כבר בגיל שנתיים אובחן עומר אודוין כמי שנמצא על הספקטרום האוטיסטי. למרות זאת, מאז ועד היום - 22 שנים לאחר מכן - הספיק הצעיר המוכשר להציג עבודות רבות שלו בארץ ובחו"ל.

השרים שבו לתקוף את הרמטכ"ל בקבינט - שלא נשאר חייב
גורם הפתעה ושימוש בטכנולוגיה ייחודית: כך נערכים בצה"ל לכניסה רפיח

כעת הוא פותח לראשונה תערוכת יחיד בשם "טביעת צבע", ובה יצירות רבות שצייר בשנים האחרונות שמעניקות הצצה לעולמו הפנימי. בחירתו של אודוין (24) לצייר ולפסל דמויות, למרות העדפותיו בעולם החיצוני להימנע מתקשורת עם אנשים, ממחישה את ההתבוננות בעולם שלנו מתוך עולמו הפנימי.

למרות קשיי התקשורת המאפיינים את האוטיזם, מצליח עומר לייצר קשר עם דמויותיו שלו, וכך כשהן מתווכות בינינו לבינו - אנו זוכים להתארח בעולמו דרך צבעים, צורות ורגשות.

האומן  (צילום: אורנה אודוין)
האומן (צילום: אורנה אודוין)

התערוכה כוללת יצירות שיצר בשבע השנים האחרונות. אודוין עושה זאת לאחר שהשתתף בשורה של תערוכות קבוצתיות בארץ ובחו"ל, זכייה בפרסים בינלאומיים ומכירה של יצירותיו בכל רחבי העולם. יכולות הרישום יוצאות הדופן שלו התגלו רק בגיל 17, ומאז פיתח סגנון אומנותי אישי וייחודי עם חותם משלו.

ציוריו מאופיינים בהפשטה, במשטחי צבע נועזים ובתפיסה נאיבית־אופטימית של החיים והוא מושפע מהאומנים המודרניים האקספרסיוניסטים: אמדאו מודיליאני, אגון שילה, פבלו פיקאסו, וינסנט ואן גוך ועוד. בשנים האחרונות פיתח אודוין, יחד עם האומן והמנטור מיקי גולדשטיין, ריטואלים המובילים להבעה עצמית באמצעות הציור.

במפגשים דו־שבועיים קבועים מתקדם עומר ציור אחרי ציור (כשלעולם לא יהיו שניים במקביל), בטכניקות קבועות שפיתח עם השנים, ויוצר תבניות ייחודיות אשר חוזרות על עצמן ומזוהות איתו ועם יצירותיו. הוא עובד בעיקר בצבעי אקריליק על קנבס, צבעי מים ומדיה משולבת בשילוב בדים, ובתערוכה יוצגו גם סקיצות ומספר עבודות פיסול שיצר לאחרונה.

את התערוכה הנוכחית אצרו רונית חלפון ואיציק כוכבי, בוגרי אוצרות בעיצוב בשנקר, שעוסקים בתערוכות בדגש על ערכים חברתיים. היא תהיה פתוחה לקהל מאירוע ההשקה בשבת הקרובה ועד 11 במאי בבית אגודת הציירים והפסלים בחיפה. הכניסה לתערוכה תהיה חופשית, והיא פתוחה בכל ימות השבוע מהשעה 10:00 עד 14:00.