מוזיאון נחום גוטמן לאמנות, השוכן בלב שכונת נווה צדק בתל אביב, מציג לכבוד חג החנוכה את תערוכת "חנוכייה לי יש", בה יוצגו כ-60 חנוכיות מקהילות ישראל השונות. התערוכה, המיועדת לכל המשפחה מאפשרת למתבוננים להתוודע לגלגוליה של החנוכייה ולהעמיק את ההיכרות עם סיפור חג החנוכה ומנהגיו בחיי העם היהודי בישראל ובתפוצות במרוצת הדורות.

החנוכיות נאספו על ידי בני הזוג דרורה ופנחס זכאי ז"ל במהלך 46 שנות נישואיהם, ומשקפת מגוון סגנונות אמנותיים של קהילות ישראל בארצות מוצאן ובתקופות השונות בהן החנוכיות נוצרו.

הגברת דרורה זכאי הייתה בתו של דוד לובינסקי, יבואן מכוניות פיג'ו וסיטרואן, ואמה לאה הייתה בתו של יעקב שלוש, ממקימי שכונת נווה צדק, שם שוכן מוזיאון נחום גוטמן כיום.

חנוכייה מהאוסף (צילום: מתוך תערוכת החנוכיות של דרורה ופנחס זכאי)
חנוכייה מהאוסף (צילום: מתוך תערוכת החנוכיות של דרורה ופנחס זכאי)

 
בני הזוג נהגו לארח בביתם את נכדיהם ובני כיתתם והציגו בפניהם את אוסף החנוכיות העשיר כפעילות העשרה לקראת חג החנוכה. האירועים הכיתתיים זכו להצלחה מרובה והיוו מקור השראה לתערוכה זו. בתם של בני הזוג זכאי, ד"ר יעל אלמוג זכאי, שהיא שותפה בבנק איגוד וחברת הפרסום "גיתם", יזמה את התערוכה לאחר פטירת הוריה, כדי לאפשר לקהל הרחב ליהנות מהאוסף העשיר.

אוצרת התערוכה: ניצה בהרוזי ברעוז. התערוכה פתוחה במהלך חג החנוכה ועד ה-31.1.2021. הכניסה חינם עד גיל 18. מחיר כניסה למבוגר - 24 שקלים. לגמלאים, סטודנטים ותושבי תל אביב - 18 שקלים.