קריסתו של תיאטרון הבימה, שחובותיו לספקים שונים מוערכים בעשרות מיליוני שקלים, תגיע בסוף החודש לאחד משיאיה העצובים בעת הדיון הצפוי בבית המשפט המחוזי בתל אביב על הסדר הנושים, כפי שהוצע בידי נאמני התיאטרון.

בימים האחרונים הביעו חלק מהספקים התנגדות עזה להסדר המוצע. לטענתם, "זהו תרגיל פסול של נאמני הבימה". לדבריהם, "אם ההסדר יאושר, יהיו כאלו שיקבלו במהירות את רוב כספם, אבל מנגד יהיו כאלו שיקבלו 0.8% מכספם בשנה במשך עשר שנים. לכך אסור להסכים".
לטענת דוד בועז, בעבר הממונה על התקציבים במשרד האוצר, "מדינת ישראל, שהיא הבעלים של התיאטרון הלאומי הבימה, שלחה לפני 25 שנים את התיאטרון למסע ידוע מראש של התרסקות כלכלית".

בועז כיהן כיו"ר מועצת הנאמנים של התיאטרון במשך ארבע שנים והתפטר מתפקידו ב־2014. לדבריו, "הקריסה הכלכלית של התיאטרון, שאירעה בסוף 2019, נוצרה לאחר שהמדינה עצרה באחת את ההקצבה להבימה". בתיאטרון הסמוך, בית ליסין, דווקא חייכו אתמול: ההנהלה הודיעה ל־173 העובדים הקבועים כי יקבלו שי נאה במיוחד לכבוד ראש השנה - מענק כספי בגובה 1,200 שקל.

הילה רהב, יו"ר אגודת הידידים של התיאטרון, הודיעה כי בעקבות המשבר הוחלט להעניק שי כספי לכל אחד מהעובדים הקבועים של התיאטרון. אגודת הידידים של התיאטרון תרמה 160 אלף שקל, שנוספו לתרומתו של ברוך איבצ'ר, שעל שמו נקרא התיאטרון, שהכפיל את הסכום, וכך התאפשר לכל עובד לקבל את השי המכובד כבר בחודש זה.