אחרי שחיינו חזרו כמעט במלואם למסלולם עם תום משבר הקורונה הקשה, בשבוע הבא יחזרו גם ההרקדות לישראל. ביום ראשון הקרוב יתקיים אירוע "רקדת פתיחה" בעיר רעננה וצפויים להגיע אליו מאות רקדנים ויואב יצחק אחד שישיר את מיטב להיטיו הנרקדים וגם ישיק שיר חדש. זו תהיה יריית הפתיחה לקראת פסטיבל כרמיאל - חגיגת הריקודים והמחול הגדולה בישראל - שצפוי להיפתח ב-27 ביולי.

 ריקודי עם בישראל הם נוהג חברתי שרווח עוד מתקופת העליות הראשונות, המנהג קיבל תנופה עם קום המדינה כשהשיא היה בחג המחולות המסורתי בקיבוץ דליה ובשנים האחרונות מוכר בעיקר בזכות פסטיבל כרמיאל. יוסי אלקבץ, מורה לנהיגה ביום-יום, הוא רקדן קבוע בהרקדות. באחת מהן, בשכונת התקווה בתל אביב, הוא אף הכיר את מי שלימים תהפוך אשתו. השניים התחתנו מאז, הביאו שתי בנות וממשיך לרקוד עם אשתו פעמיים בשבוע.

"נחשפתי לריקודי העם בגיל 10, בתור בן מושב", סיפר יוסי לוואלה! תרבות. "בשל אהבתי לשירי ארץ ישראל, הבנתי שיש אפשרות גם לשמוע מוזיקה נהדרת וגם לרקוד. בשנת הקורונה לא היו הרקדות. ואז התחילו שוב לפתוח, והיו הגבלות ומחיצות, וזה בעיה כי כשאתה בא לרקוד - אתה בא לנשום את האוויר ולהוציא אוויר בלי לדפוק חשבון מה מותר ומה אסור.

"עכשיו נחזור לרקוד, זה העולם שלנו וחלק מאוד נכבד מהחיים שלנו, אנחנו די מכירים את כולם. מאלף איש שיהיו בהרקדה אכיר כנראה 99% מהקהל".

הכוריאוגרף והמנהל האמנותי גדי ביטון סיפר לוואלה! תרבות: "השאירו אותנו אחרונים, גם אחרי שכל התרבות חזקה. לנו לא אפשרו לעשות כלום כי אצלנו יש מגע. אנשים רוקדים, מחזיקים ידיים. לכן זה לקח זמן. ב-1 ביוני יוסרו כל המגבלות וסופסוף נוכל לחזור לרקוד ללא הגבלה".