אופרה הישראלית בסימן שבע. זה מה שעולה ממסיבת עיתונאים שנערכה אתמול (שלישי) במשכנה. לפיכך, היא תעלה בעונת 2019־2020 שבע הפקות אופראיות המשלבות חדש וישן, שבע להקות מחול מהמובילות בעולם ושבע סדרות מוזיקה, מבארוק ועד מוזיקה עכשווית.



האופרה הישראלית תפתח את העונה בנובמבר 2019 עם האופרה "מאנון" מאת המלחין הצרפתי ז'ול מאסנה, בניצוחו של דן אטינגר, המנהל המוזיקלי של האופרה הישראלית; ותמשיך בבכורה ישראלית לאופרה האמריקאית המודרנית "איש מת מהלך" מאת ג'ייק הייגי, שבמרכזה סיפורה האמיתי של נזירה המלווה אסיר רוצח לפני הוצאתו להורג. ההפקה תעלה בשיתוף בית האופרה של אטלנטה, בבימויו של מנהלה הישראלי, תומר זבולון.



שנת 2020 תיפתח באופרה הישראלית בבכורה ישראלית ל"אידומנאו", מהאופרות הפחות מוכרות של מוצרט, עם הזמרות הישראליות הילה בג'יו, נעמה גולדמן ואלה וסילביצקי. בהמשך יעלו בה אופרת הלהיט הקומית של רוסיני, "הספר מסביליה", במעין הצדעה לתקופת הסרט האילם; ו"יבגני אונייגין" הרוסית מאת צ'ייקובסקי ופושקין. סילביצקי תככב גם כאן עם אירה ברטמן, כוכבת אופרה ישראלית נוספת; בהמשך אטינגר ינצח גם על אופרת הלהיט "לה טרוויאטה" מאת ג'וזפה ורדי.





דניאל אורן, קודמו של אטינגר בתפקיד, יחתום את העונה בניצוח על הפקה מסקרנת שתכלול שתי אופרות קצרות - "פליאצ'י" מאת המלחין האיטלקי רוג'רו ליאונקבלו, בבימוי הכוריאוגרפית ענבל פינטו; ו"שיץ", על פי מחזהו של חנוך לוין, עם מוזיקה של יוני רכטר ובבימויו של עידו ריקלין.



עונת המחול באופרה הישראלית תארח את תיאטרון המחול פינה באוש; אחריו יגיע מאנגליה תיאטרון המחול של הכוריאוגרף הישראלי חופש שכטר. בהמשך - להקת יאנג לי פינג הסינית, בלט דורטמונד הגרמני, הלהקה היפנית סנקאי ג'וקו ובלט באזל השווייצרי, שירקוד את "כרמן" לצלילי ביזה.



בתחום המוזיקה: שילוב בין תזמורת ירושלים מזרח־מערב לחוה אלברשטיין; שלומי שבן יארח את שלום חנוך; ותזמורת המהפכה תצדיע ללהקת התרנגולים האגדית.