הסאטיריקן ואיש הטלוויזיה ליאור שליין צפה אמש בהשבעת הממשלה ה-36 ברגשות מעורבים: מצד אחד, בת זוגו, יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי, הושבעה כשרת התחבורה. מנגד, שניים מהפוליטיקאים להם הרבה ללעוג בשנים האחרונות, נפתלי בנט ויאיר לפיד, הושבעו כראש הממשלה וראש הממשלה החליפי בהתאמה. הבוקר (שני) שוחח שליין עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM.

"אני מאוד אוהב את מרב מיכאלי ואני מאוד גאה במרב מיכאלי. היא הצילה את מפלגת העבודה שעמיר פרץ הלך לקבור ותראה איפה הם נמצאים עכשיו. האירוע, כללית, אני פחות אופטימי לגבי ההמשך", פתח שליין את דבריו.

כשנשאל מה דעתו על ראש הממשלה החליפי ומעסיקו לשעבר, יאיר לפיד, אמר: "לא ראית את התוכנית שלי אף פעם?", והמשיך: "הפרשנות הפוליטית שלי היא טיפה אחרת, אני חושב שהמהלך של בנט ולפיד הובילו אתמול, עם כל הכבוד, בסוף יש פה ראש ממשלה שעומד בראש סיעה של שישה מנדטים. מאחורי נפתלי בנט יש בסוף חמישה חברי כנסת, מאחורי רבין היו יותר חברים של בנט. זו לא חגיגה דמוקרטית מאוד גדולה אבל כנראה זה מה שהם היו צריכים לעשות".

"אני לא רואה שהייתה להם דרך אחרת. בתוצאות הבחירות כולנו הלכנו להצביע, ויש הרבה מאזינים עכשיו שעולמם חרב עליהם אתמול ואפשר להבין את זה. יש מיליון ומאתיים אלף חרדים שמבחינתם השמש הבוקר חשבו שהיא לא תזרח ו-400 אלף מתנחלים שחשבו שהשמש לא תזרח והממשלה תצטרך לדאוג לכך שהם ילכו אחריה. הבעיה היא עם הפוליטיקאים ששיקרו לציבור לאורך שנים, מירי רגבים, דודי אמסלמים, מיקי זוהרים, אופיר אקוניסים", הוסיף שליין.

"בנט שיקר בלי הכרה, והבעיה היא עם שופרות בתקשורת חלקם במקום בו גולן ואני עבדנו וחלקם בתחנה בה אנחנו מדברים ששיקרו לציבור במשך שנים ועכשיו הממשלה החדשה תצטרך להתמודד עם כל זה. יחד עם זאת, בסוף זה ממשלה של רה"מ חובש כיפה שנשען על קולות התנועה האסלאמית. זו לא החגיגה הגדולה ביותר, זו לא ממשלת החלומות ומשם יצטרכו לעבוד. אין לי שמץ של מושג כמה זה יחזיק, מקווה שבזמן שזה יחזיק מעמד יעשו עבודה טובה, בעיקר כאזרח", המשיך.

כשנשאל מה חשב לעצמו תוך כדי ההשבעה, השיב שליין: "צייצתי תוך כדי את מה שחשבתי כשההורים שלי התגרשו לפני 25 שנה הזהירו אותי שאני עלול להיקלע לסיטואציות שצועקים אחד על השני ולא נותנים לדבר, באיחור של 25 שנה זה קרה. בנט והמפלגות החרדיות והליכוד, החברים הכל כך טובים לפני דקה וחצי, ממשלת ימין מלא מלא, כל האמוציות יצאו החוצה הם לא מאוד מתוחכמים וגם ההצגה הזאת לא הייתה מאוד מתוחכמת".

לבסוף נשאל שליין על נאום נתניהו, והשיב: "מביך, הנאום שלו אתמול מעיד כאלף עדים על המצב הנפשי שלו, לא שאני מומחה גדול אבל כמתבונן מהצד. זה מביך שהאיש הזה היה רה"מ 15 שנה, שנבחר שוב ושוב על ידי קבוצה כל כך גדולה של אנשים, עם כתבי האישום, כשהבן שלו מצייץ את השטויות, מילא האלימות אבל העלובות והילדותיות, זה מביך שיש ממשלה עם שרים כמו אורלי לוי ומירי רגב ודוד אמסלם ואריה דרעי וליצמן, עכשיו צריך לתקן את זה".