פסטיבל "כאן ועכשיו", בניהולו האמנותי של גור קורן – מחזאי הבית של הקאמרי - יתקיים בתאריכים 22־17 בדצמבר. יתקיימו בו שש קריאות מבוימות של מחזאות ישראלית מקורית. לצד הקריאות יוצגו מחזות ישראלים מתוך הרפרטואר השוטף שרץ בקאמרי.



"זו עדיין לא הצגה, אלא סוג של טבילת אש ראשונית מול קהל, כדי להרגיש את הדופק של המחזות והעולם היצירתי של הבמאי והצוות", מסביר השחקן דן שפירא, שישתתף בקריאת המחזה "מועדון ז'ואן" (היום, 18:30 ו־21:00, הקאמרי 4). "מועדון ז'ואן", שנכתב על ידי שפירא ויונתן אסתרקין (שגם ביים), הוא עיבוד מודרני למחזה הקלאסי "ד'ון ז'ואן" מאת מולייר.



"יונתן אסתרקין ואני למדנו יחד באוניברסיטת תל אביב. הוא בימוי ואני משחק", מספר שפירא. "תמיד חלמנו לנסות לעשות ביחד תיאטרון שבו הבמה התיאטרונית משמשת למה שהיה מכונה פעם 'כיכר העיר'. כלומר, המקום שדן בשאלות והסוגיות הכי בוערות ורלוונטיות בעינינו לישראל בזמן הווה. יחד השתתפנו בפסטיבל לפני כשלוש שנים, עם עיבוד מודרני שכתבנו בשם 'אויב הציבור' למחזה הקלאסי 'אויב העם' מאת איבסן. אז התעסקנו בשחיתות שלטונית ובקשר בין הון, שלטון ותקשורת. לשמחתנו ההצגה ממשיכה לרוץ בקאמרי עד היום".



"הפעם בחרנו לקחת את המחזה הקלאסי של מולייר 'דון ז׳ואן', שמתעסק בבדיקת גבולות, הדוניזם ושאלות מוסר וצביעות, ולהפוך אותו למחזה מודרני שמתרחש בישראל 2019. אנו נוגעים באמצעות המחזה בשאלות על מונוגמיה כדרך חיים, יחסי גברים נשים, ושאלות נוספות שבני דורנו שואלים את עצמם יום יום, שעה שעה. המחזה מתרחש כולו במועדון לילה. דון הוא די.ג׳יי והפנים של המועדון, ואני מנסה להיכנס לנעליו.



"יש איתי צוות שחקנים נפלא שמרגש אותי: דולב אוחנה, בר חדד, ניסו כאביה, דנה פרידר, ליאור רוכמן וג׳וי ריגר. הקריאה המבוימת משלבת מוזיקה אלקטרונית של סקאזי, בשיתוף זמרת האופרה דניאלה סקורקה. נציג פעמיים את התוצאה, ואני מאוד סקרן לראות איך הקהל יקבל את מה שיצרנו".