בימים שישי-שבת הקרובים, 3-4.5.24, בין השעות 9:00-14:00, תתקיים מכירת ציורים של הציירת פנינה קידר במסגרת חודש ההתרמה לעמותת אקים חיפה, ברחוב הנופר 85 במושב שער אפרים. קידר תרמה ממיטב יצירותיה וכל ההכנסות יוקדשו לפעילות העמותה וכמובן מוכרות כתרומה. עלות הציורים תהיה שווה לכל נפש.

"אני מתרגשת מאוד לתרום את ציוריי. ציור עבורי הוא בשביל הנפש והנתינה רק תעצים תחושה זו. אני מקווה שאנשים ירכשו את התמונות ובכך גם ישרתו את מקבלי השירות של העמותה וגם ייהנו מציור מיוחד ומקורי", אמרה. קידר, ציירת בת 85, אהבה מגיל צעיר לצייר אולם המציאות הובילה אותה להיות שרטטת – תחילה בצבא, לאחר מכן בבז"ן ובהמשך הדרך בחברות שונות. כל עוד שירטטה, לא ציירה, אך עם יציאתה לפנסיה חזרה לצייר. פנינה מציירת במגוון סוגי צבעים ועל מרקמים שונים.

עם גילה, הגיעו גם הרעידות בידיים, אך דווקא בזמן הציור הידיים לא רועדות ואיכות הציור לא נפגעת. פנינה החליטה שאין סיבה לשמור את ציוריה, ומדי פעם בני משפחתה לוקחים ציור אחד או שניים. כעת, החליטה שהיא מוכנה מצד אחד להיפרד מהציורים, אך מצד שני לעשות עימם טוב וכך עלה הרעיון לקיים מכירה שכל הכנסותיה לטובת אקים חיפה, הפועלת למעלה מ-70 שנה לקידום איכות חייהם של אנשים עם מוגבלות בתחום הדיור, חינוך, תעסוקה ופנאי. ההכנסות מהציורים שיימכרו, יועברו לפעילות חוגים לילדים עם מוגבלות.

מיכל סגל, מנכ"לית אקים חיפה: "ההכנסות מהמכירה יופנו למימון חוגים לילדים ובוגרים עם מוגבלות במטרה שיחוו חווית פנאי כמו כל אדם מן השורה. מאחר ומרביתם לא יכולים להשתלב במסגרות פנאי קיימות לאור התאמת התנאים שהם זקוקים להם, קיימת חשיבות עצומה לחיזוק תחום זה. הפעילויות יתקיימו באזור חיפה והצפון, כמובן. אני מזמינה את כולם להגיע, להתרשם מהעבודות המיוחדות, להתחדש בציור או שניים לבית או למשרד וכמובן, לתרום לטובת אנשים עם מוגבלות. כל רכישה מוכרת כתרומה ולמעשה, ניתן לקבל בגינה החזר מס, לכן הרווח כפול".