הנמל

סדנאות ציור 24-25.5| 11:00-12:30.
חדר בריחה. ברחבי נמל תל אביב 

namal.co.il