מחר (חמישי) יעלה "ערב פוטנציאלי" של קבוצת המחזאים (שי שבתאי, דניאל בוצר, רועי מליח רשף ונועה שכטר) ומרכז אדמונד דה רוטשילד. הזדמנות לברר עם נועה שכטר, ממייסדי קבוצת המחזאים הפועלת תחת תיאטרון צוותא, מה מצב המחזאות המקורית בארץ.



"כיום יש חוסר משמעותי במסגרות-פיתוח המאפשרות למחזאים צעירים או חדשים לצפייה - להשמיע את קולם ולייצר מחזאות עכשווית. קבוצת המחזאים זוכת פרס רוזנבלום לאמנים מצטיינים, פועלת לשנות את המצב. בין היתר לקדם בין מסגרות פיתוח שיאפשרו חילופי רשמים לכותבים צעירים ומקצועיים כאחד. שיתוף פעולה עם תיאטראות ושחקנים להשלמת תהליכי יצירה והעלאה על הבמה. מסגרות הכשרה לבני נוער וצעירים לכתיבה דרמטית על מנת שיצמחו בתחום מגיל צעיר. כחלק מהעשייה, אנו פותחים עם עמותת 'קבוצת עבודה" ובתמיכת משרד התרבות מסלול ייחודי לפיתוח מחזות קצרים".



על תהליך העבודה מספרת שכטר: "החיבור למרכז אדמונד דה רוטשילד אינו מקרי. הכרנו אותו כגוף יוצר שנותן במה ליוצרים צעירים. בד"כ העבודה שלנו כקבוצת יוצרים מבוססת על מחזות מקוריים סביב נושא משותף, שנבחר יחד עם הקהל. הפעם רצינו ליצור דיאלוג ולבנות ערב עם אמירה משמעותית. בסופו של דבר התחברנו לנושא של מימוש פוטנציאל שמהווה אחד הערכים של מרכז רוטשילד. כל אחד מהיוצרים בחר זווית אחרת שנוגעת בלב ומספרת סיפור. אנו מקווים שהקהל יוכל לראות את עצמו בתוך אחד מהסיפורים. להתחבר, ולצאת מהערב עם חומר למחשבה".



איריס ניצני אביבי מנהלת מרכז אדמונד דה רוטשילד מוסיפה: "המרכז נותן במה כל השנה ליצירה ישראלית צעירה. 'ערב פוטנציאלי' הוא דוגמה להפקת מקור שמדברת את הפן החברתי שלנו בשילוב עשייה אמנותית".



"ערב פוטציאלי" 29.11.2018 בשעה 20:30 מרכז אדמונד דה רוטשילד (כניסה חופשית – בהרשמה מראש)


"אישה לאישה" מאת: רועי מליח רשף, במאי: נמרוד דנישמן, שחקנית: רוני גולדפיין


"מוטי חוץ" מאת: דניאל בוצר, במאי: ערן פרץ, שחקן: אביב קושניר


"שום דבר לא השתנה" מאת: נועה שכטר, במאי: תומר אסייג, משחק: גיל כהן


"קווץ'", מאת: שי שבתאי, במאית: ענבל להבי, שחקנית: אביב כרמי