אמן גרפיטי מקסיקני בין-לאומי בשם LIBRE חבר לאמני רחוב מקומיים הפועלים בשכונת פלורנטין, על-מנת ליצור תערוכת אמנות רחוב במתחם "Florentin Square", פרוייקט נדל"ן חדש שממוקם בין הרחובות סלמה, הש"ך, הרצל ואבולעפיה בדרום תל-אביב. האמנים יכסו את חזיתות בניין המשביר המיועד להריסה עד הקמת הפרוייקט החדש, בציורי גרפיטי ענקיים. בניין המשביר, עד הריסתו הצפויה בעוד כשנה, ישמש כמרכז תרבות ואמנות רחוב.



לאחר שהשאיר חותם בעשרות מדינות בעולם, LIBRE, או בשמו האמיתי אפלרדו גיטרז, מצא קנבס חדש כאן, בישראל, ומשתמש באמנותו ככלי לשינוי חברתי תוך חבירה לאמני גרפיטי ישראלים ותיקים וצעירים כאחד. במסגרת התערוכה, חזיתות בניין 'בית המשביר המרכזי' לשעבר ברחוב סלמה 58, יקושטו בציורי קיר ענקיים, בהתאם לסגנונו הייחודי של כל אמן, בפיקוחה של האוצרת אורית מיזנה.



בין האמנים הישראלים המשתתפים בתערוכה ניתן למצוא את: סולומון סוזה, The Missk, מיכל רובין, ZIVINK, EREZOO, IMAGINARY DUCK, אורית מיזנה, שיר למדן, אנה קוגן, שמעון וונדה, BROTHER, ARC D.L.P, Revzzz, Eat eye.



בדומה ליצירות הרחוב הענקיות שהוא מצייר ברחבי העולם, במטרה להעלות למודעות נושאים הקשורים למהגרים, פליטים וקבוצות מוחלשות, החליט LIBRE לתת ביטוי לנושא גם בפרויקט זה. במרכז יצירתו עומדת דמותו של אב הבית בבי"ס ביאליק-רוגוזין, פואד דחדל, אליו גילה סימפתיה מיוחדת בביקורו בביה"ס, המחנך ילדי מהגרי עבודה מ-51 מדינות ופליטים מאפריקה. על המפגש עם דחדל אומר LIBRE כי "מתוך השאיפה להציב במרכז את גיבוריי היום יום של החברה, אותם אנשים פשוטים שאנו פוגשים מדי יום ולרוב איננו שמים אליהם לב, או מקנים להם את תשומת לב מיוחדת בשגרה".



ליברה עם פואד דחדל. (צילום: אורית מיזנה)



גל פאר, שותף בחברת הנדל"ן היוזמת את הריסת בניין המשביר מספר: "איורי הגרפיטי והצבעוניות המיוחדת מהווים חלק בלתי נפרד מהדנ"א של שכונת פלורנטין המתחדשת. על כן, הקצאת משאבים לשימור ותמיכה באומנות הרחוב במקום היה אחד השיקולים החשובים ביותר עבורנו במסגרת שלבי ההתהוות של פרויקט Florentin Square. יחד עם זאת, אנו רואים במהלכי עיריית תל אביב, במסגרתם משתמשים בחלק מהבניינים המיועדים להריסה כמרכזים תרבותיים, יוזמה מבורכת וראויה והיה חשוב לנו לקדם ולקחת בה חלק".