"עשתה את זה בגדול":מותה של יונה עטרי, מהזמרות וכוכבות הבמה הבולטות בארץ בשנות החמישים והשישים, גרם לצער רב עבור רבים ממכריה ומאוהדיה בציבור הישראלי. אחותה, הזמרת גלי עטרי, שוחחה הבוקר (שני) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM ושיתפה אותם בשנותיה האחרונות של יונה ובכאב שנגרם לה עקב מות בעלה אורי.



הייתן שלוש אחיות.

"היינו חמש אחיות ושני אחים, מתוכן שלוש מפורסמות (שוש, יונה וגלי). היינו יוצאות ביחד, שלושתנו היינו צמודות מאוד. יונה הייתה האורים והתומים שלנו, הייתה המנהלת שלנו. אז לא היו טלוויזיות, והיא הייתה כוכבת ענקית, עם שירים גדולים כמו 'יש חור בדלי' או 'המורה לזמרה'. שלאגרים אדירים".

"היא היתה מצחיקה ברמות", הוסיפה. "מהאלו שהיו מצחיקים לא רק על הבמה, אלא גם בחיים. עד היום האחרון שלה היא עשתה את זה. כל פעם שהיא הייתה עושה את הקטע בשלמה המלך, בו היא מחפשת איפה היא נמצאת בארון, זה היה סטנדאפ קורע".

יונה עטרי בחזרות למופע של להקת 'בצל ירוק', 1958. צילום: ראובן יהודאי, "במחנה", באדיבות ארכיון צה"ל במשרד הביטחון

 
מה היה מצבה בשנים האחרונות?
"לפני כמה שנים הלך לעולמו בעלה אורי יפה. הם היו ביחד 57 שנים, והיו מאוד מאוחדים, משפחה גרעינית חזקה כזאת שחיה חיים טובים. ברגע שאורי כבר לא היה, אז השתנתה התמונה. היא דעכה אחרי מותו. אתמול היא אושפזה בבית חולים, לפני כן היא הייתה בביתה. היא חשה ברע אתמול, ובמהלך היום ההרגשה הלכה והידרדרה, ואז היה כשל לבבי. היינו לצידה מהרגע שהיא אושפזה בצהריים, עד היום בבוקר שהלכה לעולמה".
 
הכישרון שלה עבר לדור הבא?
"הלוואי, כי הייתה יונה, שהייתה ליגה אחרת מבחינת לבחור טקסטים, שירים וכו'. הילדים שלה שרים יפה מאוד, אבל לא עשו עם זה כלום. הגן המזרחי היה דומיננטי אצלם, תימנים שרים יפה".
יש תחרות בין אחיות?
"לא, כי יש פער דורות. אם הייתי אני עובדת בתקופה של יונה, לא היה לי סיכוי לידה. היא הייתה הגדולה בתקופה שלה, והמשיכה להיות גדולה אח"כ. היא המשיכה להופיע עם אילי גורליצקי, וזה היה לא ייאמן, היא קיבלה מחיאות כפיים אדירות. השנים האחרונות וההופעות האחרונות עשו לה הרגשה מעולה. היא מיצתה את חייה עד תום, כל אחד היה מאחל את זה לעצמו. היא עשתה את זה בגדול".