במאי אבישי מילשטיין, בעל ניסיון תיאטרוני עשיר, מגיע לראשונה לביים בתיאטרון חיפה, ומוכיח יכולת גבוהה בעבודה דינמית ומרוכזת עם צוות השחקנים ב"אמא תרזה איננה".



המחזה עוסק בחיפוש אחר משמעות ובריחה ממציאות שהשתבשה למציאות אחרת, שבה אפשר, אולי, לברוא חיים חדשים. במרכז המחזה - ג'יין (קרן צור), אישה נורמטיבית ואם לילד בן 5, שמחליטה לפתע, ביום לא בהיר, לעזוב הכל ולטוס להודו, שם היא מתמודדת עם השאלה מי זקוק לה יותר - בנה הקטן שהשאירה בבית, או עשרות יתומים שאין מי שיטפל בהם. פגישה בינה לבין בן הזוג שלה, שמגיע לחפש אותה בהודו, מעלה שאלות קיומיות כבדות משקל.



בין שני עברי המתרס ניצבים שניים: ג'יין ומארק - בני זוג המתמודדים עם המציאות החדשה, המעלה שאלות על אורח החיים שבחרו בו. מארק רואה עצמו נאור לכאורה, מפגין קשיחות, אך הוא בעל רגישות רבה; וג'יין בורחת מהמציאות כדי להבין איך היא צריכה לחיות את חייה.





ההחלטה של תיאטרון חיפה להציג את המחזה "אמא תרזה איננה" מאת המחזאית עטורת הפרסים הלן אדמונדסון, היא הימור מוצלח - בעיקר בזכות הבימוי המדויק שלא נופל לתוך קלישאת מזרח־מערב, אלא מציג דמויות מורכבות, וביצועים טובים של השחקנים. מילשטיין מצליח לגולל את העלילה, שעה וחצי בלי הפסקה, תוך שמירה על רציפות קצבית ומתח דרמטי.



הישגו הבולט הוא ביכולת להבליט את האנושיות של העלילה. תורמים לכך מוזיקה נפלאה של אבי בללי, התפאורה של אדם קלר והתאורה של רוני כהן.



מילשטיין מוציא מצוות השחקנים שלו ביצועים יפים ומשכנעים. בלב ההצגה נמצאים אוהד קנולר וקרן צור, שני שחקנים שמחזיקים את העלילה באמצעות דיאלוגים אמינים המעצבים את הקשר הדרמטי ביניהם. לצדם יעל לבנטל, המגלמת את פרנסס, מנהלת המקום שבו שוהה ג'יין, החושפת את ניסיון חייה והשינוי שעברה. לצדה ג'ורג אסקנדר, המגלם את סריניבס, העומד בראש ארגון צדקה ומציג בלהט את השקפת עולמו.