דרמה רוסית בגשר: לראשונה מאז שהקים ב-90' את תיאטרון טיפוחיו, עם חבורת שחקנים שעלו עמו מרוסיה, מעביר יבגני אריה, המנהל האמנותי הנערץ של התיאטרון היפואי, את השרביט לבמאים אחרים. כך עולה מרפרטואר גשר לעונת 2019/20 שנמסר במסיבת עיתונאים שנערכה היום (רביעי) בתיאטרון. אריה, בן ה-72, המביים בימים אלה בתיאטרון "סוברמניק" במוסקבה את הצגת "האב" מאת פלוריאן זלר, עתיד לביים העונה בגשר הצגה אחת בלבד, במסגרת חגיגות ה-30 לתיאטרון ועדיין אין פרטים לגביה.



לאחר שהעונה נפתחה בקומדיה "רווקים ורווקות" מאת חנוך לוין ובבימויו של עמית אפשטיין, היא תימשך בהצגת "הנודדים", מאת המחזאית האמריקאית העכשווית אנה זיגלר ותוצג בבכורה הישראלית החל מ-5 בדצמבר בבימוי אמיר י. וולף. המחזה, המביא את סיפורי נדידה של שני זוגות יהודיים, מפנה זרקור לעולמם השמרני של חסידי סאטמר בניו-יורק.



ב-27 בדצמבר תעלה הצגת "מי כמוני" מאת רועי חן, מחזאי הבית של גשר ובבימויה של אילאיל סמל (בתו של נעם סמל, מנכ"ל הקאמרי לשעבר). לאחר תחקיר ממושך במרכז לרפואת הנפש "אברבנאל", המחזה יעסוק בפגועי הנפש והסובבים אותם.



יבגני אריה. צלם : ראובן קסטרו
יבגני אריה. צלם : ראובן קסטרו



אם וודי אלן שנוי כעת במחלוקת בארצות הברית, תהיה לו עדנה בתיאטרון גשר עם העלאת הקומדיה המוזיקלית "קליעים מעל ברודווי" כחצי יובל לאחר סרטו נושא השם הזה. רפי ניב, המנהל האמנותי היוצא של תיאטרון באר-שבע, יביים את ההצגה, שתוצג החל מ-19 במרץ.



קלאסיקה ישראלית בגשר. כמעט 60 שנה לאחר שהסאטירה החברתית "בגדי המלך" מאת נסים אלוני הוצגה לראשונה בהבימה היא מגיעה לגשר ותעלה בבימויו של יאיר שרמן הצעיר ממאי. קריאת "המלך עירום!" מהאגדה של האנס כריסטיאן אנדרסן תינשא ברמה גם כאן.



נעם שמואל, מי שביים בגשר את הצגת "רודף העפיפונים", על פי רב המכר של הסופר האמריקאי-אפגני חאלד חוסייני, יעלה בספטמבר עיבוד בימתי גם לספרו "אלף שמשות זוהרות".



ב-25 בנובמבר תעלה בבכורה הצגת "יבגני אונייגין", על-פי הרומן הנודע של אלכסנדר פושקין ובבימויו של הבמאי הלטבי בעל הקריירה הבינלאומית אלביס הרמניס.



לשתי הפקות נוספות, בנוסף להצגתו של אריה, טרם נקבע תאריך יעד. הדברים אמורים גם ל"רעד קל בכנף", מחזה חדש מאת המחזאית בעלת הקריירה האירופית מאיה ערד-יסעור, שיביים השחקן והכוריאוגרף אריאל וולף ולמופע לא שגרתי לזכרה של תרצה אתר בשנת היובל למותו של אביה, נתן אלתרמן. הקהל יתבקש לקחת חלק פעיל במופע, אשר יועלה בשיתוף תזמורת "המהפכה".



אם התחלנו עם יבגני אריה, נסיים איתו. שלוש הצגות שביים יוצגו בעונה הקרובה בחו"ל. הצגת "העבד" תוצג בפסטיבל סיביו ברומניה ובפסטיבל תיאטרון בבייג'ינג שבסין. הצגת "הדיבוק" תמשיך במסעותיה והעונה תגיע לגיאורגיה. הצגת "אורסטיאה", גם כן בבימויו של אריה, תייצג את גשר בפסטיבל תיאטרון בסנט פטרסבורג שברוסיה.