רוחות של שינוי: אחרי שבשנה שעברה אירועי יום העצמאות ה-70, והחלק האומנותי שהם, שכלל חידוש לשיר "הלוויה" עם גלי עטרי ועדן בן זקן, עוררו עניין רב, במשרד התחרבות מחממים מנועים לקראת השנה החדשה. היום (ראשון) הודיע המשרד כי טקס הדלקת המשואות המסורתי בהר הרצל לציון יום העצמאות ה-71 למדינת ישראל ייערך השנה בסימן "הרוח הישראלית", כך החליטה וועדת השרים לטקסים וסמלים בראשות שרת התרבות והספורט מירי רגב.



את הטקס השנה ינחו לינור אברג'יל ואביב אלוש, וישתתפו בו אמנים מן השורה הראשונה: שלומי שבת, שירי מימון, להקת שלווה יחד עם בניה ברבי, הלהקות הצבאיות יחד עם המקהלות, להקת A-wa, דיוויד ברוזה ועוד. על הפקת הטקס אמון מרכז ההסברה במשרד התרבות והספורט.





שרת התרבות ויו"ר וועדת טקסים וסמלים, מירי רגב:, אמרה כי "טקס המשואות לשנת ה-71 למדינת ישראל מצדיע לרוח הישראלית. לצדם של משיאות ומשיאי המשואות, שכל אחת ואחד מהם משב עוצמתי של הרוח הישראלית, מיטב האמניות והאמנים שלנו יופיעו בטקס, ישלבו מזרח ומערב וישחקו על החלומות, מהם עשויה האהבה לארץ הזאת ולאנשיה".



"שלומי שבת, שירי מימון, דיוויד ברוזה, להקת 'שלווה' יחד עם בניה ברבי, להקת A-wa, הלהקות הצבאיות ועוד רבות ורבים יבטאו את פס הקול של הרוח הישראלית ובין הצלילים והקולות", הוסיפה רגב. "יחד עם צמד המנחים של הטקס, לינור אברג'יל ואביב אלוש, שכל אחד מהם מבטא גוון ייחודי של הרוח הישראלית, יחברו את כל אחת ואחד מאיתנו למעורב ולמרגש הישראלי, למאחד ולמקשר בינינו, 'רק בגלל הרוח'".