תרבות  הצריכה יוצרת מעמדות חדשים ותתי-תרבויות סביב מותגים, סגנון וטעם. הפרסום בונה לצרכנים את האידיאל התרבותי של דימוי-אישי, שיפור עצמי וזוהר. היופי הוא כובש ולכן מנוצל על ידי החברות המסחריות כדי לחדור ללב הצרכנים. בהשפעת תרבות המוצרים, כלומר דרך המוצרים שהם קונים ומתלבשים, דרך ההתערבויות האסתטיות בגופם, מגבשים האנשים את הדימוי העצמי והזהות שלהם. 

החיפוש אחר תפיסה ושיפוט היופי נמשך לאורך ההיסטוריה האנושית, אך בניגוד לעבר בו הייתה סגידה ליופי היום יש צריכה של יופי . השינויים הטכנולוגיים, החברתיים והאידאולוגיים בחברה המערבית מאיצים את קצב השינויים האופנתיים. התרבות  המערבית בת זמננו מקדישה מאמצים אדירים לעיצוב הגוף והתאמתו לאמות המידה המשתנות. גברים ונשים מוכנים לעבור טיפולים מכאיבים, דיאטות רעב וניתוחים שיש בהם סיכון, ולהשקיע כסף רב כדי להשיג את מה שנחשב לתוצאה האסתטית הרצויה. 

העבודות המוצגות בתערוכה דנות בטבעו של היופי כיום ומעמדו כערך הניתן לביקורת ושיפוט, אך גם כמושג מפתח להבנת האדם. הן מתייחסות למודלים שונים של יופי עכשווי דרך תרבות הצריכה ויחד עם צרכים רגשיים כמו הצורך בזהות ואינדיבידואליות, הצורך במיצוי מרבי של יכולות והצורך בתנועה וגיוון: האמנית אלינה אורלוב מציגה דמויות דראג וחוקרת שאלות הנוגעות למגדר, מיניות, זהות, וחווית פליטות.

''נעמה'' של אלה אמיתי סדובסקי (צילום: אוסף פרטי)
''נעמה'' של אלה אמיתי סדובסקי (צילום: אוסף פרטי)

האמנית אלה אמיתי סדובסקי  חושפת באמצעות איפור מוגזם ואביזרי אופנה את הנטייה של ילדים לחקות את עולם המבוגרים כדרך לביטוי עצמי והשתייכות חברתית, הפרויקט "Ain't Nothing Wrong with being Beautiful" של האמנית נעמה אטיאס עוסק ביחס ליופי בתרבות המערבית והאמריקאית, וחושף תחרויות מלכות יופי לילדות והסדרה של האמנית לילך בר מי מערערת על היחסים בין היופי גברי ליופי נשי.  

''שוורצקוף'' של ורדי בוברוב (צילום: באדיבות האמנית)
''שוורצקוף'' של ורדי בוברוב (צילום: באדיבות האמנית)

"גלריה 51"' מרכז הרב תחומיקס, רחוב בנימין 51, מודיעין/ שעות פעילות הגלריה: ימים א', ד', ה':  9:00-14:00, ימים ב' ג': 9:00-19:00/ טלפון: 08-9434002