הצגה "גוליבר" בתיאטרון גשר, בהשראת "מסעי גוליבר" מאת ג׳ונתן סוויפט, היא כל מה שהילדים שלכם צריכים לראות בחג החנוכה וגם אחריו. האמת היא שגם מבוגרים ימצאו את עצמם נהנים מההצגה, כי מדובר בהצגה המאפשרת להם לעשות שימוש בדמיון ובמשך שעה להתנתק מהמציאות לטובת עולם קסום.



בין שלל מופעי חנוכה הממוסחרים לעייפה, תיאטרון גשר מציב בחירה ראויה ומכובדת. עם המחזאית נגה אשכנזי והבמאי יבגני אריה, הם מאפשרים לקהל הילדים והוריהם לבחון את מסעות גוליבר מהמאה ה־18 לליליפוט ארץ הגמדים, באמצעות שילוב בין הקלאסי והמודרני.



כך, הילדים, חמושים במשקפי VR, צופים בהצגה ומתענגים על השילוב בין קטעי משחק על הבמה וקטעי עלילה המוקרנת במציאות רבודה.





השילוב בין המציאות לאלמנטים הווירטואליים, יוצר סיפור קצבי שמצליח לרתק את הילדים למשך שעה. זו משימה ממש לא פשוטה בתקופה שבה ילדים חשופים לגירויים רבים, שברובם הגדול סתמיים להחריד.



להבדיל מהצגות חנוכה הגנריות, אין ב"גוליבר" ניסיון נואש להתחבב על קהל הילדים, אלא משחק משכנע וכתיבה נהדרת, תוך התייחסות רצינית לנושא, כמו גם לצופים. ואכן, הההצגה זוכה לרצינות מצדם של הילדים, המרוכזים בהצגה בריכוז לא אופייני לדור שסובל מהפרעת קשב וקוצים בתחת.



אולם שלם של ילדים צעירים שבו שוררת דממה מוחלטת, למעט רגעים של פרצי התלהבות, נחשב להישג משמעותי ביותר. גם ילדים שזאת להם ההצגה הראשונה בחיים, יזכרו חוויה יוצאת דופן שלה שותפים מיכאל קרמנקו בעיצוב במה ומולטימדיה, והתאורה של אלכסנדר סיקירין.



במחזה, המשלב מציאות רבודה וטקסט מפי שחקנים, יש חשש כי הגימיק יגנוב את ההצגה, אך השחקנים בהצגה עומדים במשימה בגבורה – משכנעים בתפקידיהם ומגיעות להם מחמאות. בשלוש מילים: קסם של תיאטרון.