1.מופע השקה ל"קסימרוני"- אלבום חדש של שירן שחר בורק ועודד מלכנר. בית הקונפדרציה, ירושלים
מופע השקה לאלבום החדש של שירן שחר בורק ועודד מלכנר, "קסימרוני" ("השחר עולה" ביוונית) יתקיים בבית הקונפדרציה בירושלים, בניהולו של אפי בניה, ביום חמישי ה-2.5 בשעה 20:30 המופע הוא דו שיח בין קול (שירן שחר בורק) וגיטרה קלאסית (עודד מלכנר), כלי הקשה (מוריה מעטוף), הלוקח את הקהל למסע מוסיקלי בעקבות השירים ממסורת יוון, ונותן פרשנות ייחודית לקלאסיקות ממסורת הרמבטיקה והלאיקה.

במופע יבוצעו שירים מתוך אלבום הבכורה של ההרכב, הכולל עיבודים ל-24 שירים של מיטב היוצרים ביוון והוקלטו באולפן בביצוע חי. האלבום מוקדש לניצולי השואה מהקהילות היהודיות ביוון, שלאורך ה שנים שימרו את המסורת המוסיקלית שלהם והעבירו אותה לדורות הבאים. בין שירי המופע גם שירים בשתי השפות, בהם: שיר סיום, שיר אהובת הספן, איריסים ועיניים שלי, לצד יצירות מוסיקליות של המלחינים והמבצעים ציצאניס, דלאראס, חאריס אלקסיו, קזנצ'ידיס, ת'אודורקיס, חג'ידא'קיס ועוד.
 

2. "אחינועם ואני", קומדיה טרגית. תיאטרון האינקובטור
"אחינועם ואני", הצגה של תיאטרון האינקובטור, זוכת שלושה פרסי פסטיבל הקומדיה הישראלי לשנת 2023: פרס ההצגה הטובה ביותר, פרס השחקנית הטובה ביותר שהוענק לשחקנית יאלי ויס ופרס השחקן הטוב ביותר שהוענק לאילון פרבר.

במרכז העלילה: אחינועם ותמיר חיים בגן עדן של משחקים. נהנים ממשחקים חדשים ומאהבתם אחד לשנייה. אבל כשמשחק חדש נופל לחיקם, הוא מערער את מערכת היחסים שלהם ולוקח אותם למסע גילוי עצמי, זוגי ובינלאומי. ההצגה, אותה יוצרים מפיקים ומבצעים יאלי ויס ואילון פרבר, היא קומדיה טרגית. סיפור על תום, התבגרות, על ההתקדמות הבלתי נמנעת של החיים ועל האבה לקיר האחורי.

תיאטרון הבית יפו, מוצ"ש 11.5 בשעה 21:00

אחינועם ואני (צילום: ליאור רובינשטיין)
אחינועם ואני (צילום: ליאור רובינשטיין)


3. The Colors of Music תערוכה חדשה לשמעון קונטראז'י. גלריית GLOBAL ART
תערוכה חדשה של שמעון קונטראז'י. האמן מצייר בצלילים, מנגן בצבעים ושואב את השראתו מקנדינסקי. ציוריו הצבעוניים מצוירים ביד חופשית כמו אטיודים מוסיקליים. בעבודותיו של קונטראז'י, הקו והצבע בשילוב הקומפוזיציה יוצרים על גבי הקנווס את כל מה שמתרחש אל מול עיני הצופה. סגנון עבודתו ייחודי מודרניסטי צבעוני מלא תשוקה ורגש.

קונטראז'י שעלה מטשקנט לישראל ומתגורר בירושלים, משלב בעבודותיו דמויות היסטוריות ומאורעות היסטוריים ובוחן אותם בעין רעננה עם הרבה הומור. האם זו קלאופטרה הצעירה המפתה את יוליוס קיסר? האם זו מלכת שבא שמתאהבת במלך שלמה? או רבקה שבאה לשאוב מים מהבאר? בציוריו נשלחות קרני אור להתרחשות הפנימית הרגשית של הדמויות המטעינות את הסצנה המצוירת במשמעות נוספת ועמוקה.
.
אוצרות: ד"ר גליה דוכין אריאלי |מיכלי אדלר, גלריית GLOBAL ART תל אביב. פתיחה: יום שישי 19.4 בשעה 12:00, נעילה: 18.5.

 שמעון קונטראז' (צילום: יח''צ)
שמעון קונטראז' (צילום: יח''צ)

4. 170 אתרי מורשת פתוחים לקהל הרחב בחוה"מ פסח
170 אתרי מורשת ומוזיאונים, סיורים מודרכים ברחבי הארץ ועסקי תיירות מהדרום ייפתחו במהלך חוה"מ פסח בחסות בנק הפועלים הפרויקט מתקיים זו השנה -19 ופתוח לקהל הרחב חינם, במוזיאונים המובילים והחשובים בישראל ביניהם: מוזיאון ישראל, מוזיאון תל אביב, מוזיאון העיצוב חולון, "אנו" – מוזיאון העם היהודי, לונדע – מוזיאון הילדים, המשכן לאמנות עין חרוד, מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית, מוזיאון רמת גן, מוזיאון ינקו דאדא עין הוד, מוזיאון ארצות המקרא, צריף בן גוריון, מוזיאון חיפה לאמנות, כמו גם במוזיאונים של משרד הביטחון בהם: מוזיאון ההגנה, מוזיאון לח"י, מוזיאון אצ"ל ובית הפלמ"ח.

כמו כן, יתקיימו 120 סיורי יום וערב עם מורי דרך מוסמכים בחינם ברחבי הארץ של עמותת "אשכולות" בהם: סיור בגשר החבלים התלויים בפארק נשר, פריחת האביב בנחל אורן, מצפורי הגלבוע, רמת הנדיב וגני הנדיב, ירח בעמק איילון, ארץ אלף המערות, שמורת חוף השרון, סיור בנחל שורק וחורשת הצנחנים, נחל ממשית, אגם בלב מדבר בירוחם, "מדוד עד דוד" סיור ירושלמי, "קול ברמה נשמע" קבר שמואל הנביא, עכו פנים רבות לה, ערב במושבת הברון זיכרון יעקב ועוד.

בנוסף, ייערכו ביקורים בשמונה אתרים ופעילויות של עסקי תיירות קטנים בדרום הארץ של העמותה לקידום התיירות במרחב שקמה בשור.
רשימת האתרים המלאה והרשמה (שתיפתח החל מה-21/4/24).


5. "פוווווווווּ כוח הנשיפה", תערוכה חדשה לילדים. מוזיאון ארץ ישראל, תל אביב
"פווו - כוח הנשיפה" תערוכה לילדים ולכל המשפחה מאירה מחדש את הנשיפה וחוגגת את מגוון פניה וביטוייה בתרבות האנושית. התערוכה מבוססת על פריטים מאוספי המוזיאון, מביתני הזכוכית, אדם  ועמלו, הקרמיקה והפולקלור, עבודות אמנות עכשוויות, מיצבים והפעלות אינטראקטיביות, המובילים למסע צבעוני ורב־ חושי בין חומרים, זמנים ותרבויות.

התערוכה מיועד לילדים מגיל חמש ולכל המשפחה, יוצאת למסע בעקבות הנשיפה: עם סיפורי בריאת האדם שסופרו בתרבויות שונות, בהם מתואר האל מפיח חיים בגוף הדומם. תגלה את תפקידה החשוב של הנשיפה בהתפתחויות טכנולוגיות מרכזיות כמו השליטה באש וניפוח הזכוכית, תיגע בעולם הצלילים הנוצרים כאשר נושפים לתוך כלים שונים ותסתים בטקסים ובאמונות הקושרים בין הנשיפה להגשמת משאלות ויצירת מציאות חדשה.

אוצרות: מור חיימוביץ' ונגה שי-שרברק
פתיחה: 20.4
נעילה: 26.10

פוווווווווּ כוח הנשיפה (צילום: סטילס מתוך הוידאו)
פוווווווווּ כוח הנשיפה (צילום: סטילס מתוך הוידאו)