1. מחווה לזוכה האוסקר, הייאו מיאזאקי. סינמטק תל אביב

 סינמטק תל אביב עורך מחווה לבמאי הקולנוע, תסריטאי, אנימטור ומפיק אנימה ואמן מנגה היפני הייאו מיאזאקי. מיאזאקי בן ה 82 חזר ליצור אחרי פרישה של עשור, ובחודש שעבר זכה באוסקר לסרט האנימציה הטוב ביותר "הילד והאנפה". זה לא סנריו שקורה הרבה. אלא אם אתה במאי האנימה המפורסם והחשוב ביותר בעולם.

גורמים אמריקאים מעריכים: רוב החטופים בעזה אינם בין החיים
"טילים איראניים" על נתב"ג: הרמז מטהרן לקראת פעולת הנקמה - והאיום של ישראל

באירוע המחווה  שיתקיים מה-18-30 באפריל, יוקרנו בסינמטק תל אביב מבחר מסרטי של מיאזאקי ובראשם הזוכה הטרי באוסקר: "הילד והאנפה",  "הנסיכה מונונוקי", "הרוח העולה", "המסע המופלא", "הטירה הנעה", "שירות המשלוחים של קיקי" , "פורקו רוסו" (במסגרת סינמטוקיו).

כמו כן יוקרנו שלושה סרטים לילדים בדיבוב לעברית:  "פוניו על הצוק ליד הים", "השכן הקסום שלי טוטורו"., ו"הלקחנים" שמצטרף לתכנית למרות שלא מיאזאקי ביים אותו אלא היה מצוות התסריטאים שלו מבית סטודיו ג'יבלי של מיאזאקי.

לחצו לצפייה במועדי ההקרנה ובעמוד המרכז

הטירה הנעה (צילום: באדיבות קולנוע לב)
הטירה הנעה (צילום: באדיבות קולנוע לב)

2. פסח במוזיאון הצייר משה קסטל

במוזיאון הצייר משה קסטל במעלה אדומים, צפויים יומיים של פעילות בחוה"מ פסח. 

בתוכנית: סיור תיאטרלי בעקבות החגים והמסורת בחיי הצייר משה קסטל בכיכובו של השחקן אמיר צבי. הסיור כולל 'ביקור' במדינות שונות ומסע בעקבות אירועים מכוננים בחיי הצייר, לימוד מועדי השנה ויצירת עבודה לכבוד חג הפסח עם האמנית אתי סורין.

הפעילויות יתקיימו בימים רביעי וחמישי  24-25 באפריל,  כשבכל שעה עגולה מהשעה 10:00 ועד 13:00  ייצא סיור.

בנוסף יתקיימו סיורים למבוגרים בשפות עברית ורוסית 

בשעות: 13:15,  12:15, 11:15 - www.castelmuseum.co.il

3. משחקי שליטה. קומדיה מוסיקלית. תיאטרון האינקובטור

"משחקי שליטה", קומדיה מוסיקלית קצבית על זוגיות אהבה ואזיקי פרווה, מאת היוצרת והמחזאית נעמה שחר. ההצגה החדשה של תיאטרון האינקובטור מביאה את סיפורם של כמה זוגות:  צעירה מאוהבת המסרבת לשחרר את היזיזה שלה מאזיקים; זוג נשוי שפנטזיית הבגידה שלהם משתבשת כשהאישה מבקשת שבעלה ישחק מאהב מזרחי; גבר שרוצה להגשים עם אשתו את פנטזיית האונס שלו אבל חשוב לו להישאר רומנטי; גבר המייחל למין פרוע יותר ובן זוגו השמרן המסרב להיות אלים כלפיו; אישה המתבלבלת כשבעלה, מנהל בכיר, מתחפש לכלב.

ההצגה, זוכת פרס הבימוי בפסטיבל הקומדיה 2023.

27.5 בשעה 21:00

תיאטרון הבית, יפו 

https://www.habait-theatre.org.il/he/828
 

משחקי שליטה (צילום: רדי רובינשטיין)
משחקי שליטה (צילום: רדי רובינשטיין)

 
 4. "זיכרונות ממרחב מדומיין" תערוכה קבוצתית לאמנים יהודים וערבים

תערוכה קבוצתית חדשה בגלריה גבעת חביבה לאמנות בהשתתפות אמניות ואמנים צעירים, יהודים וערבים, שהתגוררו ויצרו יחד במשך שלושה חודשים, במסגרת תכנית שהות (רזידנסי) במרכז המשותף לאמנות בגבעת חביבה כשברקע אירועי "השבת השחורה" של ה-7 באוקטובר.

בתערוכה מוצגות יצירותיהם של עשרה משתתפי התוכנית בציור, פיסול, צילום, קרמיקה, מיצב, מיצג ומוסיקה. אחדים בחרו לשוטט במרחב הפיסי והתרבותי של קמפוס גבעת חביבה ומתוך ממצאי מחקרם לתת ביטוי לעולמם בעת הזאת. אחרים בחרו להתכנס אל תוך שאלות של זהות אישית, מגדרית ותרבותית ואל יחסי הגוף והנפש.

התערוכה מצביעה על כמה כיווני יצירה אופייניים באמצעותם בחרו האמנים והאמניות לבטא את עצמם: ההתבוננות הפנימית בשאלות של זהות אישית, מגדרית, משפחתית ותרבותית באמצעות דיוקן עצמי נוכחת ביצירותיהם של אשואק מרעי בסדרת ציורי אישה, בילסאן מ. כרים ברישום/הדפס המקיים דיאלוג עם סבא רבא שלה ועוביידה דחלה בפיסול קרמי המציג את עצמו כדמות מיתולוגית.

שאלות על זהות האישה בחברה במיוחד על רקע אירועי שבעה באוקטובר מעסיקות את הדס אלמגור שבחרה לבטא את הנושא בקרמיקה. הגוף הנשי על מכאוביו; הגוף המדמם הכולא בתוכו הדחקות וחרדות מטופל באופנים שונים אצל אירם אגבאריה המציגה ציורים מופשטים ומיצג ואצל מלאק מנצור במספר פסלים הרומזים על החוויה הגופנית באמצעות דימויים ספק פיגורטיביים ספק דמיוניים.

אוצרת: ד"ר דליה מנור

אוצרת ראשית: ענת לידרור

פתיחה: שבת 13.4 |12:00 

 גלריה גבעת חביבה לאמנות, מועצה אזורית מנשה

רחל מאופקים (צילום: הדס אלמגור)
רחל מאופקים (צילום: הדס אלמגור)

5. קוויר גאלה – אזור מלחמה. מרכז עינב לתרבות

אירוע הדראג והפרפורמנס העצמאי "הקוויר גאלה" מתקיים פעמיים בשנה, במתכונת חורף ומתכונת קיץ. בכל אחד מגלגוליו, צוות יוצרים.ות ופרפורמרים.ות מעולמות הדראג והפרפורמנס הקווירי מוזמנים.ות להגיב, לחקור ולהביע אספקטים שונים בזהות בקהילה ובתרבות הקווירית. אירועי ה - 7.10 גרמו לטלטלה אדירה בחברה הישראלית ובתוך הקהילה הקווירית נוצרו מתחים ונקודות חיכוך. הקהילה הקווירית בארץ חווה בידוד  למול העולם והחברה בישראל. בנוף הזה נשאלת השאלה - מה זה אומר להיות קוויר.ית בישראל מאז ה- 7.10? 

באירוע ה"קוויר גאלה - אזור מלחמה", שיתקיים במרכז עינב, קבוצת פרפורמרים.ות, בשיתוף הקהל, תעבד את חוויות המלחמה, ואת אלו הייחודית כאמנים.ות קוויריות,  ינסו לענות על השאלה ולבחון האם זו זהות שמותר עדיין לחגוג איתה ועליה.

מרכז עינב לתרבות. תל אביב

מוצ"ש 20.4 | 21:00

עמוד המופע